Toon posts:

[mac OS10.2] Casema internetverbinding met Eurodocsis modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Eerst even dit: ik ben absoluut geen wizzkid, maar ik heb toch al het een en ander geprobeerd om mijn probleem te verhelpen.

Ik wil namelijk gebruik maken van internet op mijn iMac DV 400 mHz G3, met OS 10.2.
Voordat ik OS10.2 erop had was ik al 3 dagen verder. Er bleek namelijk iets mis met mijn firmware (ik had hier nog nooit van gehoord), deze moest worden bijgewerkt. Dit is me met veel pijn en moeite gelukt en OS10.2 draait nu als een zonnetje.

De volgende stap was het aanvragen ven een modemwissel bij Casema. Een Eurodocsis modem werkt namelijk niet op een Mac, ik zou daar om een Com21 modem krijgen. Na een week van telefonisch contact met Casema ben ik er achter gekomen dat: 1. de Com21 modems niet op zijn (wat eerst wel gezegd was), maar niet meer geplaatst kunnen worden in Breda. 2. Ik een router heb aangeschaft (Sitecom DC202) waar ik volgens de ene Casema medewerker niets aan heb en volgens de andere weer wel, uiteindelijk heb ik hem dus wel nodig.
3. De combinatie Mac+Eurodocsis+SitecomDC202 niet wordt ondersteund door Casema. Terwijl ze je deze combinatie eigenlijk opdringen omdat je gewoonweg niet anders kan als Mac gebruiker in Breda.

Wat ik nu dus nog moet doen is het volgende:
Ik moet een verbinding maken met de router die op zijn beurt weer verbinding maakt met het modem. En dit is het punt waar mijn kennis het af laat weten.
Ik kan namelijk nergen instellingen voor Casema met OS10 vinden.

Uiteindelijk heb ik dus een perfect draaiende iMac met OS10.2 maar geen internet dat is de reden dat ik dit bericht hier achterlaat. Want eerlijk gezegd gaat dit een beetje boven mijn pet. Dus als er iemand is die het leuk vind om dit uit te zoeken of die dezelfde ervaring heeft en eventueel de oplossing, dan hoor ik graag van je.

Verwijderd

Stel de TCP/IP van de MAC in op DHCP.
Sluit de DC-202 aan op de Netwerkpoort
Stel de DC-202 in als in deze FAQ:
http://www.sitecom.com/faq_showanswer.php?faqid=284