Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kazaa komt met nieuw p2p telefonie programma

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 571 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Ik ben dit progje ook ff aan 't uittesten met m'n broer maar weet iemand toevallig waarom ik mijn broer's muziek kan horen terwijl hij geen microfoon heeft?

Ik kan wel tegen hem praten en zo, maar ik kan mijn muziek niet naar hem 'verzenden'. Vage zooi. /me snapt het niet helemaal :o

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 13:27 ]

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11 20:10

jep

Goaf! Alleen iedereen die ik bel heeft geen mic :+.

Jesper is de naam B)

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:30

Kettrick

Rantmeister!

Ik heb het ook ff gedownload, ben benieuwd :)

heb nog een beetje ruzie met mijn headset :(

Groeten, nielsd ;)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:09
Jongens, houden we dit even een discussie...en niet een chatbox als "[norml]Contact /me[/]" etc? :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 19:23
Verwijderd schreef op 06 september 2003 @ 13:27:
Ik ben dit progje ook ff aan 't uittesten met m'n broer maar weet iemand toevallig waarom ik mijn broer's muziek kan horen terwijl hij geen microfoon heeft?

Ik kan wel tegen hem praten en zo, maar ik kan mijn muziek niet naar hem 'verzenden'. Vage zooi. /me snapt het niet helemaal :o
Ik zag toevallig vandaag nog een vraag van iemand die dat net wilde bereiken. Die werd aangeraden met shoutcast e.d. aan de slag te gaan, maar bij dit proggie gaat het dus vanzelf.

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

TOEN JIJ MIJ ONGEVEER 35 KEER ACHTERMEKAAR BELDE , DACHT IK LAAT IK DAT GOZERTJE EENS TERUGBELLEN .... EN IK ZEI JE METEEN MAAR DAT IK HIER WERKTE OMDAT IK DAN HOPELIJK VAN JE GESTALK AF ZOU ZIJN ... EN HET WERKTE }) ACH ... GEEFT NIET HOOR , IK VIND JE EVENGOED WEL LIEF ... O-)[/quote]

Voor elke keer dat de zogenaamde telefoon overgaat komt er een gemiste oproep te staan, dus heb je niet 35 keer gebeld maar zovaak is hij overgegaan 8)7
ten tweede stalk ik je niet, had het progje net gedowned, ik ga naar de zoek funtie typ nl in en boem jij staat boven aan, ik denk die bel ik ff om te testen

En ik geloofde er ook geen ene zak van dat je er voor zou werken
in profile: erguns in ut midden
ja hoor :O

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 20:54
hoeveel is de lag nou?

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Waar kan je hem downloaden dan?

Burp

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

da-dude schreef op 06 September 2003 @ 23:17:
Waar kan je hem downloaden dan?
Verwijderd in "Kazaa komt met nieuw p2p telefonie progr"

www.skype.com
:)

[ Voor 21% gewijzigd door Fietsbel op 06-09-2003 23:24 ]

39

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 14:26
met wie kan ik ff testen?

Verwijderd

vooruit waarom niet :)

wat is je user / full name?

• Animal
Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 23:53:
vooruit waarom niet :)

wat is je user / full name?
skanimal

heb zelf geen mic, ik wil alleen ff soundq horen voordat ik mn mic eraan hang :D

Verwijderd

Oke. Even een one way test gedaan met Animal en we zijn toch tot de conclusie moeten komen dat msn 6.xx een veel beter resultaat heeft.....

Hierbij moet ik wel aanmerken dat deze conclusie alleen van Animal is, want hij had geen mic :(

• Animal
Ok mr-who en ik hebben een beetje getest enzo..

p2p is wel sneller in latency denken wij, maar toch is de sound kwaliteit van msn STUKKEN beter als p2p....en echt stukken beter..

Mischien al onze conclusie...p2p sucks ;)(of is dit een flame :P)

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:03

DaOverclocker

Overclocker for life...

Nou praten over msn gaat dus lang niet altijd, als jer er een server tussen hebt hangen oid.
Nu gaat dat wel.
En msn vreet ook meer bandbreedte, iets van 6kb upload, en Skype maar 2-3 kb/sec. logisch dat dan de kwaliteit verschild. En de lag vind ik erg meevallen!
Als er iemand van msn online komt die wij beiden in onze lijst hebben staan, horen ik bij mezelf uiteraard een 'iemand komt online geluid', en vrijwel direct erna het geluid van de ander over Skype.

Ik heb trouwens ADSL Lite, en de ander @Home
Werkte prima dus.

systeem specs

Verwijderd

henri schreef op 07 September 2003 @ 00:45:
En msn vreet ook meer bandbreedte, iets van 6kb upload, en Skype maar 2-3 kb/sec. logisch dat dan de kwaliteit verschild.
Ik heb trouwens ADSL Lite, en de ander @Home
Werkte prima dus.
Daar heb je helaas niet gelijk in, Skype gebruikt dus echt 5 kb up en 5 kb down.

en wat animal eigenlijk al aangeeft eigenlijk volgens mij maakt hiet niet veel uit msn gaat niet via een server ofzo

msn file sturen gaat ook eigenlijk p2p dus kletsen via de mic ook alleen zoals Skype aangeeft hebben hun een "bettere" compresie techniek, ik zelf kan niet oordelen of msn beter is of niet heb dat zelf niet geprobeerd maar kan wel zeggen vind het geluid van Skype zeker niet slecht klinken.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 01:14 ]

• 10011
  • Laatst online: 30-10-2022

10011

binair rekend zo makkelijk

Skype heeft de voordelen van het niet gebruiken van h232 (h323) ? protocol waardoor hij feiloos achter een NAT werkt zonder extra instellingen.
Ook pas hij denk ik de bandbreete aan aan wat er geleverd kan worden.
Zelfs naar een casema broadband light werkte dit goed.

een trage pc met xp :) nu benk zeker niet meer koel :P

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:05

Cis

hier stond onzin :)

[ Voor 85% gewijzigd door Cis op 07-09-2003 16:06 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Ferdy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 21:37
JBplap schreef op 04 September 2003 @ 20:50:
Iemand die deze namen bekent voorkomen :
Richard aka extreme24
Nicole aka stabillity ?
Deze bellen mij geregeld en beweren voor het bedrijf te werekn :|
Terwijl richard zegt dat nicole bla bla bla
Wie heeft ook van zoiets last ?
er is nl nog geen block functie
Bij de opties kan je instellen dat de mensen die niet in je friends list staan je niet kunnen bellen

• supreme tweaker
ok het is geinstalleerd maar er mot nog ff getest worden.
username: Da_dude160

Burp

• supreme tweaker
word ik net gebeld door zo'n gast (naam vergeten) douw ik op t verkeerde knoppie |:(
offtopic:
had beter kunnen editen |:(

[ Voor 32% gewijzigd door supreme tweaker op 07-09-2003 18:59 ]

Burp

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 09:38
Ik heb nog nooit last gehad van irritante mensen die me willen bereiken :? Misschien iets met instelligen ofzo?

Okee das niet meer waar :P

[ Voor 12% gewijzigd door Oguz286 op 07-09-2003 19:26 ]

Verwijderd

JBplap schreef op 06 September 2003 @ 21:59:
TOEN JIJ MIJ ONGEVEER 35 KEER ACHTERMEKAAR BELDE , DACHT IK LAAT IK DAT GOZERTJE EENS TERUGBELLEN .... EN IK ZEI JE METEEN MAAR DAT IK HIER WERKTE OMDAT IK DAN HOPELIJK VAN JE GESTALK AF ZOU ZIJN ... EN HET WERKTE }) ACH ... GEEFT NIET HOOR , IK VIND JE EVENGOED WEL LIEF ... O-)
Voor elke keer dat de zogenaamde telefoon overgaat komt er een gemiste oproep te staan, dus heb je niet 35 keer gebeld maar zovaak is hij overgegaan 8)7
ten tweede stalk ik je niet, had het progje net gedowned, ik ga naar de zoek funtie typ nl in en boem jij staat boven aan, ik denk die bel ik ff om te testen

ja hoor :O[/quote]

lees jij mijn berichtje nog maar eens goed , er staat namelijk dat ik dat zei omdat ik van je af wilde zijn en het is me gelukt. goed opletten dus. en ja 35 x stond inderdaad in de log...dus wie is er nou gek? wie belt iemand nou 35x achtermekaar die hij niet kent????? was je wanhopig ofzo??
het lijkt er wel op .hahaha _/-\o_

Verwijderd

JBplap schreef op 06 september 2003 @ 21:59:
TOEN JIJ MIJ ONGEVEER 35 KEER ACHTERMEKAAR BELDE , DACHT IK LAAT IK DAT GOZERTJE EENS TERUGBELLEN .... EN IK ZEI JE METEEN MAAR DAT IK HIER WERKTE OMDAT IK DAN HOPELIJK VAN JE GESTALK AF ZOU ZIJN ... EN HET WERKTE }) ACH ... GEEFT NIET HOOR , IK VIND JE EVENGOED WEL LIEF ... O-)

ja hoor :O[/quo

WELKE IDIOOT GAAT NOU IEMAND 35 X ACHTERMEKAAR BELLEN ALS IE AWAY STAAT.
IS EEN OF TWEE KEER NIET GENOEG DAN? WANHOPIG VENTJE ALSOF IK OP JOU ZIT TE WACHTEN ZEG , PFFFF SPAAR ME. IK HEB GENOEG ANDERE DINGEN TE DOEN, SORRY. :)

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:12
Er staat dat het met win200 en xp werkt, niet dat het met bijv 98 werkt. Kheb het even uitgeprobeerd op een 98 systeem en dat werkt prima

Verwijderd

Topicstarter
Goed progje he al zeg ik het zelf !!! ;)

Verwijderd

Ik heb het ook draaien en het werkt goed, ben er zeker over te spreken.

Ik probeer zoveel mogelijk vrienden er warm voor te maken scheelt me weer in de belkosten :7 , me ouders gebruiken het nu ook :)

Username : DenniZ

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 13:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig dat iedereen zo lyrisch is...Zou dit soort dingen uiteindelijk ook steeds meer standaard worden ipv gewoon bellen ?

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

ik heb het geinstalleerd, maar als ik het prog probeer te starten gebeurt er helemaal niets. ik zie ook niets verschijnen under Processes. :(

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11 16:55
Ik heb het gisterenavond geprobeerd met wat anderen (waarvan ik de stem voor eht eerst hoorde :D), en het werkte echt goed.
Ik had alleen geen mic, dus deed ik het met een prog dat text omzet in spraak, want de geluidskaart stuurt alles gewoon door :D

Het is van de makers van kazaa, dus troep komt er vast en zeker n.
Maar de stap is gemaakt, en er zullen vast nog wel gratis en betere alternatieven komen dan.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:05

Cis

Het zal me niks verbazen als dit programma over een tijdje geld gaat kosten.
Maarja, zolang die beta er is, is het (uiteraard) gratis. En het leuke: als dit een beetje een trend gaat worden, wordt het net zo leuk als ICQ/MSN, en dan met een server waarop net zoveel users zijn ingelogd als op Kazaa :D

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

HELP HELP HELP

Ik krijg telkens de foutmelding

COULD NOT CONNECT

Heb ADSL openstaan, XP, geen firewall. Heb al opnieuw geinstalleerd, andere ww en usernamen etc.

Kan iemand ff helpen?

Jos

Verwijderd

Of ligt 'ie al vanaf gisteravond plat? Dat zou ook nog kunnen.

Jos

• jpiscaer
  • Laatst online: 16:18
Af en toe lijkt de kwaliteit van 't gesprokene iets achteruit te zijn gegaan, en als er even stilte is geweest, dan is de kwali weer hoger... Zouden er voor 100mbit verbindingen ook betere codecs zijn (of andere programma's die betere codec's ondersteunen)?

• jpiscaer
  • Laatst online: 16:18
Èr is een nieuwe versie uit, 0.91 Beta. Een changelog heb ik nog niet kunnen vinden...

• Zym0tiC
  • Nu online

Zym0tiC

^_^

wel grappig, nu alleen nog vriendjes vinden. Zit nu met me zelf te lullen via 2 pc's :P

username: Zym0tiC

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:53

Creesch

bla bla!

jah he dan is er niemand online alsi k mensen bel ofzo :P

en diegenen die opnemen beginnen niet met praten :P (je neemt meestal op met "hoi met bla bla "oid :P)

Crazer is de naam :D

• Zym0tiC
  • Nu online

Zym0tiC

^_^

kan het zijn dat je geen users kunt vinden die opdat moment offline zijn? Dus dat er geen centrale user database is, ala msn/icq?

• gerdesign
  • Laatst online: 12-01 10:09

gerdesign

Pluk een roos, Tweak de dag!

Werkt dit progje (wat als ik het zo lees perfect werkt) nu WEL of NIET als je een ADSL verbinding hebt met een NAT omgeving thuis?

[ Voor 3% gewijzigd door gerdesign op 10-09-2003 09:27 ]

Verwijderd

Nee, geen users is het probleem niet. Ik kan blijkbaar geen verbinding maken maar al mijn andere verbindingen werken perfect (Outlook, MSN, KazaA, Explorer etc.).
Weet echt niet wat er aan de hand is.

Jos

• gerdesign
  • Laatst online: 12-01 10:09

gerdesign

Pluk een roos, Tweak de dag!

gerdesign schreef op 10 September 2003 @ 09:23:
Werkt dit progje (wat als ik het zo lees perfect werkt) nu WEL of NIET als je een ADSL verbinding hebt met een NAT omgeving thuis?
Wat is de ervaring van andere users achter een NAT netwerk?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-11 11:36

dominic

will code for food

Ik kan trouwens in de specs niet vinden of het mogelijk is om te conferencen (Met meerdere mensen tegelijk bellen), alsie dit niet kan vind ik de overstap van Netmeeting naar dit pakket het niet echt waard..

Download my music on SoundCloud

• Zym0tiC
  • Nu online

Zym0tiC

^_^

dominic schreef op 10 September 2003 @ 11:08:
Ik kan trouwens in de specs niet vinden of het mogelijk is om te conferencen (Met meerdere mensen tegelijk bellen), alsie dit niet kan vind ik de overstap van Netmeeting naar dit pakket het niet echt waard..
het pakket verkeerd ook nog in een beta fase. Voor hetzelfde geld moet je als het geen beta meer is betalen ervoor. Het is leuk om wat mee te spelen en te experimenteren. Maar om er gelijk netmeeting voor in te wisselen.....ik zou het niet doen

Verwijderd

Conference call is op het moment niet mogelijk. Zie de faq van Skype..
Er wordt wel hard aan gewerkt zeggen ze..

Ben tot nu toe zeer tevreden. Wat mij opvalt is dat ik helemaal geen last meer heb van het bekende rondzingen als ik Skype op m'n laptop met ingebouwde speaker en microfoon gebruik. Dit was met andere soortgelijke programma's wel vaak het probleem en dan werd je bijna verplicht om iets van een headset te gebruiken. Hier niet nodig!

Verwijderd

@gerdesign: Calls werken perfect achter NAT. Beide partijen kunnen zelfs NAT gebruiken. Het werkt ook achter firewalls, mits ie niet te dicht staat. Connecties worden op poort 33033 gemaakt.

Ik kwam nog ergens een leuk artikeltje tegen over Skype:
http://www.lightreading.com/document.asp?doc_id=39569

Het grappige is dat ze op het moment van publiceren (nu 11 dagen geleden) op 1188 users zaten.. Nu hebben zag ik vanmiddag al meer dan 11000 gebruikers online.. Gaat hard, maar het is ook een makkelijk programmaatje, en het WERKT tenminste :)

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11 12:12

mvz

muziek verslaafde

werkt goed dit, ook leuk om VoiceMask pro erbij te gebruiken en audiohq om je voice leuke fx te geven =p

shizzle is de naam

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Verwijderd

Progje werkt perfect met NAT!
Heb ik wel eens anders gezien :(

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Het werkt niet helemaal goed bij mij. Als ik babbel, dan hoort de andere kant mij goed, maar als de andere kant babbelt hoor ik die niet ... :? ... Het ligt niet aan zijn microfoon of mijn speakers, want die werken zoals het hoort. Iemand enig idee wat het dan kan zijn?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Glacier
  • Niet online
Het werkt niet lekker bij mij, heel veel keren is de user die ik wil bellen offline, terwijl ie online is...en als die user mij wil bellen, ben ik offline, terwijl ik online ben :?
Restarten helpt soms...maar lange gesprekken heb ik nog niet kunnen voeren, na een tijdje horen we elkaar niet meer :'(
Specs:
Win2k SP4, Zonealarm (de gratis, laatste versie), ADSL (Lite, van XS4ALL), Speedtouch 510i...de boel hangt achter een hub
Internetten, etc gaat perfect, en ik ben nix aan het doen als ik het programma gebruik...

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11 17:05
Skype werkt hier perfect! net even muziek gestreamed via skype, zelfs dat gaat goed en zonder haperen! Skype blijft zeker weten op m'n pc staan!

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
Leuk programma alleen wil niemand het installeren zodat ik met ze kan bellen..dan heb je er ook niets aan :(

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:41

scorpie

Supra Addict

Mensen horen mij wel, maar ik hoor hun niet....

"Tis stiiiiiiiil, aan de overkant! etc.." :/ :P

mjah, morgen maar met andere mensen proberen :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Thunk
  • Laatst online: 12-11 08:59
Is het verstandig om te blijven wachten op Skype Lite ?? ;)

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:43
IK heb het programma nu ook een tijdje gebruikt en het werkt erg prettig.Soms is het geluid ff stotterig,maar meestal is dat met een paar tellen weer weg

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:56
Heb nu een paar dagen skype online, open voor iedereen die me bellen wil, maar niemand nog gebeld, heb ook diverse users toegevoegd, maar nog geen reactie :'(

Ik wacht ff af, ben reuze benieuwd als ik zo de ervaringen lees.

miglow is de naam :+

Verwijderd

Kleine bug: Als je offline bent kan je wel nog steeds gebeld worden... :{

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Het programma gaf al meteen een goede indruk ! Werkt zeer handig , op enkele kleine bugs na. In Belgie is het zelfs al in de krant en op het nieuws geweest :p

Een programma om te blijven

• Aike
  • Niet online
Miglow schreef op 20 September 2003 @ 15:11:
Heb nu een paar dagen skype online, open voor iedereen die me bellen wil, maar niemand nog gebeld, heb ook diverse users toegevoegd, maar nog geen reactie :'(

Ik wacht ff af, ben reuze benieuwd als ik zo de ervaringen lees.

miglow is de naam :+
Nou mijn naam staat ergens bovenaan dit topic en erg blij wordt je er niet van. Allemaal mensen die bellen om vervelend te doen :(

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Bel mij maar: --KIP--
Ik heb alleen geen mic, maar ik kan heel goed luisteren. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 19:58 ]

Verwijderd

woei heb het ook geprobeerd, werkt inderdaag zeeer goed, username: zaren.

wel irri dak nergens het niveau waarmee hij e mic geluid opneemt in ken stellen

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 19:53 ]

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Heb het progje nu ook, werk fijn, deed het eerst veel via msn, maar dan hoor je zo'n echo, dat is met dit progje weg :).

Grolsch Royce!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het is een erg gemakkelijk programma, en gebruik het nu ook iedere dag :)

39

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 19:50:
woei heb het ook geprobeerd, werkt inderdaag zeeer goed, username: zaren.

wel irri dak nergens het niveau waarmee hij e mic geluid opneemt in ken stellen
Dat doe je gewoon met de windows-mixer.

Verwijderd

ja klopt, maar daar staat hij heel hoog maar nog ist niet echt duidenlijk (je hoort het wel maar moet dan redelijk hard praten)

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 14:04

NoTimeRemains

I know

Zijn er nog mensen die dit gebruiken?

Ik zou het graag eens willen proberen ...
zou iemand mij kunnen "bellen"?

nick is HIValicious

This is the Way.

Verwijderd

ik krijg iedere keer
Geluids oi - fout

hebben jullie enig idee wat het is probeer mij is te bellen

nick: R1TaLiN

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik kreeg dat als ik het gesprek wou opnemen.Enkel op te lossen met reboot

Creative SB Live! 5.1
oudere drivers

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 01-11 14:37
Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 19:24:
ik krijg iedere keer
Geluids oi - fout

Moet je wel opnemen :)

Iedereen de METRO gelezen vandaag met dat verslag erin?

[ Voor 12% gewijzigd door vacuumcleaner op 15-10-2003 20:13 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Op.Lijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 11:22
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 19:24:
ik krijg iedere keer
Geluids oi - fout

Ik krijg Geluids oi - fout bij ontvanger als ik je probeer te bellen.

• vacuumcleaner
2nra schreef op 15 October 2003 @ 20:13:
[...]

Ik krijg Geluids oi - fout bij ontvanger als ik je probeer te bellen.
Bevindingen zijn positief!

SOCOM headset werkt ook :D

[ Voor 34% gewijzigd door vacuumcleaner op 15-10-2003 20:41 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Ik vind de geluidskwaliteit van Skype heel slecht. Daarnaast is het volume te laag en kun je het nog eens niet aanpassen ook. Doe mij maar Ventrilo.

Verwijderd

die geluids io error is kut ik kan niets
weet iemand hoe ik dit kan fixxoren ?

• InfInIte
  • Laatst online: 13-06-2022
vacuumcleaner schreef op 15 oktober 2003 @ 20:11:
[...]

Moet je wel opnemen :)

Iedereen de METRO gelezen vandaag met dat verslag erin?
naar aanleiding van dat artikel heb ik dit programmatje ook ff geprobeerd, ontvangende geluid klonk inderdaad goed :) geluid dat ik produceerde was minder, waarschijnlijk omdat mn headset aan het overlijden is :( ik heb ook nog maar aan 1 kant geluid ipv 2 :| Morgen maar ff een nieuwe headset kopen.

Maar dit programmatje is zeker een aanrader, ben benieuwd of de toekomstige nieuwe functies ook zo goed of beter zijn :)

• vacuumcleaner
Net ff gebeld met arnoud!

Het is beter dan verwacht.

Positief:
Geen "lag" of echo's
Duidelijk te verstaan
Easy install
Simpel in gebruik

Negatief:
Geluidskwaliteit was niet zo super
Af en toe wegvallen (gsm effect)
Elke malloot kan je bellen (en jij kan elke malloot bellen >:))

• Op.Lijntje
vacuumcleaner schreef op 15 October 2003 @ 20:27:

...

Negatief:
Geluidskwaliteit was niet zo super

...

Mijn microfoontje draagt ook niet het label kwaliteit

Een malloot ben ik inderdaad :+

[ Voor 40% gewijzigd door Op.Lijntje op 15-10-2003 20:35 ]

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11 16:58
Dit programma is echt super.

Net gebeld met een vriend, beiden achter een firewall/nat. Kwaliteit is zeer goed, zeker als je het vergelijkt met msn voice chat. Van de week nog 1,5uur zitten prutsen met msn om voicechat aan de praat te krijgen, dit draait meteen met een paar muisklikken.
Elke malloot kan je bellen (en jij kan elke malloot bellen )
Dat is toch ook zo met een normale telefoon?

• vacuumcleaner
Waslijn schreef op 15 oktober 2003 @ 20:35:
Dit programma is echt super.

Net gebeld met een vriend, beiden achter een firewall/nat. Kwaliteit is zeer goed, zeker als je het vergelijkt met msn voice chat. Van de week nog 1,5uur zitten prutsen met msn om voicechat aan de praat te krijgen, dit draait meteen met een paar muisklikken.

[...]
Dat is toch ook zo met een normale telefoon?
True True

Verwijderd

Ik wil jullie smeken om mij te helpen met he Geluids io error...

ik kan het goed gebruiken omdat ik moet cominuceren met belgen.
via telefoon is het al gou duur dus wil ik graag dit proberen
kan iemand mij helpen plz !!!!

• Beamer
  • Laatst online: 30-10 15:17

Beamer

Return of the legend

HIValicious schreef op 15 October 2003 @ 18:09:
Zijn er nog mensen die dit gebruiken?

Ik zou het graag eens willen proberen ...
zou iemand mij kunnen "bellen"?

nick is HIValicious
Zeker vandaag de metro gelezen? :*)

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Verwijderd

Ik vind MSN voice chat trouwens beter klinken.
Waar kan het aanliggen dat dat bij Waslijn andersom is?

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 14:04

NoTimeRemains

I know

Beamer schreef op 15 October 2003 @ 20:45:
[...]

Zeker vandaag de metro gelezen? :*)
IDD
ik vond het iig een zeer interessant artikel!
Mede doordat mij vriendin de hele week op kamers is is dit misschien een cheape oplossing

This is the Way.

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Het programmaatje draait nu ongeveer 2 maanden in de systray, maar ik kan niet echt zeggen dat mijn telefoon roodgloeiend staat.
En nee, ik heb wél vrienden hoor. En die hebben allebei ook Skype.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• Op.Lijntje
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 20:42:
Ik wil jullie smeken om mij te helpen met he Geluids io error...

ik kan het goed gebruiken omdat ik moet cominuceren met belgen.
via telefoon is het al gou duur dus wil ik graag dit proberen
kan iemand mij helpen plz !!!!
Van http://www.skype.com :

A sound IO error can occur in some rare instances, depending on your network and hardware configurations and those of the person you are trying to call. We are working hard to eliminate this problem. If you have this problem repeatedly, please let us know by using the bug report form

Lees ook daar het forum. Meer kans dat je daar snel een oplossing vindt

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 20:52:
Ik vind MSN voice chat trouwens beter klinken.
Waar kan het aanliggen dat dat bij Waslijn andersom is?
Speakers/mic
Soort verbinding
Achtergrond progsels (msn/soulseek)
Afstand

Verwijderd

Da's het leuke juist. Via MSN voice chat leg ik hem uit om skype te downloaden en te proberen. Dus - aangenomen dat hij niet opeens 6 programma's start - aan alle voorwaarden was voldaan :).

• waslijn
Bij MSN voicechat had ik enorme last van echo en je hoort duidelijk dat het geluid compressed is. Bij Skype is de geluidskwaliteit goed, zonder kraken en of echo.

Skype zegt zelf op haar website ook dat de geluidskwaliteit veel beter is.
Afbeeldingslocatie: http://www.skype.com/gfx/skype/chart_comparison.gif

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:45
Mooi objectief schema is dat ook. :/

• waslijn
Soultaker schreef op 16 October 2003 @ 00:19:
Mooi objectief schema is dat ook. :/
Naja, die geluidkwaliteit is misschien een subjectief. Alhoewel ik het wel kan beamen dat het beter is dan een normale telefoon. De rest klopt volgens mij wel.

Vooral dat het achter een firewall/nat werkt, ik heb van de week nog uren zitten prutsen met een vriend om MSN voicechat aan de praat te krijgen. We zaten beiden achte een router/nat, dit werkt direct.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:45
Waslijn schreef op 16 October 2003 @ 11:04:
De rest klopt volgens mij wel.
Een claim als "Works with ANY firewall/NAT setup - nothing to configure" kan ik ook niet serieus nemen. Sowieso vind ik het onzinnig om uitspraken te doen over "other VoIP clients" en daaraan allerlei conclusies te verbinden, terwijl die clients niet nader gespecificeerd zijn; wie zegt dat Skype alle mogelijke clients bekeken heeft? Ik kan me bijvoorbeeld best voorstellen dat er VoIP clients bestaan die wel wat met encryptie doen.
Vooral dat het achter een firewall/nat werkt, ik heb van de week nog uren zitten prutsen met een vriend om MSN voicechat aan de praat te krijgen. We zaten beiden achte een router/nat, dit werkt direct.
Dat is inderdaad wel prettig. Hoe werkt dat dan, als ik vragen mag? Gebruikt 'ie dan een centrale server ofzo? Is dat niet heel vervelend voor de kwaliteit van je verbinding?

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:18

EnnaN

Toys in the attic

[quote
Dat is inderdaad wel prettig. Hoe werkt dat dan, als ik vragen mag? Gebruikt 'ie dan een centrale server ofzo? Is dat niet heel vervelend voor de kwaliteit van je verbinding?[/quote]

nope, maar gaat in het 'ergste' geval gewoon over poortje 80 connecten..Verder zal het, net als volgens mij kazaa, 'meeliften' op 'jouw' connectie met de ander..jij initieerd de verbinding, dus er komt data vanaf jouw bak richting de ander...dus iemand hoeft niet moeilijk te doen..je meld je immers aan als 'online' misschien dat daar een server voor is (voor wie er online is), maar het bellen gaat braaf p2p

het is wel zo dat als je braaf udp blah open hebt staan, dat het dan wel beter klinkt

sig

• m3gA
  • Laatst online: 08:41
vacuumcleaner schreef op 15 October 2003 @ 20:27:

ff bij tools options
en dan zoeken
je kan ff aanzetten dat je alleen maar gesprekken van je vriendenlijst kunt ontvangen.

Verwijderd

Als ik een BT usn dongele aansluit op mijn pc is het dan mogelijk om met een BT headset (die je voor de gsm hebt) gebruik te maken van skype?

Lijkt me wel handig!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-11 20:21
Waslijn schreef op 15 October 2003 @ 22:28:
Bij MSN voicechat had ik enorme last van echo en je hoort duidelijk dat het geluid compressed is. Bij Skype is de geluidskwaliteit goed, zonder kraken en of echo.

Skype zegt zelf op haar website ook dat de geluidskwaliteit veel beter is.
[afbeelding]
Ik heb net een VoIP cursus achter de rug en ik moet zeggen dat ik skype persoonlijk beter vindt klinken dan VoIP op het moment dat het netwerk belast wordt door data.

[ Voor 1% gewijzigd door Moffin op 16-10-2003 13:21 . Reden: typ fout ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• m3gA
  • Laatst online: 08:41
nope, maar gaat in het 'ergste' geval gewoon over poortje 80 connecten..Verder zal het, net als volgens mij kazaa, 'meeliften' op 'jouw' connectie met de ander..jij initieerd de verbinding, dus er komt data vanaf jouw bak richting de ander...dus iemand hoeft niet moeilijk te doen..je meld je immers aan als 'online' misschien dat daar een server voor is (voor wie er online is), maar het bellen gaat braaf p2p

het is wel zo dat als je braaf udp blah open hebt staan, dat het dan wel beter klinkt
er staat een centrale server zo dat er geen duplicate namen op het netwerk komen en deze regelt ook de encryptie van het gesprek.
check het forum van skype maar ff .

• waslijn
Heb net met een andere vriend skype gebruikt en daar viel het geluid vaker weg. We kwamen er achter dat dit gebeurde wanneer we door elkaar heen praten. Dit heeft waarschijnlijk iets te maken met de ingebouwde 'echo' remover. Als ik namelijk met die vriend met MSN voicechat gebruik dan is er een enorme echo. Met een andere vriend had ik dit wegvallen veel minder.
Is dat zo, heb je het geprobeerd?

[ Voor 18% gewijzigd door waslijn op 16-10-2003 14:55 ]

Verwijderd

er zijn weinig mensen online heb het nu ook.
heb er pas 3 aangehad ofzo een uit zweude was wel lache.

Mijn naam is hans-nijholt

Verwijderd

Wij zijn dus ook van plan dit op werk te gaan gebruiken.. wat ik zo gek vind is dat niemand in dit topic vermeld wat er in de license agreement staat van de installer; daar staat ergens onderaan het vogende:

c) THE SKYPE SOFTWARE IS UTILIZED AND DISTRIBUTED BY THIRD PARTIES WHICH ARE UNRELATED TO SKYPER. YOU ACKNOWLEDGE THAT INSTALLATION OF THE SKYPE SOFTWARE WILL ALLOW THIRD PARTIES WHO ARE NOT AFFILIATED WITH SKYPER THE ABILITY TO COMMUNICATE WITH YOUR COMPUTER ("OUTSIDE PARTIES") YOU AGREE THAT SKYPER WILL NOT BE LIABLE FOR ANY DAMAGE, CLAIM OR LOSS OF ANY KIND WHATSOEVER, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO INDIRECT, INCIDENTAL, SPECIAL OR CONSEQUENTIAL DAMAGES AS STATED IN PARAGRAPH 9(a) ABOVE, RESULTING FROM ANY ACTIONS OR OMISSIONS OF THE OUTSIDE PARTIES.

Wat moet ik hiervan denken? :)
Volgens mij stond er eerst zelfs THE ABILITY TO ACCESS YOUR COMPUTER :Y)
Dat zullen ze wel veranderd hebben dus in de laatste versie..iets subtieler zeg maar.. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 12:35 ]

Verwijderd

*kick* :)

Verwijderd

Is er iemand die nog iets kan toevoegen aan dit topic? Zet Skype bepaalde poorten open? Bevat het spyware of niet? (zie mijn reply hierboven)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 16:56 ]

• bavara
  • Laatst online: 25-11 00:28
Ik heb een tijd gelezen dat het programma (nog?) geen spyware bevat. Het stukje tekst wat jij laat zien verbaast me dus enigszins.

Ik verwacht dat het progje pas veel wordt gebruikt wanneer het begrip Skype bekender wordt bij de 'grote groep'. Nu zijn het volgens mij alleen ICT-geïntresseerden. Bij mij staat Skype al een tijd niet meer in de autostart-modus aangezien ik het simpelweg niet gebruikte...

Dus zolang de grote menigte het niet gebruik is het enkel handig als je concreet met iemand afspreekt...

Oja, het feit dat je een mic moet hebben, is natuurlijk ook een drempeltje!
Pagina: 1 2 Laatste