Toon posts:

XP aanmelden op 2K server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een Xp machine willen aanmelden op een 2000 server, lukt dat prima maar de data flow(traffic) is vet langzaam. Nu heb ik hier in het verleden vaker problemen mee gehad, ben ik soms de enige of is het een algemeen probleem waar ik nog nooit van heb gehoord.

Thx.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Vertel eerst eens wat meer:

Hoe aanmelden? Via domein? Hoe is de server ingericht?
Wat voor netwerkkaarten? En welke instellingen?

Wat heb je zelf al onderzocht via de GoT search of google?
Zie ook:
Pre-GoT voorbereiding
Voordat je een topic opent
Waar moet een topicstart aan voldoen?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
Via wat voor opstelling gaat dat dan?

Gewoon netwerk ertussen? Met switches/hubs?
En 100Mbit?

Wat vaak een probleem is, is de instelling van een van de netwerk-kaarten. Dingen als auto-negotiaton / fixed 100Mbit full-duplex etc.. Daar zou ik eerst eens naar kijken :)

Verwijderd

Ik heb zelf ook dat probleem en ik heb er ook al regelmatig op gezocht. Inloggen gaat super traag maar na het inloggen werkt alles prima. Het moet iets te maken hebben met de DNS instellingen op de server. Maar waar precies weet ik ook niet

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[rml]F_J_K in "[ W98] Vreemd iets met files delen over n"[/rml]
Check de link die ik geef naar Microsoft.com even :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jagganath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-04-2025
Dit heeft volgens mij te maken met het feit dat je verplicht bent een dns server te gebruiken, vanwege AD.
Heb je geen DNS geinstalleerd, maar bv WINS dan treedt dit probleem ook op, simpelweg omdat DNS een vereiste is van AD.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

[quote]Jagganath schreef op 03 September 2003 @ 09:40:
offtopic:
Dit heeft volgens mij te maken met het feit dat je verplicht bent een dns server te gebruiken, vanwege AD.
Heb je geen DNS geinstalleerd, maar bv WINS dan treedt dit probleem ook op, simpelweg omdat DNS een vereiste is van AD.[/quote]
je spreekt je zelf wel erg tegen hier... heb je geen dns , dns is verplicht.. stel het namelijk anders Zonder DNS geen AD..

Heb je bij de XP client wel de DNS suffix ingesteld? Anders kan het netwerkbrowsen heel erg langzaam gaan inderdaad. DNS suffix stel je in Properties my computer > Computer Name > Change > More >

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 21:26
Zoals hierboven al aangegeven is het waarschijnlijk dat de DNS instellingen verkeerd zijn. Op de XP cliënt (Pro naar ik aanneem) moet de DNS server die ingesteld is dezelfde zijn als W2K gebruikt voor zijn Active directory. Als je op de XP cliënt dus gewoon de DNS server van je internetprovider ingeeft dan lijkt alles te werken maar policies die op de server zijn ingesteld worden niet doorgegeven en aanmelden is trrraaaagggggg.......

Ben je zelf systeembeheerder dan zou ik als de donder de DNS instellingen op jouw netwerk goed instellen (DHCP gebruiken!!!). Ben je géén systeembeheerder, neem dan contact met hem op omdat er blijkbaar geen goede DHCP/DNS implementatie is.

Hans van Zijl

Pagina: 1