[Mobo] USB doet niets na aan/uit.

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Hoi,

Mijn moeder heeft een foutje begaan :o en heeft per ongeluk de computer uit gedaan (in de veronderstelling dat hij uit was, ze wou hem aan doen). Dus toen het systeem uit ging heeft ze hem gelijk weer aan gedaan en sinds dien weigert de USB poorten (controller?) op het systeem. Ik heb nu de toetsenbord en muis aangesloten op de PS/2 aansluiting. Ik heb het BIOS gereset, zowel fail-safe als met jumper en batterij er uit, andere USB poorten geprobeerd, een USB bracket geplaatst maar het helpt allemaal niets.

Zijn de USB poorten dood of stel ik me er niet goed mee aan?

Merk en Type: Aopen AK77Pro-333 (VIA KT333 chipset).
De USB apparaten op andere mobo aansluiten werkt wel.

Plz help _/-\o_

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Ik neem aan dat je in Bios ook hebt gekeken of USB aan of uit staat? En VIA 4 in 1 drivers een keer opnieuw geinstalleerd? Drivers bij je mobo opnieuw geinstalleerd. Lijkt me vaag, maar zou kunnen zijn dat de drivers brak zijn gegaan. Want bij aan/uit zetten je USB verknallen lijkt me heel wazig.

• LollieStick
Het probleem is dat het BIOS het toetsenbord niet eens detecteert als deze op USB zit. Ook niet als ik de USB controller aan zet in het BIOS met legacy USB keyboard op enabled.

• LollieStick
*schop*

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Koop een USB kaartje of vervang het moederbord :)

En geef jezelf (of je moeder..?) een schop onder de kont.

• LollieStick
BalusC schreef op 03 September 2003 @ 09:23:
Koop een USB kaartje of vervang het moederbord :)

<small>En geef jezelf (of je moeder..?) een schop onder de kont.</small>
* LollieStick geeft zijn moeder schop onder de kont :P
Ben niet zo lenig om het bij mezelf te doen ;)

Ontopic:

Ik heb nu een A7V8X-X er in gebouwd maar op het oude bord zit nog garantie. Kan ik in dit geval garantie claimen? De PC was van mijn ouders en mijn pa wou al een nieuw moederbord omdat deze niet echt lekker liep. Echter, ik kan hem nog wel gebruiken vandaar de vraag of ik hier garantie op kan claimen.

[ Voor 74% gewijzigd door LollieStick op 03-09-2003 09:36 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja:
Ik heb het BIOS gereset, zowel fail-safe als met jumper en batterij er uit, andere USB poorten geprobeerd, een USB bracket geplaatst maar het helpt allemaal niets.
Je hebt imo al het mogelijke geprobeerd.

Maar als je nog garantie hebt, dan zou ik zeer zeker even bellen en het mobo omruilen :)

• LollieStick
Ok, garantiekwestie dan...
Bedankt :)
Pagina: 1