Toon posts:

Videokaart suspende :S

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net waterkoeling binnen en dan begin je dus op alle andere dingen te letten. Maar die videokaart (pov ti4200 64 mb) maakt een vervelend geluid. Nou zat ik te bedenken hoe ik dat ding stil krijg. Ik denk dat mijn pc best raar gaat doen als ik hem eruittrek terwijl ie aanstaat (iemand wel eens geprobeerd?). Als ik monitor laat uitschakelen door windows en dan de fan uitzet is denk ik ook niet slim. Kan je op geen een manier je videokaart zodanig suspende dat je fan uitkan?

En anders toch maar passief gaan koelen :(
Ow wat spelen met mijn v7+ koelblokje :9~

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 02 september 2003 @ 01:47:
Ik heb net waterkoeling binnen en dan begin je dus op alle andere dingen te letten. Maar die videokaart (pov ti4200 64 mb) maakt een vervelend geluid. Nou zat ik te bedenken hoe ik dat ding stil krijg. Ik denk dat mijn pc best raar gaat doen als ik hem eruittrek terwijl ie aanstaat (iemand wel eens geprobeerd?). Als ik monitor laat uitschakelen door windows en dan de fan uitzet is denk ik ook niet slim. Kan je op geen een manier je videokaart zodanig suspende dat je fan uitkan?

En anders toch maar passief gaan koelen :(
Ow wat spelen met mijn v7+ koelblokje :9~
Waarom heb je waterkoeling als je vervolgens je computer niet gaat gebruiken :? Server misschien? In dat geval moet je gewoon een TNT kaartje kopen voor €15 en je bent klaar.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb weer eens teweinig geslapen. Sorry, maar het is voor als ik snachts emule en bittorrent openlaat om legale linux isos te downloaden en dat soort dingen :). En dan wil ik meestal ook nog slapen als het kan :)

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Gewoon zo'n zalman blok erop rossen, ben je in 1x van je hitte & geluid af.
( fan uitzetten terwijl het systeem draait, ookal gebruik je de 3D functies niet, lijkt me niet zo slim namelijk )

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 01:47:
Ik denk dat mijn pc best raar gaat doen als ik hem eruittrek terwijl ie aanstaat (iemand wel eens geprobeerd?).
Denk niet dat dit ten goede komt van En je Pc en je VGA kaart.

edit:
die legale Linux Iso's kan je ook bestellen op cd!!! http://kooplinux.nl vanaf 5 euro :+

[ Voor 20% gewijzigd door Brazza op 02-09-2003 02:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben net door mijn geld heen, maar als er niks anders op zit. Zal mijn volcano 7+ heatsink het trouwens ook niet goed doen zonder fan? Is immers koper en dat zalman spul niet dus zou opzich wel moeten kunnen d8 ik zo.

Verwijderd

Omlaag klokken en passief koelen (eventueel schakelbaar)

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 02:33:
Omlaag klokken en passief koelen (eventueel schakelbaar)
Ik zat net te denken aan een instelbare voltage trapgeval. Zie je wel vaker voorbij komen hier op GoT. Als je gaat slapen, dan gooi je het voltage van de fan gewoon omlaag. Wel de temps in de gaten houden, maar de videokaart moet dat wel aankunnen, en een niet al te zwaar p2p programma ook.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 01:58:
Hmm, ik heb weer eens teweinig geslapen. Sorry, maar het is voor als ik snachts emule en bittorrent openlaat om legale linux isos te downloaden en dat soort dingen :). En dan wil ik meestal ook nog slapen als het kan :)
Voor het downloaden van wat spul heb je geen goede videokaart nodig, dan kun je zoals boven gezegd beter een goedkoop passief gekoeld kaartje kopen, of gewoon een Zalman Heatpipe voor 25 euro.

http://www.tweakers.net/pricewatch/10664?Landfilter=Benelux

Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/images/review/229/10.jpg

>:) Zalman ZM80C-HP VGA Cooler Heat Pipe - NIEUW! OP VOORRAAD!!! Euro 25,00
Zalman ZM-OP1 80mm fan voor ZM80C-HP - NIEUW! OP VOORRAAD!!! Euro 10,00

http://www.wintelco.nl/shop/Cooler.html Of je de fan erbij neemt hangt af van welke videokaart je hebt :) Maar Zalman heeft inmiddels wel bewezen stille fans te kunnen maken.

[ Voor 31% gewijzigd door Yokozuna op 02-09-2003 09:11 ]

Verwijderd

Dan kun je beter de ZM80A-HP (€ 23,-) nemen met een 80/92/120mm fan - die heeft een groter koeloppervlak (1300cm2 tov 1200cm2) en ben je al vanaf 26 euro klaar ;)
Een ophangbracket kun je ook zelf maken van een stripje metaal, of een oud slotplaatje. Op die manier heb ik m'n Radeon 9500nonpro GPU:398,3/Mem:330,75 kaartje <35'C passief met de ZM80A-HP in de kastairflow staan met temperatuur geschakelde fans.

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 10:09 ]

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik heb nog geen vergelijkende reviews gezien, maar dat groter koeloppervlak lijkt mij niet noemenswaardig kwa performance, in een review hadden ze de heatpipe verwijdert en de koelplaat aan de onderkant van de kaart ook. Scheelde slechts 2 graden. (kaart bleef gweoon onder de 45 graden).

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, toch dan maar eens naar zon zalman geval gaan kijken. Nou is inderdaad de videokaart erg laag klokken ook een optie.

• LopeZ
  • Laatst online: 21:03

LopeZ

Too much is never enough

Zijn genoeg topics over hoe je je videokaart stil krijgt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.