Onstream ADR2 icm w98se

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:35
Hallo mensen,

Ik ben hier op mijn stage bedrijf al een dikke week aan het klooien met een systeem waarop een Onstream ADR2 tapstreamer hangt.. dit is een scsi apparaat. Het probleem is vrij simpel. Er zit software bij (Tapeware) maar op een of andere manier doet hij niks, maar volgens tapeware is hij bezig..

Nu heb ik al van alles geprobeerd, van een work arround tot het virtueel uit het raam gooien van het apparaat. Het schijnt nameoijk te zijn dat het al 2 jaar lang niet werkt..en nik heb een vermoeden dat het apparaat niet echt 100% is.

Aangezien ik totaal geen ervaring heb met tapestreamers ben ik ten einde raad en vraag ik het hier maar.. Wat ik al geprobeert had dus:

1) Drivers gezocht > zijn er niet voor 98
2) Tapeware handleiding doorgelezen > bied niet veel uitkomst :(
3) Een workarround om DMA aan te krijgen op dat appraat maar die liep al half vast omdat ik een aantal files mis (omdat er geen drivers voor deze streamer zijn in 98
4) Kennissen gevraagd waar ik van dacht dat ze het wel wisten, het enige wat ik daar mee op schoot is dat men zei dat tapestreamers een wereldje appart is (Wat ik niet geloof maar ja)

En dan he bik nog een probleem. ik dacht.. ik ga windows 2000 oid erop flansen want dan weet ik dat ik daar drivers voro heb en heb ik dus misschien meer kans van slagen.. maar dat mag ik dus niet zomaar doen.. (ben maar stagiair) en aangezien degene waar ik onder werk (mijn begeleider dus) beetje eigenwijs is..

Volgens hem hoef je in 98 namelijk geen drivers te installeren (ook niet in 2000) omdat tapeware deze al zelf heeft.. op zich is dat niet zo gek idee want tapeware ziet de streamer wel en kan hem ook, zo lijkt het, aanspreken.. maar doet er dan vervolgens niks mee en loopt dan vast..

Wie heeft er voor mij een ' mogelijke' oplossing voor dit probleem?

Strava | AP | IP | AW