Toon posts:

ADSL over ISDN met Planet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!,

na een tijdje gathering te hebben gelezen over problemen met ADSL over ISDN ben ik nog niet echt wijzer geworden.

Ik heb het volgende probleem. Ik heb ISDN..... en ADSL.

Als ik mijn Alcatel Speedtouch 510 op de splitter aansluit en de computer juist configureer (tenminste neem ik aan want ik krijg een IP nr. etc) dan kan ik niet op internet.

De Speedtoutch 510 blijft maar groen / orange knipperen bij het @.

De handleiding en de KPN helpdesk helpen mij niet echt verder. Ik krijg van een KPN medewerker te horen dat ik niet moet inbellen... dit gebeurt helemaal niet. Dus heb ik haar eerst moeten uitleggen dat die speedtouch wel belt... was denk ik nieuw voor haar.

De web-based configuration tool van de modem zegt wel dat ik ik een connectie heb met het kpn netwerk maar hij kan er niet overheen bellen met mijn gebr. + wachtwoord....

WAT NU?

Week wachten net als iedereen ofzo?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Moet je nou wel of niet bij planet aanmelden ?

Moet je wel aanmelden dan klopt je login naam / wachtwoord niet

Moet je niet inloggen dan gebruik je de verkeerde configuratie

Ik zelf heb isdn en adsl via zonnet (KPN-Extra)

Log dus in met username@zonnet-extra (geloof ik)

Kijk hier eens voor de juiste config zou ik zeggen:

http://www.speedtouchsupport.nl/

http://www.speedtouchsupport.nl/downloads/510_config_13.exe

[ Voor 8% gewijzigd door raymonvdm op 02-09-2003 00:55 ]

Verwijderd

is het zo'n speedtouch modem model home??

ik log in als:
gebruikersnaam@adsl-comfort

en je wacht woord

als je het zelfde type hebt mail me maar dan kan ik misschien helpen!!

;)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
510 is een andere type dan de home

http://www.speedtouch.nl/...e6ee3f53c0b8f6a9e084bb24b

Verwijderd

Topicstarter
SpeedToutch is een modem / ethernet router... rj45 aansluiting.
ik log in met login@adsl-standard

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:35
Misschien dat je iets te vroeg bent en nog wat moet wachten totdat je account bij Planet wordt geactiveerd :?

let the past be the past.

Verwijderd

Volgens mij staat het ook simpel genoeg uitgelegd in je instructie. Als dit niet werkt heb je -of een typefout gemaakt bij je loginnaam of wachtwoord, -of je account is niet geactiveerd.

Maar ik vermoed het eerste.

Stekkers ook allemaal goed ?

Groene CD van KPN gebruikt tbv NLse instellingen ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 10:05 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

alles is goed, stekkers ook. Vervelend dat die helpdeskmedewerker je verkeerd begreep (je moet inderdaad niet inbellen met een st510, dat doet dat ding zelf :P), maar het punt is dit:
De Speedtoutch 510 blijft maar groen / orange knipperen bij het @.
Je hebt dus of een storingkje of een tikfout in je gebruikersnaam en password als je in de modempagina kijkt, zie je bij "connect" dit staan: link=retrying, state=down.

drie dingen:
- Kan je inloggen met kpn@adsltest en kp als username en password?
Zoja, dan heb je een tikfout in je username/pass van planet gemaakt
- Heb je de modem geinstalleerd met de groene cd?
Zonee, doe dat, die blauwe cd zet vpi/vci instellingen niet goed

Als je én met de kpn-cd het modem ingesteld hebt, én je kan online komen met de testverbinding, dan heb je misschien een storing en moet je even bellen.

Ik ga me verder niet met deze threat bemoeien omdat dit meestal uitloopt op een kanslose opsomming van mogelijke oorzaken die er niets mee te maken hebben (zoals "zitten de stekkers allemaal goed" wat er echt helemaal niets mee te maken heeft als @ groenoranje knippert of wachten op activatie.. Zodra jij je kpn pakket in huis hebt, moet je adsl gewoon werken :z)

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 02-09-2003 10:10 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik weet niet wanneer je adsl hebt aangevraagd, maar de aansluiting kan tot 4 weken duren. De 510 belt zelf in, als je de cdrom van kpn hebt staat daar een bestand setupST op. Die moet je draaien en dan kiezen voor reconfigure speedtouch, dan vul je je gebruikersnaam in username@adsl-comfort of standard ligt eraan wat je hebt. Mocht dat allemaal goed zijn kan het wezen dat je splitter kapot is, sluit je modem eens rechtstreeks op de lijn aan zonder splitter. Mocht dat ook geen soelaas bieden, bel dan ff 033-4540100 2x optie 2. Daar kunnen ze kijken of je daadwerkelijk inlogt. Zo niet dan kunnen ze een ticket aanmaken voor de kpn omdat je geen linesync hebt.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 02 september 2003 @ 10:12:
Ik weet niet wanneer je adsl hebt aangevraagd, maar de aansluiting kan tot 4 weken duren. De 510 belt zelf in, als je de cdrom van kpn hebt staat daar een bestand setupST op. Die moet je draaien en dan kiezen voor reconfigure speedtouch, dan vul je je gebruikersnaam in username@adsl-comfort of standard ligt eraan wat je hebt.
Gewoon de naam uit de brief dus. Of even een testverbinding proberen
Mocht dat allemaal goed zijn kan het wezen dat je splitter kapot is, sluit je modem eens rechtstreeks op de lijn aan zonder splitter. Mocht dat ook geen soelaas bieden, bel dan ff 033-4540100 2x optie 2. Daar kunnen ze kijken of je daadwerkelijk inlogt. Zo niet dan kunnen ze een ticket aanmaken voor de kpn omdat je geen linesync hebt.
jij werkt bij die helpdesk? :X.

Hij heeft wel linesync, z'n splitter is niet stuk, de bekabeling is goed aangelegd etc etc.
alleen als de @ uit is (niet aangesloten) of oranje-uit knippert is er sprake van "geen linescync", laat niet mensen om de meest wildvreemde redenen dit soort dingen testen, want dit is niet "geen linesync", dit is "modem kan niet inloggen, om een bepaalde reden"...

(ow nou reageer ik toch, sorry kan het niet laten).

Verwijderd

Daarom moet hij dus bellen, misschien gebruikt hij wel de verkeerde username of ww. Daar kunnen ze precies zien hoe hij "binnen" komt!

Verwijderd

JvS schreef op 02 September 2003 @ 10:09:

Zodra jij je kpn pakket in huis hebt, moet je adsl gewoon werken :z)
Als jij een vriezer koopt bij je elektraboer dan is de vriezer toch ook niet gelijk -20 als je hem aanzet.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

wat probeer je nu? Mij op m'n woorden te pakken? Als jij een vriezer koopt bij de elektraboer, doet-ie het gelijk zodra je hem goed aansluit en aanzet hoor, Net aoals adsl dat hoort te doen. Zodra het pakket in huis is, hoort de verbinding gewoon te werken, tenzij er een fout gemaakt is... Kan je dus testen met dat test-acount :).
Kies anders intelligentere vergelijken ofzo. Ik zeg toch niet dat-ie gelijk alle films van kazaa binnen heeft ofzo?

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 03-09-2003 16:41 ]

Verwijderd

Ik vind dit verhaal zowieso vaag omdat de "Poster" uberhaupt niet reageerd op de vragen hier. Mijn vraag is dus ook? Heb je een Schriftelijke bevestiging gehad van Planet?? Dat je aansluiting werkt? Ik heb hetzelfde namelijk "ISDN en ADSL" en bij mij was dit wel het geval..

Verwijderd

JvS schreef op 03 September 2003 @ 16:31:
wat probeer je nu? Mij op m'n woorden te pakken? Als jij een vriezer koopt bij de elektraboer, doet-ie het gelijk zodra je hem goed aansluit en aanzet hoor, Net aoals adsl dat hoort te doen. Zodra het pakket in huis is, hoort de verbinding gewoon te werken, tenzij er een fout gemaakt is... Kan je dus testen met dat test-acount :).
Kies anders intelligentere vergelijken ofzo. Ik zeg toch niet dat-ie gelijk alle films van kazaa binnen heeft ofzo?
Jou pakken op je woorden is niet helemaal het geval. Kpn en planet zijn in principe twee aparte bedrijven. KPN levert de hardware en planet het abbonnement. Het komt weleens voor dat kpn het dhz pakket eerder levert, bijvoorbeeld een week na de aanvraag. Dan is het nog niet mogelijk dat Planet de aanvraag al verwerkt heeft. En dat staat ook in de brieven die je krijgt.

En wat betreft die intelligente vergelijking, de modem doet het toch ook, de lampjes branden (1 knippert) maar verder werkt het modem prima, alleen hij heeft geen verbinding.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het komt weleens voor dat kpn het dhz pakket eerder levert, bijvoorbeeld een week na de aanvraag.
De levering van het DHZ pakket gebeurt toch echt pas na terugkoppeling van de provider en het koppelen van het IP en het aangeven van kpn van de benodigde gegevens om een user aan te kunnen maken (en na het fysiek aansluiten van de lijn door kpn zelf). Klanten hebben meestal veel eerder die username en dergelijke binnen dan dat de adsl aangesloten is.
Als er iets niet werkt, dan is er gewoon ergens een storing opgetreden. Dat komt verreweg het vaakst voor bij de koppeling/uitdelen van het IP adres, maar dan kan je gewoon inloggen, alleen surfen gaat dan iets stroefer (@ lampje is dan gewoon groen enzo :)). Als je niet in kan loggen, dan is er in ongeveer 95% van de gevallen een tikfout gemaakt of vergeten mensen de juiste suffix achter de username te zetten. Ik heb eigenlijk bijna nog nooit meegemaakt dat "het acount niet geactiveerd" was :P.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 03-09-2003 17:01 ]

Verwijderd

JvS schreef op 03 september 2003 @ 17:01:
[...]

De levering van het DHZ pakket gebeurt toch echt pas na terugkoppeling van de provider en het koppelen van het IP en het aangeven van kpn van de benodigde gegevens om een user aan te kunnen maken (en na het fysiek aansluiten van de lijn door kpn zelf). Klanten hebben meestal veel eerder die username en dergelijke binnen dan dat de adsl aangesloten is.
Als er iets niet werkt, dan is er gewoon ergens een storing opgetreden. Dat komt verreweg het vaakst voor bij de koppeling/uitdelen van het IP adres, maar dan kan je gewoon inloggen, alleen surfen gaat dan iets stroefer (@ lampje is dan gewoon groen enzo :)). Als je niet in kan loggen, dan is er in ongeveer 95% van de gevallen een tikfout gemaakt of vergeten mensen de juiste suffix achter de username te zetten. Ik heb eigenlijk bijna nog nooit meegemaakt dat "het acount niet geactiveerd" was :P.
Dat is dus niet het geval, kpn levert de dhz pakketten soms wel degelijk eerder uit. Maarja lekker belangrijk allemaal het is wel weer leuk geweest zo, maar hoe kom jij eigenlijk allemaal aan deze wijze informatie??

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op de adsl installatie helpdesk 2e lijn werken en soms escalaties oppakken :P. Na een jaar ken je alle vaak voorkomende mogelijke installatestoringen wel ;).

Verwijderd

Tja daar zit wat in.

Verwijderd

Topicstarter
Wat het nu dus was....

gewoon dom weg wachten... het gaat vanzelf werken volgens de KPN / Planet
want alles staat goed. Ik ben echt niet zo dom dat ik het gebr. ww. verkeerd ga
invullen.... ben namelijk best wel een gevorderde power-user :-)

Ik heb 2 pc winkels en run bij beide de technische dienst + verkoop gedeelte.. peace
alleen dit probleem vind ik zo stom... en ADSL heb ik nieuw in de winkel

Hale to chello thuis !

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

kan je wel inloggen met die testacount dan? De "ik ben een power-user" moet ik altijd een beetje om lachen.

Verwijderd

als het @ lampje groen/oranje knippert is er lijn synchronisatie
er is dan iets mis bij je isp en niet bij kpn.

ga maar eens naar je modem pagina (10.0.0.138 in browser dan naar connect) en vul daar bij je gebruikersnaam: user@test en wachtwoord: test.
dan zul je zien dat het lampje constant groen gaat branden.

ik zie dat jvs dit al verteld heeft maar wou het nog een keertje vertellen..

Verwijderd

Topicstarter
nou.... de modem was dus dood
nieuwe er aan uit het schap bij ons en voila.. werkt in één keer...

Verwijderd

Wilde het net zeggen, toen onze Speedtouch Home dood was na een mislukte firmware upgrade deed 'ie hetzelfde :P

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 19:57:
nou.... de modem was dus dood
nieuwe er aan uit het schap bij ons en voila.. werkt in één keer...
dat komt weinig voor. Heb je niet toevallig het modem geconfigureerd met de blauwe cd die bij de modem zelf zat in plaats van met een kpn configuratiebestand? :)
Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 20:03:
Wilde het net zeggen, toen onze Speedtouch Home dood was na een mislukte firmware upgrade deed 'ie hetzelfde :P
Ging het @ lampje oranje/groen knipperen op je SThome dan? 8)7

Pagina: 1