Toon posts:

Early Chipset Initialation..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste wie dan ook..

Ik heb zo'n USB-balk in mijn MoBo zitten met vier van die lampies daarop.. Nou doet mijn computer verrekte weinig meer, en geven de lampjes, volgens het boekje, aan, dat er een Early Chipset Initialation plaatsvind.. Geen idee wat het betekent en wat ik er aan kan doen, maar heeft iemand enig idee??

Ik heb alles al eens losgehaald op 't MoBo, op de processor na, omdat het hier niet echt aan kan liggen, maar niets schijnt te helpen..

Please help me, want nog langer dan 1.5 dag zonder PC overleef ik niet ;)

Met vriendelijke groet,
Floris !

Verwijderd

Topicstarter
Overigens ook al de BIOS gereset, dmv het jumpertje, maar ook de batterij er uit getrokken.. Jah, ik heb de search gebruikt, maar kon niet echt iets vinden over dit probleem..

Het gaat trouwens over een KT3..

Verwijderd

Haal die USB balk er eens af !! Probeer anders een BIOS reset !!!! LEes in je manual van je moederbord hoe dat moet !! Dat kan namelijk meestal met JBAT jumper !!!

Verwijderd

Ah net te laat !!!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:36

boesOne

meuh

Info !
Wat voor mobo [zo te horen een MSI, maar dat terzijde]
Wat voor CPU enzovoort.. wellicht een FaQue lezen. :)

Mijn eigen MSI plank blijft hier weleens op hangen als ik de vga kaart er niet goed inprik..
Misschien dus een goed plan om de cpu eens te reseaten.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe reset ik mijn CPU dan?? Kwestie van erop en eraf halen?? het is idd een MSI board, KT3 ultra 2.. Bios is gereset, alles uit mijn MoBo gehaald ( videokaart, geheugen etc etc ) en ook de USB-balk is er uit geweest..

Maar niets scheenn te helpen :'(

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Er zit zoon balk op met 4 ledjes.

Als ze allemaal rood zijn dan is je CPU en/of mobo kapot

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 13:51:
Hoe reset ik mijn CPU dan?? Kwestie van erop en eraf halen?? het is idd een MSI board, KT3 ultra 2.. Bios is gereset, alles uit mijn MoBo gehaald ( videokaart, geheugen etc etc ) en ook de USB-balk is er uit geweest..

Hmmm dat is vreemd ......
-boesOne- schreef op 02 September 2003 @ 13:49:
Info !
Wat voor mobo [zo te horen een MSI, maar dat terzijde]
Wat voor CPU enzovoort.. wellicht een FaQue lezen. :)

Mijn eigen MSI plank blijft hier weleens op hangen als ik de vga kaart er niet goed inprik..
Misschien dus een goed plan om de cpu eens te reseaten.
Ja boesOne daar ben ik ook wel benieuwd naar hoe je je CPU reset ??? :/

Verwijderd

Topicstarter
geforce5_guy schreef op 02 september 2003 @ 13:53:
Er zit zoon balk op met 4 ledjes.

Als ze allemaal rood zijn dan is je CPU en/of mobo kapot
Zo slim was ik nog net zelf ;) Heb het ook nagekeken in het boekie, en hij gaf dus aan, early chipset initialization ( of iets dergelijks ).. Alles was rood, op linksboven na..

Maar kan het zijn dat ik mijn MoBo heb opgeblazen op 1 of andere manier??

Groeten,
Floris!

Verwijderd

Heb je de voeding wel goed aangesloten ??? Als je de knop omzet namelijk naar een ander voltage dan overbelast je je Mobo, en knalt er voor de zekerheid je voeding uit !!!

Verwijderd

Topicstarter
Jamaar, mijn voeding blijft gewoon lopen.. Hij start ook als je alleen op het geluid afgaat, redelijk normaal op.. Dus miss. mijn videokaart kadoek, alleen dan zou ie toch nooit aangeven dat er iets met mijn MoBo is, maar zou ik gewoon geen beeld moeten krijgen?? Zal iig thuis ffies mijn voltage ff nakijken, al lijkt het me sterk dat dat het is..

Maarrrr.. Volgens mij deed mijn din hem aan en wie weet heeft ze perongeluk wat anders ingedrukt dan nodig, of perongelijk iets aangeraakt ofzo ( lijkt me stug, maar je weet het maar nooit met die dames ;) ), dus zal ook dit in overweging nemen.. Zit voorlopig nog ff op school, dus als ie het weer doet, laat ik het jullie meteen weer weten..

Maar heeft niemand nou precies het zelfde gehad ooit??

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
Maar kan het zijn dat ik mijn MoBo heb opgeblazen op 1 of andere manier??
ja dat kan zeker.
kan door brake voeding zijn geweest of overhitting (had mijn oude msi k3 ultra2 nog wel eens last van)
kan zijn (ok groote gok hier) dat alleen je voeding niet goed is, dus niet genoeg stroom geeft.
niet erg waarschijnlijk, maar fff met andere voeding proberen is makelijker dan ander moederboard proberen

heb je alle onderdelen die eraf kunnen er al afgehaalt, en alles wat er op moet zitten (eigenlijk alleen cpu mem en vidkaart) al eens vervangen door een ander?

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ook nog niet gedaan.. Ik hoorde hier op school net het zelfde, omdat een aantal personen mee zitten te lezen..

Maar goed, probeer eerst dat allemaal wel.. Alleen snap ik dan niet waarom die 4 LED-jes dit aangeven.. Bedoel, als je videokaart kadoek is, dan heb je gewoon geen beeld.. Maar waarom zou ie dan van dit soort vage en wazige meldingen geven??

Ben niet echt een computer-hardware-expert, dus miss. is het wel erg logisch dat ie dit aangeeeft, maar ik snap et niet :)

Groeten,
Floris!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
by een early chipset Initialation word er onderandere gecommuniseert met de videokaart, CPU en het geheugen. dus het KAN een van die dingen zijn.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Camickaeze, de volgende keer graag zoveel mogelijk info in je eerste post stoppen. Als je iets vergeten bent kun je dat er daarna nog altijd in editten. Dit maakt het allemaal wat duidelijker en overzichtelijker voor iedereen. En je hoeft je posts niet af te sluiten met een groet + naam; wij tweakers doen elkaar altijd de groeten ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:36

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 13:51:

Reseaten, niet resetten..
Reseaten is inderdaad eruit en weer erin.. Keertje flink blazen in de socket.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

misschien slechte aarding met je kast.
of iets gehotplugd wat niet hotpluggable is ?

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 02 September 2003 @ 14:48:
Camickaeze, de volgende keer graag zoveel mogelijk info in je eerste post stoppen. Als je iets vergeten bent kun je dat er daarna nog altijd in editten. Dit maakt het allemaal wat duidelijker en overzichtelijker voor iedereen. En je hoeft je posts niet af te sluiten met een groet + naam; wij tweakers doen elkaar altijd de groeten ;)
Je hebt gelijk, sorrie.. NIet aan gedacht..
Ben er vanmiddag nog ff mee bezig geweest, en had na het verwijderen van mijn USB-balk weer eventjes contact met de PC.. Ik moest alleen op F1 of F2 rammen, maar had mijn toetsenbord nog niet aangesloten.. Dus aangesloten, deed niets.. Ff opnieuw opstarten en.. Jah hoor, zelfde probleem weer..

Ben nu helaas ff druk met school, maar van het weekend ga ik er weer mee door!
Pagina: 1