[EXCEL] Hele kolom afronden naar boven.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb hier een lijst met ruim 1700 bedragen. Nou moeten deze naar boven afgerond worden.
Via de help functie ben ik achter de formule gekomen.

Het probleem is dat als ik de formule gebruik alleen 1 cel wordt aangepakt. En ik wil dus de hele kolom gelijk gedaan hebben .

Is dit wel mogelijk :?

Wat ik raar vind is dat als ik de formule AFRONDEN.NAAR.BOVEN gebruik ik daar moet aangeven welke bedrag er afgerond moet worden en met hoeveel. Als ik dit voor elke cel moet doen kan ik net zo goed in de lijst alles handmattige veranderen, of heb ik het fout :?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 12:43
Naast het vakje waar je het bedrag invoert is een "knopje" waarmee je naar een celadres kan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Als je de formule in een cel hebt gezet, kan je deze toch eenvoudig doorkopieren naar de andere 1699 cellen.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

seninha schreef op 01 September 2003 @ 23:22:
Als ik dit voor elke cel moet doen kan ik net zo goed in de lijst alles handmattige veranderen, of heb ik het fout :?
Ja :P Extra kolommetje invoegen kan je? Formules (1700x) kopieren (in 1 handeling :)) kan je? Dan hoef je alleen nog maar Edit > Paste Special > Values zien te vinden en je bent waar je wezen wil.
Keesk schreef op 01 September 2003 @ 23:30:
Naast het vakje waar je het bedrag invoert is een "knopje" waarmee je naar een celadres kan zoeken.
Weet je zeker dat je in het juiste topic hebt gereageerd?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 10:10

M_V

Ehhh, das toch heel simpel een kwestie van gewoon het aantal decimalen dat getoond wordt verminderen...... of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 12:43
Dacht dat het probleem was dat er geen celverwijzing in de formule kwam maar alleen cijfers ?

Dus zoiets
=AFRONDEN.NAAR.BOVEN(123;2)
ipv zoiets
=AFRONDEN.NAAR.BOVEN(B1;2)

[ Voor 32% gewijzigd door Keesk op 01-09-2003 23:38 . Reden: uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Keesk schreef op 01 September 2003 @ 23:35:
Dacht dat het probleem was dat er geen celverwijzing in de formule kwam maar alleen cijfers ?
Volgens mij is het probleem dat ts niet 1700 keer een celverwijzing wil intikken/aanwijzen. Magoe - helemaal helder is het idd niet ;) Verdomd, ik zie wat je bedoelt. TS: je mag daar dus ook een referentie ingeven :D :D

Nog een geintje: verander de weergegeven precisie (met Format > Cells > Number > Category "Number" > Decimal Places) en bekijk ff dit stukje uit de Help:
Change the precision of calculations in a workbook

Caution: When you change the precision of the calculations in a workbook by using the displayed (formatted) values, Excel permanently changes any constant values on the worksheets in the workbook. If you later choose to calculate with full precision, the original underlying values cannot be restored.

On the Tools menu, click Options, and then click the Calculation tab.
Under Workbook options, select the Precision as displayed check box.
Speel ze :>

[ Voor 11% gewijzigd door Rataplan op 01-09-2003 23:45 . Reden: uitleg helpt :) ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Topicstarter
Thanks

Ben er eindelijk uit :) gaat ff wat sneller dan alles handmattige veranderen

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1