Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FEAT] Sticky bovenaan search

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 22:21
Mischien makkelijke functie:

Als je in de search zit en je zoekt bijvoorbeeld op Request.Form (ASP) dat dan de FAQ's (sticky's) bovenaan de resultatenlijst staan en dat je dan dus in 1 keer naar de FAQ kunt gaan.
Bij het voorbeeld zou dus bovenaan staan: P&W FAQ - ASP

Scheelt weer veel topics en mensen lezen sneller de FAQ door.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 21:15
Hmm, ik vind het een idee die maar zelden goed uitpakt. Als jij op een paar woordjes zoekt zoals 'processor overclocken' weet de zoekmachine niet gelijk vanzelf of ie de FAQ van PMG moet laten zien of die van DOC.

Een ander, nog wat duidelijker voorbeeld is zoeken op bijvoorbeeld een spel naam. Je zoekt een groot topic van een nieuw spel, maar dan krijg je ineens de FAQ van SPV te zien in plaats van die van SGD. Bij dit voorbeeld is het trouwens niet eens nodig om een sticky te laten zien, omdat je geen oplossing zoekt.

Niet iedereen zoekt dingen op om een probleem op te lossen, dus als je wel altijd FAQ's bovenin krijgt bij de zoekmachine kan dat flink gaan irriteren.

The devil is in the details.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je zoekt over Overklokken is het logisch dat je eerst in die FAQ gaat kijken. Dan is het toch alleen maar irri als het weer nog eens (gedwongen) bovenaan in de search terugkomt?

[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 02-09-2003 15:20 ]

🌞🍃

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 22:21
MaRc0 schreef op 02 September 2003 @ 15:07:
Hmm, ik vind het een idee die maar zelden goed uitpakt. Als jij op een paar woordjes zoekt zoals 'processor overclocken' weet de zoekmachine niet gelijk vanzelf of ie de FAQ van PMG moet laten zien of die van DOC.
Hij moet er ook niet gelijk naartoe gaan maar bovenaan de search laten zien.
Een ander, nog wat duidelijker voorbeeld is zoeken op bijvoorbeeld een spel naam. Je zoekt een groot topic van een nieuw spel, maar dan krijg je ineens de FAQ van SPV te zien in plaats van die van SGD. Bij dit voorbeeld is het trouwens niet eens nodig om een sticky te laten zien, omdat je geen oplossing zoekt.
Zoals hierboven, hij komt alleen bovenaan de search te staan, je moet er zelf nog naartoe gaan.
Niet iedereen zoekt dingen op om een probleem op te lossen, dus als je wel altijd FAQ's bovenin krijgt bij de zoekmachine kan dat flink gaan irriteren.
Ja, maar heel veel mensen kijken ook niet in de FAQ. Ik zie altijd heel veel FAQ slotjes voorbij komen van mensen die ook hebben gezocht (maar blijkmaar niet in de FAQ hebben gekeken oid).
DataBeest schreef op 02 September 2003 @ 15:20:
Als je zoekt over Overklokken is het logisch dat je eerst in die FAQ gaat kijken. Dan is het toch alleen maar irri als het weer nog eens (gedwongen) bovenaan in de search terugkomt?
Voor jou is het wel logisch, maar veel mensen die slaan de FAQ gewoon over en maken gelijk een topic aan.

Ook is het makkelijk omdat als je iets zoekt en het staat ook echt in de FAQ dat het daar gewoon duidelijk uitgelegt staat en je niet het hele topic door hoeft te zoeken.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 21:15
Kix@$$ schreef op 02 September 2003 @ 16:13:
[...]

Hij moet er ook niet gelijk naartoe gaan maar bovenaan de search laten zien.
Ik zeg ook niet dat ie er gelijk naar toe gaat, maar als jij zoekt op 'processor overclocken' en de PMG FAQ komt ook in dat lijstje heb je daar niks aan.
[...]

Zoals hierboven, hij komt alleen bovenaan de search te staan, je moet er zelf nog naartoe gaan.
Zoals hierboven, ik snap dat die FAQ in de zoeklijst komt boven de andere zoekresultaten, maar mensen willen dat de eerste resultaat gelijk de goede is en niet dat je eerst tig FAQ's te zien krijgt die je niet eens wilt hebben.
[...]

Ja, maar heel veel mensen kijken ook niet in de FAQ. Ik zie altijd heel veel FAQ slotjes voorbij komen van mensen die ook hebben gezocht (maar blijkmaar niet in de FAQ hebben gekeken oid).
Dat komt meer doordat ze de foute zoekwoorden gebruiken, met jouw idee verhelp je dat niet.

The devil is in the details.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.