Een perfect systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

Topicstarter
Hallo mensen, ongeveer een week geleden is het in mn kop geschoten om een nieuwe computen te kopen. Dit was wel tijd was we doen het hierzo toch al zo'n 4 jaar (en dat heb ik gemerkt bij het over de frontpage en GOT surfen) met een pentium 3 450 mhz :Y)

tijd voor een nieuwe dus

Dus ik op GOT zoeken en uitpluizen (en ik moet tussen haakjes even zeggen dat al die n00b vragen/topics die ik bij de search tegen kwam, en dus ook gesloten waren omdat ze makkelijk te searchen waren, mij soms best goed hebben geholpen 8) ).
Nou heb ik heb bij "http://www.pcconcurrent.nl" het volgende systeem samengesteld:

Antec Midi Sonata 380Watt 125,00
Lite-On 16x48 DVD-Speler IDE 39,00
Lite-On 52x24x52 CD-Rewriter (R) 49,00
Samsung 3,5`` 1,44 Mb Floppy Diskdrive 11,00
DDR TwinMos 512MB PC333/PC2700 89,00
Maxtor 6Y080P0 : 80 Gb (7200/133-8Mb) 98,00
S462 ASUS A7N8X Deluxe U133 nForce2 (rev. 2.0) 118,00
AMD Athlon XP 2600+ (333FSB) Boxed 133,00

Subtotaal 662,00
662,00

Nou zit ik nog te twijfelen of ik een of twee van die reepjes 512 mb erin moet doen of niet. En ik denk dat ik nog even w8 met een nieuwe videokaarten mijn oude GF 2 mx er tijdelijk even in schuif.
Want ik wordt echt gek van al die videokaarten (ik heb me echt helemaal gek gezocht en vergelijken), ik zat te denken aan een Abit Ti4200 agp 8x, als een soort van budget budget kaart die toch nog aardig presteert (beetje overgeclocked, zoals op de frontpage review stond). Maar ik denk toch dat die het niet helemaal gaat trekken als ik HL2 en Far Cry over een maandje wil spelen. (check http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1821&p=24 voor zijn iets grotere broertje die nog best prijzig is)
En al die kaarten die het dan wel aardig zullen trekken zijn mij toch nog net iets te duur, dus daar zou van mij nog wel een paar tientjes afmogen, zoals de 9700 pro.
En in de tussentijd zal dit systeem heel redelijk battlefield 1942 kunnen draaien.

Maar nu is mijn vraag: heb ik iets fout gedaan bij deze samenstelling?
Ik ben namelijk nogal onzeker over dit gebeuren, omdat ik het nog nooit eerder zelf heb gedaan, dus ik vroeg me af of het wel goed zit. Misschien hebben jullie wel zoiets van "deze kaart is toch hardstikke goedkoop en zal met dit systeem perfect HL2 kunnen draaien", of "waarom die HD, die ander is toch veel beter en goedkoper" of "dit systeem kan je over een jaar absolute niet upgraden" Zulk soort dingen dus

Oh en als dit topic echt absoluut niet kan; mijn excuses! O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Aseslno op 01-09-2003 22:52 ]

En zo is het!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
koop 2x 256 MB ipv 1x 512
Kan je dualchannel gebruiken >:)

Edit:
Denk je aan systeemkoeling? Ookal zal dat wel goed zitten met een Antec kast
Videokaart: Ati Radeon 9500Pro/9600Pro zijn best betaalbaar... (maar niet goedkoop ;) )

[ Voor 62% gewijzigd door Laurenz op 01-09-2003 22:59 ]

Leave only footprints, take only memories

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Uitgebreide topicstart, maar dit is toch echt een 'hoe is dit systeem...?' vraag. Zie dit:
--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. --- :)

LinkedIn
Instagram

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 06-08 12:23
nee koop 2*512 kan je en dual channel geb en je hebt voorlopig genoeg ram

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

2 reepjes om gebruik te kunnen maken van dual channel mode .

Voor de rest een leuk systeem, ik zie dat je een boxed cooler neemt, wil je gaan overclocken of niet?

zo niet, dan volstaat die wel. (ik heb hem zelf ook)

• shadowlyse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 13:12
Ik zou pc 3200 geheugen nemen dan kun je met een kleine overklok de systeembus en het geheugen synchroom laten lopen (200mhz) Twee reepjes geheugen zorgt weer voor een kleine performance winst omdat je dan gebruikt kunt maken van de dual channel functionaliteit van het geheugen.

Verwijderd

volgens mij heb je het allemaal prima begrepen!
ik dacht even van hee ik hoor niks over de netwerk- & geluidskaart, maar zag dat die onboard zitten.

zoals laurens zegt kan je idd door 2x 256 te kopen dual channel gebruiken! :)

die ti-4200 presteerd idd best goed als ik de revieuws zo heb gelezen, maar als je mxje het nu nog goed trekt zou ik het geld van een 2e 512 dimm bewaren voor een nieuwe grafische krachtpatser. Tegen de tijd dat hl2 er is zullen de prijzen wel weer wat gedaald zijn! :)

Verwijderd

dit soort dingen / vragen hangt af wat voor mening heeft want meestals heeft iedereen een ander menig de een vind maxtor niks en de ander weer wel ik zou zeggen lees gewoon een aantal reviews op internet over de hardware die je gekozen hebt en maak daaruit je eigen mening want jij moet altijd zelf beslissen wat je neemt en niet een ander vind ik en je leert er meer van door zelf echt alles uit te zoeken en te beslissen

• Aseslno

Aseslno

Topicstarter
is dat misschien ook wat beter te oc'en?
En misschien een domme vraag maar als ik daarna nog een 512 erbij zou prikken, werkt dat dual channel dan nog? of werkt dat dan alleen tussen die twee 256 en die 512 is dan extra, of werkt de dual channel dan op 1 of andere manier met alle 3 samen? :p

En zo is het!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

ziet er goed uit, bespaar nou niet 5 tientjes op een videokaart :)

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ach de effecten van dat dual channel zijn mimimaal. Dus ik zou me daar niet zo druk om maken. Als video kaart zou ik voor een Radeon gaan. Gewoon alleen al omdat de beeldkwaliteit een stuk beter is.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Als je HL2 wilt spelen, dan kan je beter een systeem kopen nadat het spel uit is. Met de config die je nu laat zien zal je HL2 misschien net in 800x600 kunnen spelen, met alles op de laagste stand. Battlefield misschien net op 1024x768.

Opmerkingen:

Waarom een nForce als je maar 1 geheugenmodule gaat gebruiken? Maak hier of 2 x 256MB (of 2 x 512MB) van, of koop gewoon een KT400/KT400A/KT600 bordje. Goedkoper, en je hebt meer features.

Als je dan toch zo graag een CD brander en een DVD speler wilt, waarom koop je dan niet gewoon een combo?? 48x24x48x16xDVD Lite-On heb je al voor onder de €80, misschien een optie voor je?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Aseslno

Aseslno

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 22:57:
dit soort dingen / vragen hangt af wat voor mening heeft want meestals heeft iedereen een ander menig de een vind maxtor niks en de ander weer wel ik zou zeggen lees gewoon een aantal reviews op internet over de hardware die je gekozen hebt en maak daaruit je eigen mening want jij moet altijd zelf beslissen wat je neemt en niet een ander vind ik en je leert er meer van door zelf echt alles uit te zoeken en te beslissen
Maar dit heb ik allemaal dus zelf uitgezocht, en reviews gelezen enzo, dus ik d8 laat ik maar even vragen of het wel goed zit!
silentsnow schreef op 01 September 2003 @ 22:59:
Als je HL2 wilt spelen, dan kan je beter een systeem kopen nadat het spel uit is. Met de config die je nu laat zien zal je HL2 misschien net in 800x600 kunnen spelen, met alles op de laagste stand. Battlefield misschien net op 1024x768.

Opmerkingen:

Waarom een nForce als je maar 1 geheugenmodule gaat gebruiken? Maak hier of 2 x 256MB (of 2 x 512MB) van, of koop gewoon een KT400/KT400A/KT600 bordje. Goedkoper, en je hebt meer features.

Als je dan toch zo graag een CD brander en een DVD speler wilt, waarom koop je dan niet gewoon een combo?? 48x24x48x16xDVD Lite-On heb je al voor onder de €80, misschien een optie voor je?
kijk die feedback zocht ik!

Die brander (en geheugen natuurlijk) is misschien wel een goed idee! dat drukt de kosten toch weer! Meer over voor een videokaart. Maar als dat stuk gaat heb je meteen niets meer, maar lite on is een goed merk toch?

En zo is het!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-08 18:31
Koop als je het geld niet hebt voor 2*512, een reep van 512 en niet 2*256. Je kan er later altijd weer 512 bijsteken als je genoeg geld hebt. Op deze manier heb je er naar mijn mening veel meer plezier van.

[ Voor 5% gewijzigd door Jappo112 op 01-09-2003 23:05 ]

• Laurenz
  • Laatst online: 22-05 17:35
48x24x48x16xDVD Lite-On heb je al voor onder de €80, misschien een optie voor je?
Ik zou die €10,- extra dan toch echt investeren in een DVDROM en CDRW,
veel meer comfort!

Edit: Liteon is idd goed

[ Voor 7% gewijzigd door Laurenz op 01-09-2003 23:05 ]

Leave only footprints, take only memories

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Ik zou in ieder geval 2*512mb pc3200 nemen.
Zou ik niet doen want dan kun je niet makkelijk een copy van een cd maken

En dat je HL2 er niet op zou kunnen spelen is onzin, die draait nog op een P3 met een GeForce2 :z
lite on is een goed merk toch?
mwoah, ze zijn eigenlijk een van de goedkopere, als je echt een goede brander wil raad ik je een plextor aan, die dingen zijn niet dood te krijgen

[ Voor 19% gewijzigd door w0w op 01-09-2003 23:15 ]

Verwijderd

ik zou geen combo nemen als je veel gebruikt maak van dvd of veel brandt want de slijtage is dan hoger voor zon combo maar dat is mijn mening

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik maak nooit iets on the fly, altijd een image en dan branden, dus 2 losse dingen is echt niet nodig, hoor :D
En het maken van een image kost een minuut of 3 misschien, zoveel tijd is dat nu ook weer niet :) Tis dat toen ik mijn stuff kocht er nog niet echt combo-drives waren...

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 10:14
silentsnow schreef op 01 september 2003 @ 22:59:
[knip]
Opmerkingen:

Het nut van een nForce bord is dat je een geluidskwaliteit krijgt die onovertroffen is. Als je daar iets gelijkwaardigs voor wil hebben moet je een redelijk dure geluidskaart aanschaffen.
Ook een DVD en een CDRW apart is handig om ff een cd'tje te kopiëren.

Maar dan nog één fundamenteel dingetje: Hoezo een nieuw systeem zonder "user interface" (tobo, muis, beeldscherm, speakers etc.) Ik neem aan dat je die dan van je oude comp wil gebruiken. Maar hoezo gebruik je daar dan niet meer van? Er zitten geheid nog een prima floppy drive en HD in. Waarschijnlijk heb je al een brander en met je kast zal ook niet veel mis zijn gegaan.
Persoonlijk ben ik tegen het kopen van een nieuwe computer als je denkt iets van computers te weten, het is zo'n geldverspilling om zo'n systeem daar dan nutteloos te laten staan.
Ik zie dat je redelijk nieuw bent, maar een systeempje monteren is echt ontzettend makkelijk, gewoon alles in de enige stekker stoppen waar het in past :9.

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Als je je 2e cd-schijf to gnie gebruikt mag je em wel aan mij geven :P

ik heb nu ook een cobo en vind het wel zo kl*te werken steeds image moete maken :S

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Verwijderd

MaD_co schreef op 01 september 2003 @ 23:13:
Als je je 2e cd-schijf to gnie gebruikt mag je em wel aan mij geven :P

ik heb nu ook een cobo en vind het wel zo kl*te werken steeds image moete maken :S
/me maakt steeds een image file hoor, nog zo goed

trouwens, zelfs als je on-the-fly copiert met bijvoorbeeld CloneCD, dan maakt ie nog steeds een image file hoor
in je temp map ofzo

/offtopic

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
# Ga als videokaart voor een Radeon 9700 non-pro. Die zijn voor 200 euro te koop en presteren echt helemaal top. Huidige games kun je daar allemaal in volle glorie mee spelen. (en dan ook nog met 2x fsaa en 8x aniso). Als je dan nog een beetje rondsnuffelt op dit forum zal je ook zo vinden dat je heel vaak van een 9700np een 9700pro kunt maken in 10 minuten tijd!

# Ik zou voor 2x256 mb PC3200/DDR400 gaan. Toch weer een stukkie sneller dan single channel, scheelt toch niet veel geld. Later kan er altijd nog 2x256mb bij, je hebt ook in de toekomst niet meer dan 1gb aan intern geheugen nodig. Op het moment is 512 meer dan genoeg.

# En ik zou idd lekker voor dat nforce 2 bordje gaan, heb je meteen netwerk + sound onboard.. meteen klaar :)

• Op.Lijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 23:16
Iets echt zinnigs heb ik niet toe te voegen, maar wat ik mij afvraag is of je niet 11 euro kunt besparen door een diskdrive ergens gratis vandaan te halen (vrienden, grofvuil....) dan kun je die weer mooi optellen bij geheugen of videokaart...

offtopic:
Persoonlijk vind ik op deze uitgebreide wijze dit een bijzonder interessant topic - nog mooier zou ik het vinden als je specificaties ook gelijk linken naar een review of naar de site van de fabrikant.

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

ik zou voor een 2500+ gaan en lekker naar de 2800+/3000+ klokken zou makkelijk moeten kunnen en je bent ongeveer evenveel kwijt

weet iemand nog een leuke signature?

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

snooze schreef op 01 September 2003 @ 23:27:
ik zou voor een 2500+ gaan en lekker naar de 2800+/3000+ klokken zou makkelijk moeten kunnen en je bent ongeveer evenveel kwijt
Ik denk niet dat Adedlno iemand is die meteen z'n systeem gaat overklokken waardoor hij meteen zijn garantie kwijt is. Denk je niet :?

The trade of the tools

• Aseslno

Aseslno

Topicstarter
cryforhelp schreef op 01 September 2003 @ 23:11:
[...]

Maar dan nog één fundamenteel dingetje: Hoezo een nieuw systeem zonder "user interface" (tobo, muis, beeldscherm, speakers etc.) Ik neem aan dat je die dan van je oude comp wil gebruiken. Maar hoezo gebruik je daar dan niet meer van? Er zitten geheid nog een prima floppy drive en HD in. Waarschijnlijk heb je al een brander en met je kast zal ook niet veel mis zijn gegaan.
Persoonlijk ben ik tegen het kopen van een nieuwe computer als je denkt iets van computers te weten, het is zo'n geldverspilling om zo'n systeem daar dan nutteloos te laten staan.
Ik zie dat je redelijk nieuw bent, maar een systeempje monteren is echt ontzettend makkelijk, gewoon alles in de enige stekker stoppen waar het in past :9.
Maar ik hoor toch weleens over de AMD dat de koeling soms je core kan verkloten ("Je hebt altijd een kans dat je je cpu verkloot" meen ik mij te herinneren uit het FAQ)
Mn floppy drive van mn oude comp was mn frontje afgebroken, dus ik d8, als ik toch een nieuwe neem, maar idd, kan best van iemand jatten 8) Maar in mn kast zit een 280 w voeding, dus dat schiet niet op, muis, beeld, boxen, muis en toets kunnen nog even mee. Oh en mn hardeschijf is een 12 Gig langzaam klote ding, en eigenlijk vraag ik me af waarom er nog een bad sectors op staan! :p
Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 23:20:
[...]

* Aseslno maakt steeds een image file hoor, nog zo goed

trouwens, zelfs als je on-the-fly copiert met bijvoorbeeld CloneCD, dan maakt ie nog steeds een image file hoor
in je temp map ofzo

/offtopic
Ik zit nog te denken over die comby, veel dvd's heb ik namelijk niet (2 en ik heb geen dvd speler) en ik vind het niet zo erg om eerst een image te maken, als ik dan al direct een cd copier natuurlijk.
Race Eend schreef op 01 September 2003 @ 23:20:
# Ga als videokaart voor een Radeon 9700 non-pro. Die zijn voor 200 euro te koop en presteren echt helemaal top. Huidige games kun je daar allemaal in volle glorie mee spelen. (en dan ook nog met 2x fsaa en 8x aniso). Als je dan nog een beetje rondsnuffelt op dit forum zal je ook zo vinden dat je heel vaak van een 9700np een 9700pro kunt maken in 10 minuten tijd!

# Ik zou voor 2x256 mb PC3200/DDR400 gaan. Toch weer een stukkie sneller dan single channel, scheelt toch niet veel geld. Later kan er altijd nog 2x256mb bij, je hebt ook in de toekomst niet meer dan 1gb aan intern geheugen nodig. Op het moment is 512 meer dan genoeg.

# En ik zou idd lekker voor dat nforce 2 bordje gaan, heb je meteen netwerk + sound onboard.. meteen klaar :)
#1 Ik zat ook al te denken aan een 9700np (betekent non pro toch?), maar daar had ik nog een een probleem mee om hem te vinden voor rond de 200, hij was namelijk wel voor die prijs (volgens pricewatch) bij alternate te vinden, ook een directe link naartoe enzo, maar als je gewoon naar alternate ging was die club-3d 9700 nergens te vinden, dus ik ging er maar van uit dat die er niet meer was. Trouwens de 9500np, ook nergens te vinden, misschien omdat hij zo populair was omdat hij te modden was?

#2 Maar dat is toch wel weer een beetje duurder, terwijl deze 2700 zo bij mn geheugen past, en ik zit nu hard na te denken over die 2x256.

#3 precies! Hoewel ik wel een goede netwerk kaart in deze comp heb zitten, maar geen audio + dat dit 1 van de beste amd mobo's was
ja maar die 2600 is maar 5 euro duurder, dus ik denk dat dat toch wel wat handiger is, al ben ik denk ik misschien wel van plan alles een klein beetje over te klokken, gewoon om te doen (maar ja daar doen de meesten het hier denk ik wel een beetje voor).

[ Voor 3% gewijzigd door Aseslno op 01-09-2003 23:55 ]

En zo is het!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Ik denk niet dat Adedlno iemand is die meteen z'n systeem gaat overklokken waardoor hij meteen zijn garantie kwijt is. Denk je niet
het leuke is alleen... je bent je garantie helemaal niet kwijt! :o

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

yojordi schreef op 01 september 2003 @ 23:57:
[...]

het leuke is alleen... je bent je garantie helemaal niet kwijt! :o
Dus bijvoorbeeld AMD geeft je garantie dat je AthlonXP 2500+ op 3GHz kan lopen :? Relax, dat wist ik nog niet :P

The trade of the tools

• Aseslno

Aseslno

Topicstarter
ik zit hier dus nog een beetje te zoeken naar die 9700np, maar tis echt een ramp, niemand op die pricewatch heeft hem nog... maar mij leek het eerst ook een leuk kaartje, maar denk niet dat het wat wordt

en die pro is meteen een godsvermogen, die wordt me echt te gortig. het zijn blijkbaar goede kaarten geweest dat ze over zo snel weg waren.. (9500 en 9700)

[ Voor 29% gewijzigd door Aseslno op 02-09-2003 00:11 ]

En zo is het!

Verwijderd

Hoezo koop je bij een bedrijf wat net bestaat en waarvan de domeinnaam gebonden is aan de ADR? (Dit wil zeggen particuliere registratie)

Ze hebben hier (Zoetermeer) toch nog wel betere bedrijven?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 00:11 ]

• Aseslno

Aseslno

Topicstarter
maar hijs toch best goedkoop en in de survey doetie het uitstekend!

En zo is het!

Verwijderd

misschien is het niet zo'n gek idee om een 2 tal case fan's in je case te bouwen

en die videokaart (ik heb zelf een ati radeon 9800) maar ik heb bij een vriend gezien dat hij een 9600pro heeft en waar hij lekker mee kan gamen op een amd 2400+ dus dan zal jij goed zitten denk ik.

• Aseslno

Aseslno

Topicstarter
De 9700np (de allerlaatste batch) heb ik gevonden op "http://www.easy-com.nl/" maar wat betekent de allerlaatste batch? Gewoon de laatste levering/productie? en dan istie 230 euro, daar heb je ook de 9800se voor! is die beter? os maakt die se hem weer slechter?
Ze laten het zo klinken van als je hem nu niet hebt dan heb je hem nooit meer, nou dan begin ik een instinker te ruiken!

maar misschien is een 9600pro idd wel een leuke optie

[ Voor 30% gewijzigd door Aseslno op 02-09-2003 00:18 ]

En zo is het!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Aseslno schreef op 02 September 2003 @ 00:15:
maar misschien is een 9600pro idd wel een leuke optie
Als je rond dat budget zit (+/- €175) dan kan je beter voor een GeForceFX 5600 Ultra kiezen. De GeForceFX 5600 zit in de meeste benchmarks net onder de Radeon 9600 Pro, maar de Ultra zit er weer een stuk boven. Je kan de Asus 5600 Ultra al voor €155 kopen, of de 256MB versie voor €180.

The trade of the tools

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Een perfect systeem?

Voor €662,--???
Dacht het niet, maar je kunt er wel goed website's mee bekijken.
Het valt me gewoon op, dat buiten de grafische kaart er weinig vernieuwends in zit.
Het voelt bij mij gewoon aan als een "normale" upgrade, een stuk sneller, maar lang niet perfect(zoals upgrade sound, een radeon 9700 pro, DVD+/-R o.i.d.)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 21:56
Aseslno schreef op 01 september 2003 @ 22:48:
[...]
Antec Midi Sonata 380Watt 125,00
Lite-On 16x48 DVD-Speler IDE 39,00
Lite-On 52x24x52 CD-Rewriter (R) 49,00
Samsung 3,5`` 1,44 Mb Floppy Diskdrive 11,00
DDR TwinMos 512MB PC333/PC2700 89,00
Maxtor 6Y080P0 : 80 Gb (7200/133-8Mb) 98,00
S462 ASUS A7N8X Deluxe U133 nForce2 (rev. 2.0) 118,00
AMD Athlon XP 2600+ (333FSB) Boxed 133,00

Subtotaal 662,00
662,00
[...]
- Je kunt, zoals ik het heb gelezen, gewoon je oude kast gebruiken en dan gewoon de oude voeding vervangen :)
Een Q-Tec 550W schijnen het voor de 35/40 euro die ze kosten heel goed te doen!
Kijk anders voor een goede, maar duurdere Antec voeding.

- Je kunt kiezen voor een combo drive, maar of het echt makkelijker is/nut heeft dat valt nog te zien.
Als je 2 drives hebt, heb je het voordeel dat je ook 2 cd's tegelijk kunt bekijken en mee kunt werken.
Ook, als bijvoorbeeld 1 cd niet goed gelezen wordt in de ene drive, dan zou deze wel goed kunnen werken in de andere drive.
Daarnaast zit je mischien met de snelheden. Als je bijvoorbeeld muziek ript van cd's, dan kun je met 2 drives gewoon voor de snelste kiezen.
Voor zover ik weet zijn combodrives namelijk vaak iets trager...

- Moederbord? --> houden! :) Tis een schitterend bordje, en er zit alles op en aan wat je nodig hebt. Het geluid is meer als uitstekend, en de snelheden van het bordje ook.

- Floppydrive --> probeer ergens een 'oude' te regelen voor nop. Als het werkt, dan werkt het ;)

- Gewoon idd gaan voor PC2700 als je niet van plan bent om over te klokken. Want dit loopt synchroom met je proc, en dit levert snellere resultaten op dan dat je er PC3200 bij drukt.
Ook gewoon voor 512MB kiezen, dan kan je later makkelijk uitbreiden naar 1024MB, en dan kan je alsnog Dual Channel draaien :)

- Hardeschijf. Ik las dat je een oude 12GB had liggen. Die kun je dan toch gewoon als 2e schijf gebruiken? (back-ups, internet downloads etc.) Dan kun je mischien nog bezuinigen door een nieuwe, maar iets kleinere schijf te kopen?

- Processor + boxed koeler --> houden :) Koeler voldoet meer als genoeg voor jou systeem, en met die proc kun je ook een aardige tijd vooruit :)

* Crash My 2 cents :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

silentsnow schreef op 02 September 2003 @ 00:02:
[...]

Dus bijvoorbeeld AMD geeft je garantie dat je AthlonXP 2500+ op 3GHz kan lopen :? Relax, dat wist ik nog niet :P
offtopic:
Als je dat voor mekaar weet te krijgen, ben je geloof ik wel DE man hoor :Y)
Ik zie namelijk in topics dat er meestal minder uit word gehaald...
Ding loopt al op 1.83GHz En kan met hele dikke koeling, de 3GHz net niet halen :(

Maar je kan je AMD-tje naar zn gootje helpen, mits hij echt TE warm word... Verschil tussen warm en TE warm is er natuurlijk ook nog ;)
Ik dacht dat dat rond de 70 graden is, maar je hebt een boxed cooler, dus veel overclocken kan je niet... Laat staan dat je dan KAN overclocken

offtopic:
Misschien een beetje nutteloze edit... Maar de perfecte PC bestaat NIET (Zie topictitel) Er komen steeds nieuwere, betere, en snellere dingen... Dus je zou dan aan het upgraden blijven...

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 02-09-2003 11:45 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Een beetje off-topic, maar niet helemaal:

Een perfect systeem is een systeem waar je lang nog dingen aan kan uitbreiden.

Een goede basis (kast, voeding, mobo, monitor) en wat mindere andere componenten (CPU, mem., VGA etc.)

Dan hoef je niet meteen in het begin veel geld uit te geven aan de snelste CPU, omdat er toch altijd een snellere komt die nog in het bord kan. Het zelfde voor geheugen en VGA, kijk wat op dit moment het maximum is, dan kan je dat later altijd nog kopen, niet over 2 jaar wat dan het snelste is, want dan krijg je de zelfde reacties als je nu een GF5900 Ultra in een PII mobo doet.

Zo bespaar je op de langere termijn ook geld, je systeem loopt wel een beetje achter, maar je hebt niet het gevoel dat je niet het maximum er uit hebt gehaald.
(ik zit nu wel met dat gevoel, een PIII850 met een SIS 8MB beeldkaartje, terwijl er best een GF2 in had gekunt, en die zijn nu moeilijker te vinden)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Aseslno

Aseslno

Topicstarter
silentsnow schreef op 02 september 2003 @ 01:48:
[...]

Als je rond dat budget zit (+/- €175) dan kan je beter voor een GeForceFX 5600 Ultra kiezen. De GeForceFX 5600 zit in de meeste benchmarks net onder de Radeon 9600 Pro, maar de Ultra zit er weer een stuk boven. Je kan de Asus 5600 Ultra al voor €155 kopen, of de 256MB versie voor €180.
Ik heb een review gevonden http://www6.tomshardware.com/graphic/20030416/index.html) die de verschillen probeert aan te geven tussen deze twee kaarten. Maar het wordt niet heel erg veel duidelijker, want soms is de 9600 pro wat sneller, en soms weer de 5600 ultra, en soms is de GF4 Ti 4200 gewoon de winnaar (???). Maar vooral bij de wat hogere resuluties wint de 5600 ultra, maar ik ga die zware spellen toch niet op 1600x1200 spelen! Maar bij de benchmarks wat later in de review is de 9600 pro toch wat sneller, dus ik denk toch dat die uiteindelijk wat beter is. Maar maakt het nog veel verschil tussen de 5600 ultra 128 en 256 mb versie?
punica schreef op 02 September 2003 @ 01:55:
Een perfect systeem?

Voor €662,--???
Dacht het niet, maar je kunt er wel goed website's mee bekijken.
Het valt me gewoon op, dat buiten de grafische kaart er weinig vernieuwends in zit.
Het voelt bij mij gewoon aan als een "normale" upgrade, een stuk sneller, maar lang niet perfect(zoals upgrade sound, een radeon 9700 pro, DVD+/-R o.i.d.)
Ik bedoelde natuurlijk een perfect systeem voor dit geld! misschien had ik er moeten zeggen "goed" of "redelijk" ipv perfect. Maar ik snap niet wat je bedoelt met de grafische kaart die vernieuwend is. Die is gewoon normaal niets bijzonders toch? Tenminste die 9600pro dan. En ik denk dat ik met deze pc toch best wel leuk kan gamen, ook HL2 zal denk ik aardig lopen.. niet?
Crash-Override schreef op 02 September 2003 @ 11:08:
[...]

- Je kunt, zoals ik het heb gelezen, gewoon je oude kast gebruiken en dan gewoon de oude voeding vervangen :)
Een Q-Tec 550W schijnen het voor de 35/40 euro die ze kosten heel goed te doen!
Kijk anders voor een goede, maar duurdere Antec voeding.
maar ik was gewoon van plan dit systeem er naast te houden voor als er wat fout gaat met de ander, want anders zit je meteen, onnodig, zonder internet, en word.
- Je kunt kiezen voor een combo drive, maar of het echt makkelijker is/nut heeft dat valt nog te zien.
Als je 2 drives hebt, heb je het voordeel dat je ook 2 cd's tegelijk kunt bekijken en mee kunt werken.
Ook, als bijvoorbeeld 1 cd niet goed gelezen wordt in de ene drive, dan zou deze wel goed kunnen werken in de andere drive.
Daarnaast zit je mischien met de snelheden. Als je bijvoorbeeld muziek ript van cd's, dan kun je met 2 drives gewoon voor de snelste kiezen.
Voor zover ik weet zijn combodrives namelijk vaak iets trager...
Ik denk ook niet dat ik een combo drive ga nemen, het scheelt maar weinig qua geld en de performance en kwaliteit is toch iets minder.

* Aseslno My 2 cents :)[/quote]
Resistor schreef op 02 September 2003 @ 11:57:
Een beetje off-topic, maar niet helemaal:

Een perfect systeem is een systeem waar je lang nog dingen aan kan uitbreiden.

Een goede basis (kast, voeding, mobo, monitor) en wat mindere andere componenten (CPU, mem., VGA etc.)

Dan hoef je niet meteen in het begin veel geld uit te geven aan de snelste CPU, omdat er toch altijd een snellere komt die nog in het bord kan.
Hier ben ik het mee eens, en voor zover ik weet kan ik met deze pc toch nog best even vooruit? de mobo en voeding kunnen over een jaartje toch best 3200+ hebben? en uitbreiding voor geheugen heb je natuurlijk altijd nog!

En zo is het!

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 00:13
2 X 256 + 1 X 512 mb kan ook dual channel draaien. Nu 2 X 256 nemen en later evt 512 erbij kopen.
Misschien een idee om een goedkope proc te kopen en later te upgraden? Is vaak uiteindelijk goedkoper.
Zou ik nu een 1700+ /1800+ / 2100+ kopen. Zijn ook goed te oc-en (voor als je het toch ff wilt proberen. Mijn 1700+ draait btw 2 ghz (200*10, 2400+) op 1,4 volt (standaard = 1,5 volt). Scheelt 2 graden ofzo.

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 13:33
Athlon XP PR2500+ 1883 MHz 128/512 KB socket A
Athlon XP PR2600+ 2083 MHz 128/256 KB socket A

De 2500+ heeft wel 512kb L2 cache, misschien dat je dat belangrijk vindt :).

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
Race Eend schreef op 01 September 2003 @ 23:20:
klopt, op 1 ding, er zitten maar 3 sloten op dus kan er dan max 512 bij om dual channel te houden. omdat 2 sloten "gelinkt"zijn en 1 appart is. en zo de dual channel is op gebouwd.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 21:12
2x256MB en 1x512MB heb je ook mooi 1GB rond ;) Kwee nie maar ik heb altijd het idee dat als je iets anders heb dan de 32 64 128 256 512 1024 of 2048 MB je altijd meer kan op problemen heb :/

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

bovendien zie je dat een 2500+ Barton al vaak beter presteerd dan een 2600+ Thoroughbred vanwege de 2x zo grote hoeveelheid Cache. Voor de videokaart: neem een ati radeon 9700 non pro, de CD speler; een DVD-CDRW combo en een gewone cd speler voor snel fikken.

Voor de mensen die zeggen dat je ouwe onderdelen uit de 450 MHz kan halen, stel dat de topic starter deze PC nog wil gebruiken...

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

leuk systeem, en ga aub niet een via kt400/600 chipset nemen, dat vraagt gewoon om problemen !

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 21:56
je kunt in principe ook wel wat 2e hands onderdelen aanschaffen, scheelt ook weer knaken :)
zo kwam ik deze zojuist tegen:
Lite-On 48x24x48x CD-R(W) Writer
Lite-On 16x48 DVDx speler

de kwaliteit zal er echt niet op achteruit zijn gegaan ;)
(en nee, dat zijn niet mijn onderdelen :P)

Verwijderd

>:) Ik neem aan dat op een perfect systeem geen windows staat ;)

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34
Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 21:01:
_/-\o_ all i need to say :+

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 21:01:
nee dan moet je een mac kopen ;)

mare serieus
een perfect systeem bestaat niet simpel
je kan er wel het beste van maken
dus ga gewoon reviews lezen enzo
dus lees een hoop leer een hoop
en dan weet je ook in eens een hoop ;)

ik heb mijn eerste pc zo dus ook samen gestelt eers op got gaan zoeken naar reviews en op google enzo toen prijzen gaan vergelijken prioritijten stellen aan wat ik wou en wat ik echt moest hebben
toen weer prijzen tjekken
en toen gaan kopen ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Aseslno

Aseslno

Topicstarter
yep, zo heb ik het dus ook gedaan, gewoon alles af gaan.

En over die 9700np, die is dus niet meer te krijgen, alleen had ik hem wel al 2e hands zien staan, maar dat was bij iemand waarbij die niet werkte met cs, nou dat risico wilde ik toch maar niet nemen!

want nu weer jammer is, is dat de winkel waar ik het allemaal wil bestellen (gewoon 1 winkel dan heb je minder gezeik leek mij, plus dat hij in de buurt was dus als er een probleem zou zijn kan ik gewoon langs) heeft zn prijzen verhoogt, niet zoveel, maar hier en daar zijn de prrijzen toch weer 3-5 euro duurder!

Scheelt niet veel maar toch weer jammer...

En zo is het!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 13:33
Ik denk ook niet dat hij '' de perfecte systeem bedoelde ''

Verwijderd

Noem ik niet echt een perfect systeem ;)
Das meer dual xeon met 4gb ram en ati 9800 pro en 4 keer 250gb van die shit :P
maar ziet er wel leuk uit ik zou 1 keer 512mb 400hmz pakken en later nog 512mb bij plaatsten kun je dan dual channel gebruiken want 256mb reepjes zijn nu al te klein vind ik
als je later dus wilt bij plaatsen zit je met die 256mb reepjes.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 20:05:
Noem ik niet echt een perfect systeem ;)
Das meer dual xeon met 4gb ram en ati 9800 pro en 4 keer 250gb van die shit :P
Een 'perfect systeem' is imo een systeem dat toegesneden is op de taak/taken die het te wachten staat en daar naar verwachting aan kan voldoen :) Da's wat anders dan de pricewatch afgaan en overal het snelste en/of duurste van uit pikken en in een doos gooien 8)7 dat heet een droom/ganz geil systeem.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Waarom heet dit topic in hemelsnaam "een perfect systeem" ?

• Aseslno

Aseslno

Topicstarter
blader terug en lees! B)
Misschien kan een mod anders even de titel veranderen? goed of redelijk ipv perfect? zouden jullie dan tevreden zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Aseslno op 04-09-2003 22:28 ]

En zo is het!

Pagina: 1