Toon posts:

PC loopt vast tijdens installatie WIN XP/ WIN 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hdd geformateerd, installatie bestanden gekopieert, als ie moet booten van de hdd om verder te gaan met de install, loopt ie vast
alles aan de pc is nieuw, en we weten niet wat het is.
Het ligt niet aan de hardware, die hebben we er al uitgehaald.
Het geheugen is ook getest, we hebben windows 2000 geprobeert, maar dat hielp ook niet.

specificatie's :

amd/atholon 1 Ghz
1024 MB DDR/ 2700/ 333
a-open mboard
AK79d-400vn
60 GB hardeschijf

Alle goederen zijn pas gekocht en elk keer bij de logo loopt het vast. kan het ook aan de processor liggen????

mvg
Ramin

Verwijderd

Lijkt nog het meest op een probleem om de harddisk te lezen. Dus alsof de IDE drivers niet juist zijn. Aan de andere kant kan ik he me ook niet goed voorstellen bij een gewone harde schijf. Wat voor hard disk controller zit er op dat moederbord?

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:49

Nibbz

Postmaster General

Ik heb dat ook gehad, alleen ik kreeg blauwe schermen, mijn geheugen was toen kapot.. ik zou eens een mem check doen..

13:37

Verwijderd

Topicstarter
Het is een mobo met een nforce chipset, drivers hiervan worden pas na de complete installatie van windows geinstalleerd.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:22
Anders doe step-4-step opstarten en bekijk je bij welk process hij vast loopt :?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Heb ik ook een keer gehad met een Compaq Deskpro. In save mode starte die dan wel op. Bios update gedaan en werken !

Verwijderd

Topicstarter
veilig modus is het zelfde verhaal maar ik denk zelf dat het ergens met de processor te maken heeft maar weet ik niet zeker

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 15:45:
Heb ik ook een keer gehad met een Compaq Deskpro. In save mode starte die dan wel op. Bios update gedaan en werken !
lijkt me niet nodig, TS geeft aan dat alles nieuw is aan zn pc.
Dan mag je toch veronderstellen dat het Bios niet al te oud is.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 15:50 ]

Verwijderd

geheugen is meestal kapot in zulke gevallen.

tip: gebruik de search. Volgens mij is zo'n vraag al een paar keer voorgekomen

Verwijderd

Ik heb eens gehad met een Epox dat mn memmorycontroller naar de eeuwige jachtvelden was, liep dus ook steeds vast.
Terug naar de winkel lijkt me, kunnen ze hem daar testen.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal ff bij serach kijken maar geheugen is ook pas gekocht en is nieuw
Pagina: 1