[Internet delen]Router gebruikt ip dat XP wil hebben

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik heb een beetje vreemde situatie hier. We hebben hier namelijk een netwerk(je) van 3 pc's. Als switch/hub gebruiken we een router, omdat die toevallig hier nog stond.
Één van de pcs kan verbinding maken via de telefoonlijn. Als ik deze internetverbinding nu wil delen via winXP, dan claimt XP dat het ip-adres 192.168.0.1 al in gebruik is, en zegt ie dat dat adres eerst vrijgegeven moet worden voordat je internet kunt delen. Het ip-adres is alleen het adres van de router, en ik zou echt niet weten hoe ik de router zover krijg om een ander ip te laten gebruiken.

Hoe los ik dit probleem op???

Heb de search gebruikt maar zag niemand die een soortgelijk prob had, wie deelt immers inbel-internet via een router 8)7 !
Verder zag ik het ook niet in de faq. Ben op gebied van netwerken enzo ongelofelijke n00b dus.... kan zijn dat het prob ergens anders al wel stond, maar\dat ik het niet herkende.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik trek dan altijd ff de utp kabel uit de pc zodat ie wel dat IP (192.168.0.1) kan krijgen. Als allees eenmaal ingesteld is verander je de IP settings weer zoals ze stonden en steek je de utp kabel er weer in.

Dat internet connection sharing wil nl. perse als jet het installeert 192.168.0.1 hebben, maar als het eenmaal geinstalleerd is werkt het ook gewoon met elk ander IP adres. Beetje wazig programma/service dus.

[ Voor 39% gewijzigd door Palomar op 01-09-2003 22:43 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Eerst via de PC het IP adres van de router aanpassen, bijv 192.168.0.100. Dan kan XP ook happy het 0.1 adres claimen. Dit is trouwens standaard als je internet wilt delen. De PC die de uitgaande lijn heeft krijgt dan altijd 192.168.0.1 als adres.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Je router even op een ander IP instellen. Maakt niet uit, als je die toch niet gebruikt.

• Oscar Mopperkont
Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 22:40:
Je router even op een ander IP instellen. Maakt niet uit, als je die toch niet gebruikt.
Ik zie dus niet hoe ik dat zou moeten doen, anders had ik dat natuurlijk al lang gedaan. Als ik naar de router ga, door gewoon zijn ip in te toetsen, dan kan ik echt alles instellen behalve dat... :/

• Oscar Mopperkont
Palomar schreef op 01 september 2003 @ 22:38:
ik trek dan altijd ff de utp kabel uit de pc zodat ie wel dat IP (192.168.0.1) kan krijgen. Als allees eenmaal ingesteld is verander je de IP settings weer zoals ze stonden en steek je de utp kabel er weer in.

Dat internet connection sharing wil nl. perse als jet het installeert 192.168.0.1 hebben, maar als het eenmaal geinstalleerd is werkt het ook gewoon met elk ander IP adres. Beetje wazig programma/service dus.
Na twee keer porberen wekte deze oplossing! Thnx! :*)
Pagina: 1