[winxp] random blauwe schermen

Pagina: 1
Acties:

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:47
Ik heb op mijn divx bak (celeron 700, 256 MB, win xp prof) sinds vandaag random blauwe schermen na 5-60 minuten.

Ik heb steeds opgelet na de foutcodes (al zijn ze moeilijk te lezen op mijn tv) en de bestanden die er bij staan en in de sticky gekeken. Meestal stonden ze er niet in, alleen eentje met mijn video kaart een keer.

Maar het rare is, het is elke keer een andere dll/ sys bestand. Ik heb met memtest86 al mijn geheugen getest en hij kon geen problemen vinden. Verder is mijn cpu (passief gekoeld) temp 38 graden (paar weken geleden met warm weer liep die nog stabiel @ 65-70 graden).

Ik heb vandaag nog wel mijn kast open gehad maar qua hardware niets veranderd.

Het vastlopen gebeurt vaak bij het opstarten van een programma (winamp/ motherboard monitor/ real vnc) maar ook gewoon tijdens het afspelen van een mp3 (winamp).

Ik denk dat het iets hardware matigs moet zijn want qua software is er nagenoeg niets veranderd en er staat bijna niets op. Wat me dan weer wel opviel is dat de memtest (die ongeveer een uur aan heeft gestaan) niet vast liep.

Doordat het steeds andere foutmeldingen bij de blauwe schermen zijn weet ik niet waar te beginnen qua testen van hardware, of denken jullie dat het toch iets anders is?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
pietje63 schreef op 01 September 2003 @ 23:19:
Ik heb steeds opgelet na de foutcode
[knip]
Maar het rare is, het is elke keer een andere dll/ sys bestand.
Misschien kun je ons zeggen welke foutcodes en bestanden het zijn... kunnen wij er misschien wat nuttigs over zeggen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• pietje63
laatste bestand: tcpfp.sys (search hierop leverde niets op
(ik ga nu even briefjes met andere notities zoeken)

foutcode die meerdere keren voor is gekomen: 0x0000BE icm nv_disp.dll (van nvidia grafische kaart)

verder gewoon de standaard tekst dat het systeem is afgesloten om de hardware te beschermen en dat ik contact op moet nemen met de system administrator)
KompjoeFriek schreef op 01 September 2003 @ 23:25:
heb ik ook gehad, een schijfcontrole gedaan en een nieuwere versie van divx geïnstalleerd, en nou werkt ie weer goed ;)

edit:
Dit werkte bij mij iig, het is te hopen dat het bij jou ook wertk...
Ik ben nu een uitgebreide chkdsk aan het uitvoeren en heb de divx codec gedeinstalleerd.

edit:
chkdsk heeft geen fouten gevonde....

[ Voor 94% gewijzigd door pietje63 op 01-09-2003 23:37 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

heb ik ook gehad, een schijfcontrole gedaan en een nieuwere versie van divx geïnstalleerd, en nou werkt ie weer goed ;)

edit:
Dit werkte bij mij iig, het is te hopen dat het bij jou ook wertk...

[ Voor 27% gewijzigd door KompjoeFriek op 01-09-2003 23:26 ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

0x000000BE: ATTEMPTED_WRITE_TO_READONLY_MEMORY
(Click to consult the online Win XP Resource Kit article.)
A driver attempted to write to read-only memory. Commonly occurs after installing a faulty device driver, system service, or firmware. If a driver file is named in the error message, try to correct the problem by disabling, removing, or rolling back the driver.
Ziet er naar uit dat je de verkeerde vga driver gebruikt, of iig een slechte.
Welke gebruik je nu?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• pietje63
Ik heb onlangs (3 weken geleden) de nieuwst van de nvidia site gedownload. Ze boden alleen 'een grote download' aan waarin de meeste drivers ingebakken zitten.

Om precies te zijn gebruik ik nu:
driver date: 28-7-2003
4.5.2.3
het is trouwens een gforce2 mx/mx 400 (32 MB ram)

edit:
ik heb ook al geprobeerd de hardware acceleration hier op none te zetten, dit scheelt echter neti

En ik heb er weer een:S:
A problem has been detected [...]
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
[...]
stop: 0x0000050

[ Voor 36% gewijzigd door pietje63 op 02-09-2003 00:11 ]

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

andere grafische kaart dan?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

pietje63 schreef op 01 September 2003 @ 23:52:
Ik heb onlangs (3 weken geleden) de nieuwst van de nvidia site gedownload. Ze boden alleen 'een grote download' aan waarin de meeste drivers ingebakken zitten.
En zijn dat ook qualified drivers? probeer anders een oudere versie...

Verder ook wel ondersteunende drivers geinstalleerd? van je mobo etc.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• pietje63
Ik heb (via de bsod sticky http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;271076 ) gevonden dat het te maken kan hebben met het cache schrijven naar harde schijven. Ik heb dat nu uitgeschakeld en ga dan kijken hoe het nu gaat..
Niet echt een optie voor mij... geen geld over en heb er een met tv-out nodig
momania schreef op 01 September 2003 @ 23:56:
[...]

En zijn dat ook qualified drivers? probeer anders een oudere versie...

Verder ook wel ondersteunende drivers geinstalleerd? van je mobo etc.
Windows gaf geen waarschuwing bij de installatie.
Verder heb ik de mobo drivers niet recent geupdate, maar zou dat nodig zijn dan?

Zou het misschien kunnen zijn dat het te maken heeft met kapot video geheugen? Omdat het ene blauwe scherm een foutmelding gaf over de grafische kaart, en een ander over geheugen/harde schijf en memtest/chkdsk niets konden vinden... (ik heb nog geen low-level chkdsk via een tool van ibm voor de hdd gedaan want dan moet ik er eerst een diskette drive inbouwen, en dan moet deze pc uit om hem hier uit te halen)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:48

Jimbolino

troep.com

probeer de onderdelen stuk voor stuk te vervangen, haal zoveel mogelijk uit je pc

onderdelen die soms vage problemen veroorzaken
-cpu
-geheugen (lijkt me niet bij jou)
-moederboard
-voeding

[ Voor 174% gewijzigd door Jimbolino op 02-09-2003 00:31 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Pagina: 1