Toon posts:

P4T533-C USB problemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet!

Ik heb laatst mijn Asus p4S8X-X ingeruild voor een P4T533-C, met bijbehorende versie installatie van WinXP etc, en naar nu blijkt ook een probleem! Het lijkt wel of de USB poorten van het moederbord niet goed werken ofzo, in iedergeval werken de front panel usb poortjes van mijn kast niet meer. Als ik er wat in stop (printer), dan zegt WinXP "UsB apparaat wordt niet herkend", terwijl de wizard nieuwe hardware gewoon installeert en zegt dat de nieuwe apparatuur is geinstalleerd en gebruikt kan worden.Vreemd dus.

Wat heb ik gedaan? Onder apparaatbeheer alles onder usb gewist, opnieuw laten detecteren etc, nu accepteren gelukkig de usb poortjes achter de kast (op het moederbord dus) mijn printer weer wel (hp 3420), maar toch is het probleem niet echt weg (de frontpanel doet het nml nog steeds niet).... Ik heb namelijk ook een Thrustmaster Firestorm Dual Power gamepad, die het ook niet meer doet op mijn front panel-usb poortjes: "USB-apparaat niet herkend". Sluit ik hem aan de achterkant aan, dan begint hij spontaan te trillen (force feedback), maar nog steeds geen herkenning. Het ligt niet aan mijn randapparatuur, dat is 100% zeker.
Heeft iemand hier ervaring mee, vooral i.c.m. een p4t533-c?? Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?? ik heb al de nieuwste usb drivers gedownload van Asus, maar no luck there....

Mijn specs:

Codegen 300W
Pentium 4 2.4 Ghz 533 FSB
Geforce3 Ti500
Asus P4T533-C + 2x256MB RDRAM Samsung
Windows XP Proffessional

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 03:02

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik heb nu sinds een paar weken pssies hetzelfde mobo (met P4 2.6@3.1) .. maar alles werkt prima. Wel heb ik de mobo-drivers van Asus geïnstalleerd die op de bijgeleverde CD staan ...

OS ook WinXP Prof. met SP1 er op. B)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

welke usb poorten heb je het over ?
de usb 1.1 die op de chipset zit of die onboard nec usb 2.0 ?

Verwijderd

Topicstarter
Die op het moederbord zitten (Usb1.1). Deze heb ik verbonden met de usb poortjes vooraoran mijn kast. Maar veel maakt het niet uit, omdat ook de USB poorten achter de computer( op het moderbord) raar doen (zie beginpost)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 19:01 ]

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ff checkuh ... B)

Je hebt op het mobo:
A. 2x USB 1.1
B. 2x USB 2.0

Je hebt met kabels op mobo:
C. 2x USB 2.0 op Bracket achterop (PCI slot)
D. 2x USB 1.1 voorin, in het front

.. en als ik jou goed begrijp werken opties C en D niet, of deels!?!? :?

Beetje vaag .. heb je de stekkers er wel goed op? :D

pakt Asus boekje erbij B)

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 2.0 (hub) bracket niet aangesloten, alleen de 2x USB 1.1 voorop de kast, stekkers zitten gewoon goed. En als ik spreek over de USP poorten op het moederbord, dan bedoel ik gewoon de vaste, die door het I/O panel steken.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Op mijn bijgeleverde CD staat ook nogges "Intel Software Installation Utility Version 4.00.1009" met ook o.a. ondersteuning voor AGP en USB !! Dees hebbik hier geïnstalleerd dus ... 8-)

Verwijderd

waarom sluit je niet gewoon die v/d NEC (usb 2.0) aan op dat frontje ipv
de kabels van achteruit weer naar binnen.........8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ook ik heb de Intel Software Installation Utility Version geinstalleerd, maar zonder succes. Na veel tobben een ander p4t533-c gekocht, maar nog altijd hetzelfde probleem: als ik mijn thrustmaster firestorm dual power joypad in een van de usb poorten stop, begint hij gewoon spontaan te trillen, zonder herkend te worden. Een vraagje, zou dit aan mijn voeding kunnen liggen? (Codegen 300w)

Ik heb een 80GB WD 7200 RPM Harddisk,
een dvd-drive, een cd-rw drive, een ethernetkaart en een geforce3 Ti op mijn moederbord aangesloten, en that's it. (en natuurlijk de P4 2.4 Ghz (533FSB)

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

w8 es ff ... wat is jouw manier van installeren voor die Thrustmaster joypad? Inpluggen en w88 tot windows begint te mauwen? :?

Je moet officiëel bij USB éérst de driver installeren (eventueel gevolgd door een reboot) en dán pas het item aansluiten.

ing._Buttje heeft ook regelmatig heibel gehad met onwillige USB-devices

Wat je idd ook kunt bekijken, is hoeveel mA je joypad minimaal nodig heeft ... als ie te weinig krijgt gaat het ook fout. Hoeveel jouw bord i.c.m. jouw voeding leveren kan durf ik niet te zeggen. :|

Die 300W voeding, is dat een normale voeding of zoëen als ik heb die een hoger rendement heeft, dus alstie 300W is, hij ook 80% leveren kan ofzo ... ?? is de naam kwijt

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08 21:09

John2B

I Love RAID5..!!

Ik heb ook het probleem met de USB 2.0 maar dam op het P4T533 bord (zonder de C) de USB 1.1 achter op het bord doen het wel en de vier USB 2.0 doen het niet. Ook de drivers voor de USB NEC van de CD Rom zijn geinstalleerd. dus:

2x USB 1.1 achter op moederbord Oke
4X USB 2.0 achter op moederbord Niet Oke

Als USB 2.0 inderdaad downwards compatible zou zijn zou het moeten wrken, dus zou het een driverprobleem kunnen zijn of een hardware probleem. (Het is trouwens mijn tweede exact hetzelfde moederbord en had op de vorige het zelfde probleem. Inmiddels als de nieuwste USB drivers op de ASUS site gezocht maar zijn van dezelfde datum em versie.??

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Verwijderd

shared die usb 2.0 van nec niet toevallig een irq met bv. een geluidskaart of ide/raid controller ofzow ??.
lijkt erop dat iets stoort.
bovendien ben je niet errug duidelijk welke poorten je het steeds hebt..
aan de achterkant heb je 4 aansluitingen; boven 2 usb 1.1 onder 2 usb 2.0
die van boven zitten in je chipset( intel inf) die onder zitten is een nec 4 poorts usb 2.0
(2 als connectoren en 2 met kabel aan sluitbaar)(---hep je hier al nieuwe drivers voor gescored?---)

hep je ook die xtra powercable op je mobo geplugd ?(kleine vierkante)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn manier van de thrustmaster installeren is inderdaad slechts inpluggen, aangezien dit bij mijn vorige mobo (asus p4s8x-x) gewoon wel werkte, ik installeerde dus NIETS. Met mijn p4t533-c inmiddels alle soorten drivers geinstalleerd, nog steeds geen geluk. Ik zal het probleem nog eenmaal zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.

Het p4t533-c bord heeft standaard vier USB2.0 aansluitingen achter (door het I/O panel stekend). Verder zit op het moderbord een extra aanluiting voor twee EXTRA USB2.0 aanluitingen, d.m.v. een bijgeleverde bracket (deze heb ik NIET aangesloten, dus irrelevant) en nog eens een aansluiting voor twee extra USB1.1 poorten (hierop heb ik twee usb-poortjes van mijn atx-kast aangesloten, deze zitten dus geintegreerd in de kast!)

Met mijn oude moederbord waren deze twee usb1.1 poortjes op dezelfde manier aangesloten (op de kast dus), en hoefde ik de joypad slechts in te pluggen, en werd hij al herkend. Als ik dit nu doe, zegt windows dat de hardware niet herkend wordt. Als ik hem vervolgens aansluit op een van de vier USB2.0 poorten achterop (in het I/O panel) begint de joypad meteen te trillen (force feedback) maar wordt hij voor de rest niet herkend als HID spelbesturing ofzo....

Ik heb door dit probleem een tweede P4T533-C aangeschaft, maar precies hetzelfde probleem. Mijn voeding is een standaard 300W codegen, die al in de ATX-kast zat toen ik hem kocht, ik vroeg mij af of het hieraan kon liggen, (ik heb de vierkante P4 stekker ook aangesloten op het moederbord ja.)

Bedankt trouwens aan iedereen die de moeite neemt om te reageren!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, in de bios zag ik bij hardware monitor dat de +3.3Volt lijn schommelt rond de 3, en soms zelfs eronder duikt (2.99). Nu heb ik hier niet zoveel verstand van, maar het lijkt mij dat dit nooit goed kan zijn. Kan het "USB-probleem" hieraan liggen??

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Probeer eens een zwaardere voeding, alles uitsluiten!!

.. ter illustratie .. ik heb een 500Watt PFC-voeding van AOpen. 8-)

Verwijderd

mmmmmmmmmm
ps/2 keyboard en muis ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 september 2003 @ 15:37:
mmmmmmmmmm
ps/2 keyboard en muis ?
Ja, hoezo dat?

Verwijderd

die 3,3 volt is idd aan de lage kant. maar lijkt me stug dat daar je probleem door komt. mischien domme opmerking maar staat usb 2.0 wel enabled in je bios?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik neem aan van wel, maar een expliciete optie voor USB2.0 vind ik niet in de bios.

Verwijderd

misschien dat legacy device emulation in je bios wat uithaalt ??
Pagina: 1