[XP] DOS spellen werken niet meer na install MSBlast patch

Pagina: 1
Acties:

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:42

Klippy

Still Game

Topicstarter
Hallo

ik heb een vervelend probleem en ik vind t raar dat ik schijnbaar de enige ben :?

maar na installatie van de MS patch tegen msblast, krijg ik geen enkel dos spel meer gestart.....

ze blijven allemaal hangen in het beginscherm.........na format kon ik weer perfect alles spelen, ff gewacht met windows update te bezoeken

net gedaan, waar dus ook weer die msblast patch tussen zat, en na installatie kan ik dus weer geen dos spellen meer doen :'(

hebben meer mensen dit probleem; is er een oplossing :?

ik heb nu dus XP met SP1 en de allernieuwste patches al erop........

btw gebruik van emulators zoals VDMSound en DOSBox wil ook niet helpen.......

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
godver Liquid je moet wel eens uitloggen als je hier bent geweest |:( :+

maja bovenstaande is dus mijn probleem,

LiquidSilver is niet zo nerd om tegenwoordig nog dos spellen te spelen 8)7

PIII 800@804 Mhz

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
schopje

en deze keer wat vroeger voordat GoT slaapt

PIII 800@804 Mhz

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Hm.. En in compatibility modes (wizard) met b.v. ondersteuning voor win95 en 256 kleuren ?
Wat geeft zo'n ms-dos spel als error (start eerst 'cmd' en dan daar uit het spel) ?
Je kan die patch voor blaster natuurlijk ook even uninstallen bij configuratiescherm software of via herstelpunt
Maar dan moet je er wel opletten dat je de firewall in XP aanzet of een andere personal firewall draait.
Nog een optie is natuurlijk via een opstart diskette maar dan moet je harddisk wel fat32 zijn. Win98 opstart diskette kan je gewoon op i-net downloaden.

[ Voor 19% gewijzigd door djexplo op 02-09-2003 22:11 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'