Toon posts:

VPN-verbinding, en dan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk is het me gelukt om op een win2kserver een VPN-server op te zetten. Als ik deze pc uit het netwerk haal, kan ik met een andere winxpprof-pc een VPN-verbinding op zetten (te zien aan geslaagd inloggen + symbool in systemtray).

Echter wat dan? Als ik zoek op computers mbv ip_van_server dan krijg ik een lege pagina. Zoeken in netwerkomgeving levert niets op. Ben trouwens ook mijn inet-verbinding kwijt als ik de VPN-verbinding heb opgezet.

Wat is de rest van het verhaal?

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat WIL je precies met je VPN server?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de server neerzetten in wageningen, aan het (snelle) netwerk daar. Dan wil ik de mogelijk hebben om vanaf mijn woonplaats in het netwerk van wageningen te kunnen zoeken. Ook zou ik graag de mogelijkheid willen hebben de desktop over te kunnen nemen.

Verwijderd

Ik denk dat je het over de cisco VPN software hebt. Anders klopt het hele verhaal hierna niet.

Dat gaat (denk ik) niet lukken. (Zoeken op het WURnet)
De FW van de WAU sluit het subnet van de VPN's uit.
Je desktop daar overnemen zal wel gaan. (En op die manier i-netten maybe)
Als je lokale netwerk niet meer te bereiken is ligt dat aan de inlog op de VPN server, hiervoor zal je de bijgeleverde policy moeten aanpassen.
Ik had hetzelfde probleem, maar ben maatjes met de sysadmin van de WAU en heb een hoger acces nivo gekregen. Echter dit is geen normale policy. (Je hele lokale netwerk hangt dan weer aan de WAU, wat een behoorlijk risico is.)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm

Ben nu bezig zonder cisco VPN software. Ben nu zover dat als ik mij via een win2000-pc probereer aan te melden (aanmelden met inbelverbinding) bij de server, dat ik alleen nog vastloop op het terugbelgebeuren. Daar heb ik verder niets over ingesteld. Ik snap niet waarom hij terug wil bellen en wat ik nu moet veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Situatie nu: PC1 is win2kprof, losgekoppeld van LAN, online dmv ISDN. PC2 is win2kserver, VPN-server aan, poweruser voor VPN, online dmv ISDN.

Dit lukt:
VPN-verbinding maken tussen PC1 en PC2 als ik ben aangemeld als Administrator op PC1.

Dit lukt niet:
Als Poweruser inloggen vanaf PC1 dmv VPN (log-on using dial-up connection) op PC2.

Ben (uiteraard) alle zichtbare instellingen door gelopen.
Pagina: 1