There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
je hebt een 120GB HD, en je hebt 150GB gepartitioneerd?Zym0tiC schreef op 02 September 2003 @ 12:40:
Hoe heb jij je partities op je server ingedeelt?
Ik zelf heb een 120gig hdd.
5gig win2k server
72.5gig storage (mp3z, movies, ftp stuff)
72.5gig backup (ghost files, en andere backups)
Is dit een beetje een slimme indeling voor een server?
Of zouden jullie het anders doen?
dan mag ik toch wel zeggen dat je dat behoorlijk slim hebt gedaan
verder zou ik toch even kijken wat je effectief nodig hebt: ik kan me niet voorstellen dat je precies evenveel nodig hebt voor media als backup. kijk wat nu je bezettingspercentages zijn, en deel je schijf op volgens die percentages (een beetje mooi afronden staat natuurlijk altijd netjes.
verder is de eerste GB ongeveer 2x zo snel als de laatste GB, dus de data die je snel nodig hebt zou ik vooraan zetten
[ Voor 29% gewijzigd door OnTracK op 02-09-2003 12:47 ]
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
over 2 weken komt er een 2de 120gig in op een raid controller te hangen met mirroring. Dus dan is dat probleem weer over./downtime/ schreef op 02 September 2003 @ 12:50:
Storage partitie en Backup partitie op dezelfde schijf? Wat is dan de zin van een backup? Maak dan gewoon 1 grote partitie aan voor al je data.
en de backup partitie is alleen om de backups op te slaan en images van de werkstations.
op de storage partitie komt alleen wat ftp spul en mp3's
Verwijderd
Heeft gelijk, als je HD crashed ben je gelijk alles kwijt, dus ook je backup. Verstandig is dan een 40 GIG HD bij te kopen die je voor backup gebruikt./downtime/ schreef op 02 September 2003 @ 12:50:
Storage partitie en Backup partitie op dezelfde schijf? Wat is dan de zin van een backup? Maak dan gewoon 1 grote partitie aan voor al je data.
IBM Ultrastar DFHS-S4W 4,5GB F/W SCSI disk
• C: 500MB NT4 setup files (FAT16)
• D: 2GB WinNT4 + programs (NTFS)
• E: 2GB downloads enzo (NTFS)
5x IBM Ultrastar DFHS-S2W 2,25GB F/W SCSI disken (en 2 reserve)
3x Quantum Atlas XP32150 2,25GB F/W SCSI disken
allen draaiende in RAID5 aan een Mylex DAC960P
• F: 15GB FTP (NTFS)
• H: 750MB HTTP (NTFS)
Denk dat je zo een slotje te pakken hebt.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
ja maar als de eerste schijf nu gewoon gemirrord word op een 2de. Als dan eentje uitvalt heb ik altijd nog een kopie over.BalusC schreef op 02 september 2003 @ 12:56:
Da's leuk als desktopindeling, maar bij servers zou ik alles op verschillende schijven of op RAID1/RAID5/RAID10 arrays zetten. Zo behoud je de belangrijkste data nog wanneer er een schijf crasht.
En aangezien ik over 2 weken toch mijn 2de 120gig hdd heb
of maak ik nu een denkfout?
humz ik kan ook nog van iemand een scsi controller + 2x 9.1gig hdd kopen.
wat is beter?
die 2 scsi hdd kopen en die als backup gebruiken? Maja als die uitvallen ben ik nog de lul. Of gewoon een 2de hdd eraan hangen voor de mirror
Hum of gewoon allebei
[ Voor 23% gewijzigd door Zym0tiC op 02-09-2003 13:03 ]
Dat ben je nog steeds als een van de Maxtors uitvaltMaja als die uitvallen ben ik nog de lul.
[ Voor 33% gewijzigd door BalusC op 02-09-2003 13:07 ]
ja das idd een goed idee. Lijkt me wel slim om misschien 2 storage's partities te maken ipv 1 grote van 115gig.BalusC schreef op 02 september 2003 @ 13:03:
Ja, dat is dus wat ik zeg; Neem RAID1/5/10In dit geval ben je dus van plan om RAID1 te nemen, een prima en een goedkope backup-oplossing. Dat maakt de backup-partitie totaal overbodig en zodoende heb je ook wat meer ruimte voor de storage
SCSI schijven vallen soweiso minder snel uit als nieuwe IDE schijven.Zym0tiC schreef op 02 September 2003 @ 13:00:
edit:
humz ik kan ook nog van iemand een scsi controller + 2x 9.1gig hdd kopen.
wat is beter?
die 2 scsi hdd kopen en die als backup gebruiken? Maja als die uitvallen ben ik nog de lul. Of gewoon een 2de hdd eraan hangen voor de mirror
Hum of gewoon allebei
Bovendien zou je die 2 x 9,1gb in software mirror, of als het kan hardware mirror kunnen zetten, dan zit je wel goed.
Uitsluiten kun je natuurlijk nooit iets, risico's verkleinen kan altijd.
If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.