Toon posts:

Wat is het stabielste geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een MSI K7pro met een 128MB pc100 dimm van Klein, maar dat is niet zo'n goede combi. Weet iemand welk geheugen wel goed werkt? In de pricewatch staat bijvoorbeeld Infineon 128MB pc133 geheugen voor een erg leuke prijs. Is dit CAS2? Is dit geheugen goed of kan ik beter doorsparen voor Mushkin/Kingston?

Verwijderd

Ik denk niet dat goed geheugen zomaar zo duur is :)

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Ik heb zelf op de HCC 2 Infineon 128MB pc133 geheugen bankies gehaald en ik moet zeggen dat het me errug goed bevalt!

Als ik het goed heb is Infineon geheugen lekker te tweaken, ookal doe ik daar zelf niet aan...

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

Verwijderd

...lama hangen...

Verwijderd

Topicstarter
Maar het probleem bij mij is dat mijn mobo het geheugen niet altijd herkent tijdens de POST. Da's best vervelend want dan sta ik weer 30 x op reset te drukken. En ik heb wel wat beters te doen.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik heb zelf ook een Siemens Chipje (infineon)
daarmee kan ik 160FSB cas3 halen...
148 cas2... is wel netjes d8 ik zo.
gekocht voor 269,- :7

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:10
Het allerstabielste geheugen heb je door een Muskin PC150 CAS2 (met ECC :? ) op 66 MHz CAS3 oh hoger te laten draaien.
Absoluut gegarandeerd dat ie werkt :)
Immers, hoe lager de snelheid, hoe beter de stabiliteit >:)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Het allerstabielste geheugen heb je door een Muskin PC150 CAS2 (met ECC ) op 66 MHz CAS3 oh hoger te laten draaien.
Absoluut gegarandeerd dat ie werkt
Immers, hoe lager de snelheid, hoe beter de stabiliteit
Ja, lekkere oplossingen heb jij zeg. Je lijkt HP wel.

Verwijderd

Het beste geheugen is Mushkin geheugen, en wel de PC133 High Performance REV2 reepjes. Die halen in de verschillende testen 155MHz op cas 2:2:2, soms zelfs nog iets hoger. PC150 HSDRAM hebben ze ook maar draait op 150MHz op cas 2:3:2, schijnt speciaal gemaakt te zijn hiervoor, maar kan niet veel overklokt worden, meestal maar tot 153MHz.
Ik heb een actie opgezet om met een aantal mensen PC133 SDRAM van Mushkin uit de VS te bestellen. Zie mijn thread 'Samen Mushkin geheugen kopen' We zijn al vrij ver gevolderd met de voorbereidingen en gaan op korte termijn de betaling regelen en daarna de bstelling.
Als je nog mee wil doen, mail, dan naar 0132101@hes-rdam.nl
Pagina: 1