Is het mogelijk om een Windows 2000 Advanced Server machine in te stellen als Primairy Domain Controller zonder DHCP?
Verwijderd
DHCP zorgt ervoor dat al je netwerkinstellingen automatisch ingesteld worden op je clients.
Installeer je geen DHCP dan moet je je clients handmatig instellen.
Installeer je geen DHCP dan moet je je clients handmatig instellen.
Nou, als je van een 2000 AS machine een primary domain controller maakt stelt hij Active Directory, DHCP en DNS in. Nou wil ik dus DHCP niet gebruiken.
Verwijderd
Bedenk even dat W2K geen verschil meer kent tussen PDC en BDC .... zij gebruiken multimaster technologie
Helemaal nie waar. Als je DCPROMO uitvoert, word je gevraagd of hij ook DNS voor je moet configureren; kun je "Nee" op antwoorden. En met DHCP doet DCPROMO niets.Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 11:06:
Nou, als je van een 2000 AS machine een primary domain controller maakt stelt hij Active Directory, DHCP en DNS in. Nou wil ik dus DHCP niet gebruiken.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Hoi, je zit hier in het Professional Networking & Servers forum, en hier wordt toch al heel wat basiskennis verwacht.
Het spijt me dat ik dit moet zeggen, maar je vraag hoort echt niet huis in dit forum
Je hoeft natuurlijk geen dhcp server op je DC te gebruiken, en zelfs geen DNS.
Alleen kan je wel volledig zonder DHCP werken, maar niet zonder DNS (DNS met entry's voor je DC). Je moet dan op je DNS server (die dan niet je DC is) dan wel juistentry's voorzien.
Het spijt me dat ik dit moet zeggen, maar je vraag hoort echt niet huis in dit forum
Je hoeft natuurlijk geen dhcp server op je DC te gebruiken, en zelfs geen DNS.
Alleen kan je wel volledig zonder DHCP werken, maar niet zonder DNS (DNS met entry's voor je DC). Je moet dan op je DNS server (die dan niet je DC is) dan wel juistentry's voorzien.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()