Toon posts:

a7v molt mijn geheugen????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week vrijdag een A7V bordje. Heeft het prima gedaan, tot afgelopen donderdag.
Ik kreeg een spontane reboot voor mijn kiezen. Alle gegevens op mijn harde schijf zagen er uit alsof iemand alle tekens vervangen had door ascii.
schijfcontrole dus. Midden in de schijfcontrole weer een crash, gevolgd door een reboot, gevolgd door de bekende loop van lange piepjes.

geheugen defect dus..
van de twee 128 mb pc133 dims moet ik er een in de laatste dimm slot duwen voor een stabiel werkend systeem. De tweede moet eruit blijven anders krijg ik die piepjes weer. Het plaatsen van de dimm in de eerste of de tweede slot levert een crashend systeem op..

ik voel me een beetje budd, is nu mijn mobo defect of mijn geheugen??? en heeft iemand anders dit al eens meegemaakt?
zou het een bios probleem kunnen zijn?

kortom, ik bouw al geruime tijd zelf pc's maar de laatste nieuwe borden zijn wel erg raar uitgerust vind ik. Ik ben gewend aan de award bios, en de a7v bios is effe wennen. zou dus goed kunnen dat ik daar iets fout heb gedaan.

als iemand een pagina ofzo weet met de juiste instellingen voor een athlon 1ghz met twee 128 mb pc133 dimms, een elsa gladiac GF2 mx etc.. GRAAG!

:( :( :( zo voel ik me nu dus....

Verwijderd

heb je je geheugen op cas3 ingesteld? (in de bios)

Verwijderd

Je mot ook een echt systeem kopen :) joke

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm is dat serieus te nemen?

wat is dan een ECHT systeem gele man met bierbuik????

het is een mooi systeem dacht ik zo:
Asus A7v
Powerline kast (welliswaar midi)
Chrome orb cooler
2x 128 MB pc 133
46 gb ibm hd
elsa gladiac GF 2mx
Plexwriter 12/10/32A
sb live platinum
3com 10/100

lijkt me niks mis mee....

Verwijderd

Jaja ... zin in een zuip feestje vanavond.. 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Homer..
je reply hoort in het onzin forum thuis :)

Verwijderd

Jij billy ik :r over je heen .... *D

Verwijderd

Topicstarter
/me sets mode +i +k +b Homer :Z

Verwijderd

Maare zin om te zuipen vanavond of nie :7

Verwijderd

Als je nu Yahoo messenger installeerd kunnen we daar ff in chatten .... kunnnen we met de rest afspreken voor de volgende multiplayer avond..

Verwijderd

ik heb(had) dezelfde problemen als jij, ook 2 van die dingen maar bij mij waren er nog meer vage problemen. (al ik het begin die cpu loeiheet, normale windows install liep op alle fronten zon beetje vast. Heb heel de shit (a7v + cpu) terug gestuurd naar norrod en geld terug gevraagd. Heb nu KT7 van abit. Fijn spul (zie ander thread)
Ik zou ff langs gaan bij de zaak waar je het gekocht hebt en de handel laten checken. Ander ideetje: heb je een voor AMD geldige voeding (300W). Als je een te zwakke hebt dan gebeuren er ook rare onverklaarbare dingen..

Verwijderd

Topicstarter
een 300w powerline voeding..
lijkt me genoeg..

heeft een week geen problemen gehad en plotseling gaat de dimm stuk...
overgebleven dimm in andere banken plaatsen veroorzaakt vage crashes..

alleen in dimm bank 3 niet
Pagina: 1