Toon posts:

Krijg een IBM HDD niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn server met een Asus P2B-F board Bios Rev. 1009b wil ik een 15 GB IBM HDD hangen, maar deze word op gen mogenlijkheid door de BIOS herkend. Heb al zitten switchen tussen master en slave en met de jumpers zitten wisselen, maar niks nada noppes. Terwijl een Maxtor 10GB HDD zonder problemen draait. Wat zou dit probleem kunnen zijn ? De IBM HDD doet het wel, ik hoor de schijf wel opspinnen, dus hij is niet kapot in ieder geval.

Molski

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 08:21

JustDutch

was ambtenaar :)

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 23:46:
De IBM HDD doet het wel, ik hoor de schijf wel opspinnen, dus hij is niet kapot in ieder geval.
Opspinnen wil niet zeggen dat de HD werkt. Probeer de HD eens in een andere computer. Doet die het daar wel in?

Forza Mucca

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog een P3 met een asus cusl2-c board. Ga hem daar morgen op proberen. Ga morgen ook de bios is flashen, heb niet de meest recente zag ik op asus.com . Misschien dat dat de oplossing wel zal bieden.

Verwijderd

is het toevallig een Dekstar 80 Gb 7200 toeren?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 16:15:
is het toevallig een Dekstar 80 Gb 7200 toeren?
Als je goed had gelezen ging het over een 15GB IBM HDD, en wat dan nog heeft een Deskstar 80GB 7200RPM er persee mee te maken :? Komt me imho beetje over als een semi-flame naar IBM schijven van een bepaalde serie.

C:\>_

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op 02 september 2003 @ 00:07:
Heb nog een P3 met een asus cusl2-c board. Ga hem daar morgen op proberen. Ga morgen ook de bios is flashen, heb niet de meest recente zag ik op asus.com . Misschien dat dat de oplossing wel zal bieden.
Ik zou het op zich wel vreemd vinden, maar je kunt het altijd proberen :)
Meestal is het probleem een bios-limiet, maar gezien het feit dat een 10GB versie wel werkt heb je geen last van een bios-limiet..
Vinnie schreef op 02 September 2003 @ 16:18:
Als je goed had gelezen ging het over een 15GB IBM HDD, en wat dan nog heeft een Deskstar 80GB 7200RPM er persee mee te maken :? Komt me imho beetje over als een semi-flame naar IBM schijven van een bepaalde serie.
Misschien vanwege het bios-verhaal :)

Maargoed, test de schijf inderdaad eerst eens in een andere machine. Dat lijkt me de simpelste check, en ook de meest effectieve :)
Pagina: 1