Toon posts:

Edimax Router

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een tijd geleden heb ik een router gekocht, het gaat hier om een EDIMAX Model: BR-6104 (G). Ik heb thuis een Wanadoo Basic Broadband pakket, met elke keer inloggen een ander IP adres. Nu heb ik de router helemaal geinstaleerd en ingesteld, hij gaf bij status ook aan connected. Toen heb ik er een andere PC op aangesloten en op geen van beide PC's krijg ik meer internet, terwijl dit wel de bedoeling is natuurlijk. Ik kreeg te horen via een collega dat de lampjes onder de WAN alletwee moeten branden, maar dit doen ze dus niet. De enigste die branden zijn PWR en LNK/ACT. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Hartelijk bedankt,
rOnnnnn

Verwijderd

moet je eens kijken op www.mycom.nl
en dan bij tutorials. Hier staat heel gemakkelijk het uitgelegd in een PDF.

SUcces

Verwijderd

Topicstarter
Heb je misschien een directe link ?

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 15:56
Als bij WAN de LNK/ACT brand is het voldoende. Die andere geeft aan dat je een 100Mbit connectie hebt (ik denk dat je de eerste zou zijn die dat haalt via de kabel).

Kun je je router nog wel pingen? Ping 192.168.2.1 eens (= standaard ip-adres van edimax BR6104)

[ Voor 24% gewijzigd door jurri@n op 02-09-2003 12:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet dat je met deze router porten moet doormappen, en ik hoorde ook iets over de router flashen !?

PS: kzal vanavond proberen de router te pingen, hij zit nu niet aangesloten.

Verwijderd

zoals je is opgevallen heeft die edimax 2 wan poorten.
als de 1 niet werkt moet je de andere proberen.
heeft te maken met soort verbinding & modem

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 18:28:
zoals je is opgevallen heeft die edimax 2 wan poorten.
als de 1 niet werkt moet je de andere proberen.
heeft te maken met soort verbinding & modem
Of met wat voor kabeltje daar tussen ligt. Cross of straight.

• Silent3k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09-2025
er is wel een nieuwe flash voor deze router, of het veel effect heeft weet ik niet, maar het is het proberen waard kijk op: www.edimax.com voor meer info en downloads.

Bij mij brand ook alleen het lin active lampje, kijk ook even bij de connection statistics hoeveel data hij verzend en ontvangt.

Silent

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05 20:09
Volgens mij moet je gewoon je TCP/IP instellingen controleren. Ook zonder flash-update moet de router gewoon werken. De twee WAN poorten hangen inderdaad af van het soort kabel. Voor je IP instellingen kan je ook handmatig IP adressen instellen op de computers. Wel even in het configuratiescherm van je router aangeven, dat je dat gedaan hebt. op de site van Edimax is een uitgebreide handleiding te vinden. Lees die eens door, zou ik zeggen

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb crosscable, mij lijkt ook niet dat je deze router hoeft te flashen, ik heb mijn TCP/IP instelling op "automatisch" staan, dit stond ook beschreven in het boekje.

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:29
Mijn ervaringen met Edimax zijn niet geweldig.
De ethernet chip die hun gebruiken in hun producten werken ook niet met mn alcatel speedtouch pro, het ligt aan de ethernet handshake tussen de twee verschillende chipsets.

Verwijderd

kosz schreef op 03 September 2003 @ 20:00:
Mijn ervaringen met Edimax zijn niet geweldig.
De ethernet chip die hun gebruiken in hun producten werken ook niet met mn alcatel speedtouch pro, het ligt aan de ethernet handshake tussen de twee verschillende chipsets.
TS heeft volgens mij (regio Breda) kabelinternet via Wannadoo. Hij heeft dus niks met botsende chipsets van Alcatel te maken. Op een Alcatel Speedtouch home werkt het trouwens wel als een zonnetje, misschien zit daar een andere chipset in.

In combinatie met mijn COM21-kabelmodem (@home) doen Edimax routertjes het prima. Ik heb ervaringen met de BR6004+ en BR6104, de BR6004+ heeft sinds de laatste firmware-flash nu een uptime van ongeveer een half jaar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 september 2003 @ 12:36:
moet je eens kijken op www.mycom.nl
en dan bij tutorials. Hier staat heel gemakkelijk het uitgelegd in een PDF.

SUcces
bedankt voor de info, maar je moet niet zoeken op tutorials, maar op handleidingen, en de verwijzing naar de pdf is: http://www.mycom.nl/~service/ssc/hand9.pdf

toch bedankt! _/-\o_

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Moet je hiervoor nou echt een oud topic kicken? Het lijkt mij nogal logisch dat je eerst documentatie gaat doorpluizen bij problemen 8)7

Verwijderd

^^ met SSH.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.