Toon posts:

Zijn FLATRON's goed ? Ook onder linux ?

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zijn FLATRON's goed ? Ook onder linux ?
Ik ben dus van plan een 19" flatron te kopen deze moet zowel onder w98 als linux (rh6.0) werken, Ik moet dus geen progje erbij hebben cq. driver om het beeld recht te breien want dat werkt onder linux toch niet ... Wie heeft er ervaring met flatron's onder linux geeft dat tcoh mooi recht beeld ??
Grtz. MicoNY

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Over het algemeen kun je met de bij Linux geleverde tools net zo goed een net beeld bereiken hoor. Zo heb ik op mijn 17" Iiyama ook gewoon 1024 x 768 bij 16 miljoen kleuren en 85Hz. Alleen zou ik inderdaad geen monitor kopen waar geen knoppen meer op zitten waarmee je handmatig de convergentie, helderheid, contrast e.d. kunt instellen, omdat je dan altijd gebonden bent aan windoze voor je monitorinstellingen.

Verwijderd

Bestaan 19" Flatrons?
Ik heb dus een 17" Flatron 795FT plus en die werkt echt perfect!!! Super gaaf beeld. Onder Linux heb ik m nog niet geprobeerd (heb m net)...

Verwijderd

Yep, ik ben het helemaal eens met Agijsbro.
zelfde vraag trouwens..... ik heb nog geen 19" flatrons gezien?

btw Agijsbro>> heb jij die USB aan de praat gekregen? Ik gebruik win98SE, maar het ding crashed zodra ik er die kabel inplug :'(
(in de compu, niet windhoos dus he :) )

Verwijderd

Topicstarter
Ja die 19" flatrons bestaan ,het is dus pas een nieuwe serie van LG, er zit geloof ook een usb-hub op( voor linux gebruik b.t.w ik toch enkel de analoge aanstluiting).
LG heeft ook een of andere wazige homepage (niet lg.com!)de naam ben ik vergeten ... Maar van die flatrons kan ik uberhaupt nergens een homepage vinden.

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
www.lge.com

De 995FT is de 19" versie van de 795 FT. Hij kost net onder een rug, en dan heb je volgens mij nog geen USB voetje. Het nadeel van die LG monitoren is dat de refreshrate erg aan de lage kant is. En ze zijn moeilijk te krijgen.

Verwijderd

Ja, de USB werkt bij mij prima...
Ik heb mijn muis erin geplugt (keyboard hadden ze geen USB van) en daar heb ik totaal geen problemen mee gehad. Ik heb het van meer mensen gehoord dat 't niet meer werkte zodra ze er USB zooi aangingen hangen, maar bij mij is dat dus niet 't geval...

Verwijderd

Topicstarter
Thnkx. Die refresh rate van die flatrons zijn dus laag ? Heeft dit dan niet te maken omdat het beeld op een andere manier wordt aangestuurd ? En hoe hoog is die dan max. t.o.v. andere monitoren ?

Verwijderd

Topicstarter
Gert www.lge.com bestaat geloof ik niet,
Hoe hoog is die refresh rate van die 17 " van je max. ?

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Sorry dacht echt dat dat het was...

http://www.lge.co.kr/english/product/amonitor.html Deze werkt wel, alleen staat de 995 FT er nog niet in, nergens trouwens. Ook niet bij www.flatron.com

Verwijderd

1280x1024 = 85Hz
1600x1200 = 75Hz

Verwijderd

Agijsbro>> en hebben die het op kunnen lossen?

en zoja: Hoe?

Verwijderd

Lammaar t'is al gelukt :) ! Heel vaag: met win98SE doettie het nie, maar met win98 doettie het wel!

KUNNEN ZE NOU NOOIT ES IETS GOED DOEN BIJ MICR$OFT???? :( :( :(
Pagina: 1