Toon posts:

DMA in Windows XP instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij vertellen hoe ik in XP het DMA kan instellen. Naar mijn bescheiden mening kon ik in W98 gewoon DMA aanvinken bij de eigenschappen van bijv. HDD of CD-ROM speler.
In XP heb ik onder de eigenschappen van de apparaten (WD120GB, Philips 228K DVD schrijver en 52x CD-ROM) nergens de mogelijkheid DMA aan te vinken (keuze is nergens vindbaar). Ook bij de controllers is niets te vinden. Zoals ik al zei gebruik ik XP Home (UK), en m'n moederboard is een P4PE. De apparatuur is (goed) aangesloten met 80-aderige kabel. Wie of wie heeft ook een P4PE en wil even kijken of (en waar) de DMA instellingen te vinden zijn.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de Intel Application Accelerator drivers geïnstalleerd? Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn IDE configuratie is brak" :)

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zoekt en u zult vinden ;)

Ga naar configuratiescherm en dan systeem en hardware en dan apparaatbeheer en zoekt dan daar je IDE controller op. en daar kan je het aan/uitzetten. Maar standaard staat dat aan in WinXP.

Niet goed gelezen denk ik... :+

[ Voor 10% gewijzigd door Br@m op 02-09-2003 10:15 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Dat doe je ook niet op de devices zelf, maar op je primary & secondary ide channel, ook in hardware management.

Ga ik ervanuit dat het feit dat je home edition hebt niet uitmaakt.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:11
Staat dat dan niet bij configuratiescherm --> Systeembeheer --> schijfbeheer
en dan ergens onderin. Kan het me zo even niet voor de geest halen. Zit nu op me werk met win2k. Het moet ergens bij schijfbeheer staan. Daar kun je ook van al je schijven 1 schijf maken. Succes

Verwijderd

apparaatbeheer-->ide-controllers-->eigenschappen-->geavanceerde instellingen

Verwijderd

Topicstarter
@BalusC: de Intel drivers zijn geinstalleerd. Vanavond zal ik alle devices op Cabe Select zetten. Nu staat alles op Master/Slave en is alles correct aangesloten op (goede kwaliteit) 80-aderige kabel.

@FLAK: onder het door jou genoemde venster heb ik geen instelmogelijkheid voor DMA.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 10:21 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@FLAK: onder het door jou genoemde venster heb ik geen instelmogelijkheid voor DMA.
En onder IDE ATA/ATAPI-controllers? Dus
apparaatbeheer-->IDE ATA/ATAPI-controllers-->
Primary / Secondairy-->Eigenschappen-->geavanceerde instellingen

En dan "DMA indien beschikbaar" instellen :)

Mocht dat al gedaan zijn, dan willen meestal chipsetdrivers werken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteravond volgende dingen geprobeerd:

- IDE kabels gecontroleerd
- IDE controllers verwijderd (werden bij opnieuw opstarten weer automatisch geinstalleerd.
- opnieuw Intel application drivers geinstalleerd (laatste versie)

en toch heb ik bij de eigenschappen van de controllers geen keuzemogelijkheid mbt DMA. De hele term DMA komt trouwens nergens voor bij de eigenschappen.

Wie met een P4PE bord kan mij vertellen welke keuzemogelijkheden zichtbaar zijn bij de eigenschappen van de controllers...
Pagina: 1