Toon posts:

[access]Keuzelijst in waarde opgeven?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik ook een keuzelijst maken van de optie om een parameterwaarde op te geven?? Dus dat je kan kiezen??

Zoals onderstaand alleen dan geen invuld veld maar een keuzelijst.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/destinydesign/pm.JPG

Ik heb 15 adviseurs en wil per adviseur de informatie laten zien, moet ik hiervoor 15 query's maken ??? Of kan dit makkelijker ??

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 13:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het kan toch niet zo zijn dat ik 15 verschillende query's moet maken en elke keer een nieuwe als er een adviseur bij komt ???

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 12:34
Hier is je oude topic, zit nog een antwoord in.
[rml][ access]keuzelijst in vraag[/rml]

Maar zover ik kan opmaken uit bovenstaand screenshot gaat er iets niet goed, parameterwaarde opgeven moet je meestal doen voor eigen of onbekende velden van een query of form.

Verwijderd

select * from adviseurs?

edit: slecht gelezen :+

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 16:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat wel goed, normaal is het zo dat je op deze manier een waarde kan opgeven.

Het zou dus zo moeten zijn dat je de query opent en dat je dan de vraag krijgt over welke adviseur het moet gaan.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 12:34
Queries zijn meestal de basis voor forms, reports e.d.
Een mooiere oplossing is om een form te maken waarop je een Combobox plaatst (zie je andere topic) met daarin alle adviseurs en vervolgens een button die de query opvraagt met de juiste adviseur (die geselecteerd is).

Dat zou een begin zijn naar een wat betere oplossing.

Bij "parameterwaarde opgeven" kan je geen dropdownbox krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dit doen in een formulier ?? Ik ben bezig met het boek Access 2002 Grand Cru, maar ik kan dit er niet in terug vinden.
Pagina: 1