• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:45
Ok, ik hoop dat dit niet over komt als het zoveelste "Welke GSM moet ik nemen" topic, maar ik zit met een aantal eisen waaraan mijn ideale telefoon zou moeten voldoen:

- Kleurenscherm (ter groote van dat van de nokia 7650)
- Bluetooth (het liefst ook voice)
- OS het liefst Symbian, of met een vergelijkbare bedienbaarheid/uitbreidbaarheid als bij de Nokia 7650).
- Polyfone beltonen zouden leuk zijn.

Het probleem is: Ik heb op dit moment een nokia 7650 in gebruik. Ik vind dit in principe een geweldig toestel: Hij is mooi uitbreidbaar met een grote beschikbaarheid aan applicaties, hij heeft een helder en duidelijk kleurenscherm dat groot genoeg is om ook de navigatie door zaken als agenda e.d. een beejte nuttig te maken.

Het enige probleem is de grootte. Hij past wel in m'n broekzak, maar zit eigenlijk net niet prettig. Het mooiste zou dus zijn als het een telefoon kan worden met een klepje, zoals je vaak op modellen van samsung e.d. tegen komt. Een ander nadeel is dat hij geen voice ondersteunt bij bluetooth.

Nou is de 3650 van Nokia volgens mij qua software gelijk (of nieuwer?) dan de 7650. Deze telefoon is voor mij echter weer geen goede kandidaat, vanwege het feit dat hij een belachelijk toetsenbord heeft en een te hoog gadget-gehalte (een camera kan ik missen als kiespijn).

Verder heeft sony-ericsson nog een model dat ook een vergelijkbaar kleurenscherm heeft. Echter, ik heb ongeveer een jaar lang een t68i gehad. Dit was op zich een prima telefoontje, maar als de andere modellen van sony-ericsson net zo duurzaam zijn als de t68i, dan voor mij geen sony-ericsson meer :r

Wie heeft er ervaring met een telefoon die ongeveer aan mijn eisen voldoet? Dat van symbian hoeft niet per se... maar als het de navigatiestructuur van de 7650 zou hebben zou het wel fijn zijn.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Binnenkort de Siemens SX1?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:13

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Nokia 3650, 6600
SonyEricsson P800, P900
Siemens SX1

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• eymey
Allemaal leuke opties, maaaar.....

- In mijn verhaal had ik eigenlijk al aangegeven dat de 3650 geen optie is. Best leuke telefoon, maar dat belachelijke toetsenbord zou ik nooit aan kunnen werken.
- De 6600 kan een optie zijn, maar bij mijn weten moet ie hast net zo groot zijn als de 7650 en hij is wrs. te nieuw. (ik leg hieronder uit waarom)
- De sonyericsson: In mijn verhaal heb ik staan dat ik qua duurzaamheid slechte ervaringen heb met de t68i. Ik heb de p800 en p900 niet in mijn handen gehad dus misschien zijn die beter, maar ja...
- De SX1 heeft ook weer zo'n vage toetsenbord indeling. Erg jammer. Ik weet dat de meesten van jullie een hekel hebben aan klepjes maar als ze zo'n schermpje nou in een klepje inbouwen, dan kunnen ze de telefoon van een redelijk formaat houden zonder vage dingen met toetsenbord te moeten doen.

Verder loopt mijn abbo binnenkort af dus ik zou een nieuw abbo kunnen nemen met (het liefst gratis) een telefoon erbij. Dit kan natuurlijk ook later, maar mijn vriendin zit te azen op mijn 7650 vanwege de polyfone beltonen en het feit dat haar telefoon bijna kapot is 8)7

Kent iemand nog telefoons uit de Samsung, sharp, motorola, etc. hoek?

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 02-09-2003 15:30 . Reden: typo, woord wrs. nog fout :P ]

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

is de nokia 6650 niet iets voor jou?

http://www.nokia.com/nokia/0,,3160,00.html

helaas geen symbian.

[ Voor 52% gewijzigd door Fietsbel op 02-09-2003 15:45 . Reden: site opgezocht, maare er ging net red bull over me keyboard :P sticky keys straks :) ]

39

Verwijderd

De t610 niets voor je? Mooi toestelletje hoor en een goede kandidaat voor je als ik het zo ff aanhoor...

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-02 23:07

404error

Page Not Found

Wat dacht je van de Orange SPV, nog meer mogelijkheden, beter schermpje etc en betaalbaarder...

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Eymey schreef op 02 September 2003 @ 15:28:
Kent iemand nog telefoons uit de Samsung, sharp, motorola, etc. hoek?
Bij mijn weten hebben geen van deze fabrikanten een smart phone of als ze die wel hebben is die goed geflopt.

Verder lijkt het erop dat je een toestel wilt dat nog niet bestaat, dus je zou toch wat mindere eisen moeten stellen. Als je hele specifieke eisen gaat stellen, dan kan je nooit wat vinden, aangezien een gsm dan niet aan je eisen voldoet.

Ik zou het meer van de andere kant gaan kijken, pak een telefoon en kijk hoe dicht deze bij de eisen van jou in de buurt komt. Bijvoorbeeld de 6600 (die komt nog uit) of de p800/900. Ik denk dat je het best wel moet kunnen vinden met je eisen.

De 6610 is minder groot als de 7650 sowieso. En tja .. als je iets tegen SE hebt, dan zou ik daar gewoon overheen stappen.

• eymey
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb ondertussen ook nog wat verder zitten zoeken, en voor zover ik kan zien bestaat mijn ideale telefoon inderdaad nog niet echt :(

De 6650 en de 6600 komen dan denk ik toch het dichtste in de buurt bij wat ik zou willen. Aangezien ik me echter afvraag of ik lang lol zal hebben van een dergelijke telefoon, terwijl ie dus nog niet helemaal 'compleet' is, vraag ik me af. Bovendien denk ik wel dat ik voor deze twee telefoons op dit moment nog zal moeten bijbetalen bij een nieuw abbo.

Ik denk dat ik dus voorlopig nog maar bij m'n nokia 7650 blijf. Bij een eventueel nieuw abbo neem ik dan wel gewoon een nokia 6610 of 6100 (toch kleur, maar verder gewoon lekker functioneel, zoals ik van bv. m'n oude nokia 6210 gewend ben). Desnoods laat ik mijn vriendin die gebruiken met haar abbo, zodat ik met m'n 7650 blijf werken.

Pagina: 1