[Afmetingen] ASROCK P4 S478 GE PRO-HT

Pagina: 1
Acties:

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
Ik ben bezig met het bouwen van een 1U server, hierdoor is de ruimte (hoogte) die ik in de kast heb beperkt.

Ik heb mijn oog laten vallen op een ASROCK P4 S478 GE PRO-HT moederbord.

Nu wil ik graag weten of er tweakers zijn die dit moederbord hebben en of ze voor mij de moeite willen nemen om eens een liniaal naast het plankje willen houden.

De afmeting die ik graag wil weten is de hoogte van het geheel als de geheugen bankjes er in gestoken zitten. De CPU FAN is het probleem niet, hier heb ik een low profile FAN voor gevonden. Uit andere topics heb ik ook al begrepen dat de hoogte van het geheugen voor problemen kan gaan zorgen.

De fabrikant en leverancier konden mij niet verder helpen, hier heb ik al contact mee gehad.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Cobra_Lup schreef op 02 September 2003 @ 14:23:
Uit andere topics heb ik ook al begrepen dat de hoogte van het geheugen voor problemen kan gaan zorgen.
Yup, je zegt het zelf al, het zal helemaal aan de hoogte van je geheugen liggen. Mainboard afmetingen verschillen qua hoogte eigenlijk niets. Zonder dat er iets opgeprikt zit, zal de parallelle of onboard audio connector meestal zowat het hoogste onderdeel zijn.

Andere hoge apparatuur:
- CPU cooler: had je al opgelost
- insteekkeerten: zul je verder dan geen nodig hebben denk ik, alles onboard
- geheugen, er zijn zeer veel verschillende afmetingen.

Je zult eigenlijk wel precies weten hoe hoog de combinatie met het mainboard gaat worden als je het geheugen, dat je hebt in een anders mobo prikt en dan meet. Als je nog geen geheugen hebt zul je dat eerst moeten kopen of zo. Niemand kan zo precies zeggen hoe hoog jouw combinatie zal gaan worden.

edit:
Wel wil ik eraan toevoegen, dat de meeste standaard dimm's makkelijk in een 1U zullen passen. Alleen als je dimms van een dubbele hoogte pakt zal het niet gaan passen

[ Voor 11% gewijzigd door Yngwie- op 02-09-2003 19:41 ]

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
Ik heb nog eens met de leverancier gebeld, en hun overgehaald om een mobo te pakken en een DDR-bankje en dit op te meten. Zij kwamen uit op 3,3 cm. Ik heb 3,9 cm tot mijn beschikking dus dat moet gaan passen.

Nog bedankt voor je input.

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
Eindelijk is ie af en alles paste in de kast (grootste probleem was trouwens de voeding op het moederbord, door de knik in de kabel past de deksel niet echt lekker meer)

Afbeeldingslocatie: http://www.luppie.net/got/server6.jpg

Verwijderd

Cobra_Lup schreef op 08 September 2003 @ 14:24:
Eindelijk is ie af en alles paste in de kast (grootste probleem was trouwens de voeding op het moederbord, door de knik in de kabel past de deksel niet echt lekker meer)

[afbeelding]
die linker HDD, is dat een fujitsu?
Zo ja, dan heb je precies 2 hdd's die bij mij binnen een jaar stuk waren :+
Die fujitsu had vooral problemen met de koeling, ding werkt echt bloedheet. Die WD400 gaf het gewoon zomaar op (maakte wel al lange tijd een hoge pieptoon).