Invertor Notebook zelf vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-03 11:44
Allo,

Ik heb een Compaq Presario Notebook en enige tijd geleden sprong het beeld op zwart :P Bleek de invertor kapot te zijn. Gelukkig nog NET binnen de garantie en da ding laten maken. Nu heb ik weer een probleem met mijn TFT scherm, en helaas geen garantie meer.

Op sommige random momenten krijg ik opgloeiende pixels, meestal bij de kleur wit. Maar het is echt random, soms tijdens een game, soms bij foto's en soms ook gewoon in Windows Explorer. Nu vermoed ik dat de invertor defect is of niet goed aangesloten zit.

Eigenlijk 2 vraagjes dus;

1. Is zo'n invertor zelf te vervangen?
2. Zo ja, hoe ziet zo'n ding eruit? 8)7

Die Notebook ligt nu namelijk te vergaan in zijn tasje, en ik wil hem natuurlijk gewoon weer gaan gebruiken :9

(Ik heb al een search gedaan op GoT maar kan zo 1-2-3 niks vinden)

[ Voor 4% gewijzigd door MrLee op 24-10-2003 23:56 . Reden: Tis een Notebook :) ]

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:35
ALs je geen verstand hebt ervan zou ik er als ik jouw was maar van af blijven. Laat hem gewoon repareren. Trouwens als hij al eens kapot is gegaan zou je natuurlijk aan de fabrikant kunnen vragen of die de helft ofzo voor eigen rekening neemt.

• MrLee
Hmmm, zou COmpaq dat doen denk je? De reperatie is destijds gedaan door Dunnet ... misschien kan ik daar eens een offerte opvragen :) Je hebt gelijk, ik zal er van afblijven :)

• MrLee
Nee, kan het toch niet laten :Y)

Net toch maar weer eens mijn notebook uit zijn tassie getrokken. Het lukt me niet om hulp te krijgen bij het laten maken van dit invertor ding. Ben nu Windows opnieuw aan het installen, en wederom zie ik willekeurige flikkerende pixels.

Weet niemand een link naar wat meer gedetaileerde uitleg hoe een invertor-board te herkennen en te vervangen? Ik kan mijn Notebookje zo niet gebruiken, en dat zou ik toch wel graag willen :/