Toon posts:

probs met netwerk (combi hub/server-pc)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje hebben we een werkend netwerk. Internet komt via modem binnen, gaat naar hub, we hebben netjes drie IP-adressen aangevraagd bij @home, en de Hub verspreid het internet over drie computers (a-b-c)
Deze computers zijn allen aangesloten bij een netwerk workgroup zodat we ook bestanden en printers kunnen sharen.

Het probleem is nu dat ik sinds kort een laptop heb en deze graag ook aangesloten wil hebben op het internet en het netwerk.
Aangezien we maar 3 ip-adressen hebben en deze alle drie al vergeven zijn kan de laptop niet rechtstreeks op de hub aangesloten worden. Ik heb de laptop nu op mijn eigen computer aangesloten, deze heeft namelijk twee netwerkkaarten. Door middel van een crosskabel zijn ze verbonden met elkaar.
Beide computers herkennen dat er een verbinding is, maar het internet en het netwerk werkt er nog niet op.

Dus kan iemand mij helpen met deze instellingen? Ik zou dus graag internet op de laptop willen (via mijn eigen computer) en dat ik aangesloten wordt op het netwerk zodat ik dus ook files kan sharen met mijn eigen huisgenoten. Is dat laatste nu echt niet mogelijk dan zou ik op zijn minst mijn eigen files willen kunnen sharen.
Op alle pc's draait WinXP pro.

Hopelijk kan iemand me helpen, ik heb al op het internet gezocht naar handleidingen maar die zijn of gericht op een netwerk met behulp van een server-pc of met behulp van een hub. Maar ik heb dus eigenlijk een combinatie van beide en daar kan ik eigenlijk niets over vinden.

Alvast bedankt

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

stja minimaal een routerje op een van de 3 ip adressen inzetten,

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 01-09-2003 22:30 ]

Iperf

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 18:01

japaveh

Jield BV

Kijk toch maar eens hier: Hoe deel ik Internet ?

Je moet kijken bij het delen als server. Dat de pc die als server dient achter een hub zit is voor de laptop niet belangrijk. dus gewoon de sectie van de server volgen

en dan met name 1. Server met software-matige routing en dan het kopje windows natuurlijk

[ Voor 17% gewijzigd door japaveh op 01-09-2003 22:30 ]

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications