Kabouterraadsel!

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16692

Topicstarter
Drie kabouters krijgen alle drie een puntmust op. Deze puntmuts komt uit een bak met daarin in totaal 3 zwarte en 2 witte mutsen. Ze staan in een rij met de neuzen dezelfde kant op. Zelf kunnen ze hun eigen muts niet zien, maar wel de mutsen van de kabouter(s) ervoor (indien van toepassing, want de voorste ziet dus niemand).

Aan de kabouters wordt gevraagd om het te zeggen, als ze weten welke kleur muts ze zelf ophebben. Na enige tijd antwoordt een kabouter dat hij weet welke kleur muts hij op heeft...

En warempel, hij wist het. Weet jij het ook?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6651

ja de kabouters vragen aan mekaar welke kleur muts ze ophebben... of doek nou iets verkeerds? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Stel de voorste heeft een witte, de tweede een zwarte. De tweede weet dat er 2 witten zijn. De achterse ziet een zwarte en een witte en zegt dus niets. Omdat hij niets zegt weet de tweede dat hij een zwarte muts op heeft.

Dit hoort thuis in het topic 'voer voor de hersenen (raadsel)'

Always outnumbered, never outgunned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16692

Topicstarter
oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:29

Elvhenk

/me hartje GO

Ik ben zo'n muts, ik snap dit nie... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Deze is exact hetzelfde als die van mij met de drie gevangenen en de vijf vlaggetjes, die al een week geleden in de raadsel-topic heeft gestaan.

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 958

Een leuker kabauterraadsel dan maar.

Een groep van n kabouters met witte en zwarte mutsjes staat bij een boze tovenaar. Geen van de kabouters ziet zijn eigen muts, en alle kabouters zien alle mutsten van alle andere kabouters. Ze mogen niet praten. De tovenaar zegt dat hij ze zal laten gaan als alle kabouters met een witte muts hun hand opsteken. Als een kabouter met een zwarte muts zijn hand opsteekt, zullen alle kabouters sterven. De kabouters zijn heel slim en weten van elkaar dat ze elke seconde een beslissing nemen of ze wel of niet hun hand zullen opsteken.
Wat moeten de kabouters doen om te overleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15854

Neem aan: enige manier om informatie uit te wisselen is hand opsteken.

1 van de kabouters zal als eerste zijn hand op moeten steken.

Er is dan nog geen informatie uitgewisseld, dus kans op overleven is 50%-50% :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Er is al een topic met raadsels. Dus aub niet nog meer topics met raadsels openen.

btw: Dit probleem is al een keer gepost in de raadsels thread, dus post deze daar aub niet opnieuw.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.