Exchange lokale berichten via ISP verzenden

Pagina: 1
Acties:

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 14:28
Situatie; W2K SBS Server, Exchange word gebruikt voor de agenda's en als backup voor email. Gebruikers halen zelf hun email op via POP3 bij de ISP.
Nu worden alle berichten verstuurd via de SMTP van de Exchange, opzich geen probleem werkt 100%.
Een aantal gebruikers (in het buitenland) halen hun mail bij de ISP op via POP3.
In de AD heb ik een OU gemaakt voor de gebruikers die in kantoor werken waar de server staat. Daarnaast is er een OU met daarin contacts waarin de externe gebruikers zitten.
Zowel de interne als de externe gebruikers maken gebruik van dezelfde adressering (@bedrijfsnaam.nl)

In eerste instantie konden de gebruikers binnen het kantoor geen berichten versturen naar de externe gebruikers, na dat ik een 2de Localdomain aan gemaakt te hebben in de default policy en de optie This Exchange Organization is responsible for all mail delivery to this address juist te hebben ingesteld is het mogelijk om berichten naar buiten te sturen naar de externe gebruikers.

Nu is er één gebruiker die op kantoor een account heeft maar ook vaak onderweg is, onze ISP heeft webmail en u is het de bedoeling dat berichten die vanuit het kantoor verzonden worden bij de ISP worden afgeleverd en niet binnen door de Exchange worden verwerkt.

Weet iemand waar ik in Exchange 2000 kan instellen dat alle berichten die van binnen het domein altijd via het SMTP.IPS.NL gaat en niet binnen blijft.

De volgende opties heb ik geprobeerd;
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;319759
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;813214

Helaas zonder het gewenste resultaat.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zoek op "Alternate Recipient"

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• CPZ
Waar ??

• CPZ
Jammer dat niemand weet hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.
Na lang speurwerk op den internet ben ik er achter dat er nog meer mensen zijn met precies dezelfde vraag en ook die hebben nog geen antwoord gekregen.
Misschien komen de echte Exchange goeroe's niet op dit forum of internet, wie weet waar ik ze wel kan vinden.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je vraag is dermate eenvoudig en basic dat niemand de moeite neemt om je te antwoorden.
En aangezien jij niet de moeite neemt om even op support.microsoft.com de zoekterm "Alternate Recipient" in te vullen, kan - denk ik - dit topic gewoon dicht.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• CPZ
Brahiewahiewa schreef op 11 September 2003 @ 17:18:
Je vraag is dermate eenvoudig en basic dat niemand de moeite neemt om je te antwoorden.
En aangezien jij niet de moeite neemt om even op support.microsoft.com de zoekterm "Alternate Recipient" in te vullen, kan - denk ik - dit topic gewoon dicht.
Nou ik heb lopen zoeken en testen en alle locale emails blijven binnen.
Volgens mij is het niet simpel als jij denkt.
Mocht er iemand zijn die het wel weet en die zijn kennis wel met andere wil delen dan hoor ik het graag.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1