Jo mannen, ik heb een klein probleemje.
Ergens past het hier niet echt thuis, en anderzijds toch weer wel :-) ...
Voor het HD-tweakers project Harde Schijven: Preventief Onderhoud, Reviven, en Reanimatie neem ik momenteel veel foto's van harde schijven inwendig.
en daar komt een klein probleempje om de hoek kijken.
voor het nemen van de foto's stel ik men cam op een statiefje met de lens naar beneden gericht en de HD komt er dan onder te liggen.
maar steeds stond men lamp aan het plafond er ook op de foto door reflectie op de platters, dus heb ik een "vals plafond" gemaakt rond men cam met papier, dus "ziet" de weerspiegeling het papier wat mooiere foto's opleverd.
maar toch ...
ik moet knoeien met belichting en zo ....
zie, het is niet perfect heh

ander is het soms ook wel mooi die reflectie....

doch... soms staat die cam er nu nog op in het spiegelbeeld grrrrrrrr
ik heb vernomen dat een roostervoorzetglas uitkomst zou bieden en de spiegeling zou wegnemen, klopt dit?
graag zou ik dit weten voor ik me dat aanschaf, want die dingen zijn nogal prijzig
35 euro voor een glaasje van 4cm groot en plat
heeft er iemand hier ervaring bij?
Ergens past het hier niet echt thuis, en anderzijds toch weer wel :-) ...
Voor het HD-tweakers project Harde Schijven: Preventief Onderhoud, Reviven, en Reanimatie neem ik momenteel veel foto's van harde schijven inwendig.
en daar komt een klein probleempje om de hoek kijken.
voor het nemen van de foto's stel ik men cam op een statiefje met de lens naar beneden gericht en de HD komt er dan onder te liggen.
maar steeds stond men lamp aan het plafond er ook op de foto door reflectie op de platters, dus heb ik een "vals plafond" gemaakt rond men cam met papier, dus "ziet" de weerspiegeling het papier wat mooiere foto's opleverd.
maar toch ...
ik moet knoeien met belichting en zo ....
zie, het is niet perfect heh

ander is het soms ook wel mooi die reflectie....

doch... soms staat die cam er nu nog op in het spiegelbeeld grrrrrrrr
ik heb vernomen dat een roostervoorzetglas uitkomst zou bieden en de spiegeling zou wegnemen, klopt dit?
graag zou ik dit weten voor ik me dat aanschaf, want die dingen zijn nogal prijzig
heeft er iemand hier ervaring bij?