Toon posts:

Wie o wie helpt mij?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleempje, met de hcc dagen had mijn pa een hauppage tv kaart gekocht installeren etc. ging allemaal prima maar er was toen geen plaats meer voor een pci netwerkkaartje die mijn pc met de zijne deed verbinden zodat ik ook internet had.
Ik heb nu een isa netwerkkaart gehaald en het netwerkkaartje werkt prima alleen kan ik nu niet meer op internet! Ip adres etc zijn wel goed ingevuld maar volgens mij zit de pc van mijn pa te "vol".

PII 400mhz
128mb
Matrox G200>agp
Voodoo2 12mb>pci
3com netwerkkaart>pci
Hauppage tv kaart>pci
Creative soundblaster 64>pci
Accton Isa netwerkkaart> isa

Het probleem is dus dat de 3com kaart niet werkt als ik ook de accton aan heb.
Ik gebruik die 3com dus voor kabelmodem en die accton om met mijn pc te verbinden.
dit werkte verder prima toen ik nog een gewone netwerkkaart had ipv isa maar nu werkt het niet meer.
Als ik de Accton uitschakel in hardware profiel dan doet internet het wonder boven wonder wel weer.
Drivers etc.. zijn goed geinstalleerd en bij systeembeheer geeft ie verder geen fouten aan.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Het is trouwens een Asus p2b moederbord ik denk zelf dat het moederbord eventueel te "vol" is kan dat?

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Voor Isa kaarten moet je een IRQ reserveren in de bios.

Verwijderd

Ik had ook ooit een zo'n dom IRQ probleem, de zaak gaat dan gewoon conflicteren en dienst weigeren zonder enige foutmelding...mijn kabelverbinding hield er trouwens ook me op toen ik teveel verschillende protocollen had draaien......daar moet je ook eens op letten.
IRQ in het bios reserveren (handmatig- en dan ISA-legacy) kan ook wel eens helpen!

Verwijderd

Euh...Gert: echt niet hoor! Ik heb in mijn NIOS geen enkel IRQ gereserveerd voor "legacy ISA". En al m'n ISA-kaartjes werken nog prima: een niet-PNP scanner kaartje en een Teles 16.3
En voorheen zat er ook nog een SB AWE32 in.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
het duidt idd op een irq conflict, sommige kaarten houden op de kaart zelf bij wat hun irq is, als je ze dan een ander assigned geven ze geen foutmelding maar werken ze gewoon niet, meestal krijg je bij die kaartjes ook het tooltje om uit te lezen op welk irq ze staan (en evt te veranderen) heb je dat niet (of weet je zeker dat dat acton kaartje dat niet doet) dan zou ik toch ff op hun homepage gaan kijken

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

Toch zou ik, mocht je er nog niet uit zijn, nog wel effe die protocollen checken bij de verschillende netwerkkaarten. Probeer aleen tcp/ip te draaien voor de kabel-netwerkkaart, voor het interne dataverkeer en dus de verbinding met de andere pc heb je geen tcp/ip nodig. En bij mij was dat de oorzaak van het conflict!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-08 16:05
check eerst je bios: IRQ in het bios handmatig reserveren. Anders al je netwerkinstellingen eruit gooien en opnieuw installen. Doet soms wonderen als Win9x merkt dat TCP/IP WEL geinstalleerd is.
Pagina: 1