Toon posts:

2 video kaarten (pci en agp) blijf fouten geven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik probeer 2 beeldschermen op mijn computer te krijgen. Ik heb een AGP video kaart die perfect werkt. Ik heb er een pci video kaartje (Trident 3D video accelerator image975) bijgekocht. Van dit kaartje weet ik zeker dat deze werkt. Zodra ik het kaartje in mijn computer heb gezet en opstart krijg ik na het installeren van de drivers de melding : 'Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het appraat. De gegevens zijn ongeldig.'. Ik heb al andere drivers geprobeerd en een ander slot. Ik heb ook geprobeerd om ALLEEN het pci kaartje als video kaart te gebruiken, maar zodra ik windows dan opstart hangt hij. ik heb windows 2000 proffessional. Op mijn werk heb ik het op een ander windows 2000 proffessional systeem geprobeerd en daar werkte het perfect. Ik heb al veel gesearched op dit forum en veel gevonden maar nog niks wat gelukt is. Ik ben wel het probleem waarbij je "bronnen" tabblad weg is gevonden (hier heb ik ook last van) dit kon je wel zien door in het register de machtigingen toe te wijzen, maar dat werkt niet bij mij. IRQ's snap ik niks van misschien ligt het hieraan kan iemand mij uitleggen hoe ik erachter kom of ik een IRQ conflict heb en hoe ik IRQ's toewijs of iets dergelijks, of weet iemand een andere oplossing ?

Graag hulp. Alvast bedankt RuZ.

Verwijderd

probeer 1ns een goedkoop (2e hands) pci kaartje van een ander merk. BTW. heb je maar 1 uitgang op je AGP kaart?? als je ook nog een DvI hebt kun je met een converter er een 2e vga van maken.

Verwijderd

zit je pci kaart in het slot net onder je agp? Stop die anders es in een lager slot ofzo
krijg je normaal geen gekut mer irq's

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Vertel even wat de rest van je hardware is, want hier kunnen we niet zo heel veel mee. Zo op het oog zit er verschil tussen je pc thuis en die op je werk ;)
Als je een IRQ conflict hebt, dan zie je dat wel bij je apparaatbeheer in W2K, maar daar kan je nu weinig zinnigs over zeggen.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 13:26

JustDutch

was ambtenaar :)

Er zit in je BIOS vast ook nog een optie van INIT display first met de keuze AGP of PCI. Daar zou je ook eens mee kunnen sleutelen.

Forza Mucca

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik heb een AGP video kaart die perfect werkt.
Met DVI uitgang?

Gewoon 2 in de AGP kaart zou ik zeggen, op bijna alle moderne videokaarten zit wel een DVI uitgang die je voor je 2e CRT kunt gebruiken.

[ Voor 29% gewijzigd door Yokozuna op 02-09-2003 08:55 ]

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 13:56
JustDutch schreef op 01 September 2003 @ 23:54:
Er zit in je BIOS vast ook nog een optie van INIT display first met de keuze AGP of PCI. Daar zou je ook eens mee kunnen sleutelen.
Ik heb zelf ook ooit een pci-kaartje (cirrus logic laguna) geïnstalleerd naast mijn geforce3 en toen moest ik idd INIT display first op PCI zetten. Anders kreeg ik dezelfde foutmelding als topicstarter.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

probeer hem eerst eens stand alone te draaien.

verder kwam ik dit tegen:

http://www.realtimesoft.c...em=&SearchType=SearchCard

"Card 2:
PCI, Trident 3DImàge975 chipset
Microsoft standard Driver. Must have PCI as primary display in BIOS for this to work. Otherwise, the Trident card will not start."

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste : hartstikke bedankt voor de vele reacties, ben gister heel de avond weggeweest dus kan nu pas reageren (mijn excuses)
Ten tweede : dat INIT in mijn BIOS heb ik al geprobeerd, maar heb dat alleen gedaan toen ik het PCI kaartje stand alone probeerde te draaien ( dus met 2 kaarten nog niet, probeer ik meteen als ik thuis kom.)
Ten derde: DVI zegt me helemaal niks. mijn agp kaartje is een GeForce2 400mx, zover ik weet heeft deze maar 1 uitgang. ( maar dit bekijk ik ook zodra ik thuisben)
Ten vierde: stand alone heb ik dus al geprobeerd
Ten vijfde: het heeft niks met het kaartje te maken, heb ook al geprobeerd een ander pci kaartje te installeren ook eentje van trident alleen dan een 3D BLADE en deze geeft na installatie van drivers PRECIES dezelfde foutmelding.
Ten zesde: mijn pci kaartje heb ik niet naast mijn AGP zitten, juist zover mogelijk ervan af. ( en heb trouwens al alle pci slots geprobeerd )

er zijn nu dus 2 dingen die ik thuis nog kan proberen en dat zal ik strax ook meteen doen. Als het dan nog niet gelukt is laat ik het weten. Alvast Bedankt

Ruz.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hardware werd naar gevraagd ben ik vergeten erbij te zetten :
dit zal ik doen als ik thuisben, want ik probeerde het net maar weet het
zo allemaal niet 1, 2 , 3 dus zal ik zo snel mogelijk opzoeken.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[b][message=18650681,noline]RuZ schreef op 02 September 2003 @ Ten vierde: stand alone heb ik dus al geprobeerd
standalone trident moet je eerst in daar in orde krijgen anders lijkt het me niet zoveel zin te hebben.
vervolgens PCI als eerste zetten in je bios.
Microsoft (dus niet de trident) drivers gebruiken.

2e (agp/mx) kaart erbij zetten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik ben er nog steeds niet uit , ik heb wat zitte kloten, en heb het volgende ontdekt : als ik ALLEEN de trident pci video kaart gebruik, voor de rest geen pci of agp, dan doet deze het half, dit wil zeggen : ik heb wel beeld, maar de drivers kan ik nog steeds niet installeren ( weer de fout, de gegevens zijn ongeldig. ) als ik vervolgens er een pci kaartje ( 3com chello kaart ) erbij zet, start de computer gewoon op met beeld, totdat ik bij het inlogscherm kom, mijn muis beweeg ( of op een toets druk ) en dan hangt hij helemaal.

mijn hardware :
3com etherlink XL pci tpo nic kaartje
realtek RTL8139 pci kaartje
nvidia geforce 2 400mx\
via moederbord/chipset
philips pcrw804 writer
samsung dvd-rom sd-612S

alvast bedankt ik hoor het wel als iemand meer wil weten. Ik snap er nog steeds helemaal niks van :S

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens ook geen DvI, wel een Tv-Out :|

Verwijderd

Topicstarter
jammer dat niemand geen oplossing heeft :S

Verwijderd

Topicstarter
tieten !

Verwijderd

Niemand die RuZ ff verder kan helpen? (die tieten lijken me toch niet zo gezond :-) )

Verwijderd

Probeer eens je pc te formatteren en windows opnieuw installeren. Want het lijkt mij een software probleem geen hardware. Je kan het ook proberen op te lossen door de programma's die je het laatst hebt geinstalleerd er stuk voor stuk afgooit totdat de driver installatie wel lukt suc6 verder
Pagina: 1