[Online gamen] Mensen met hoge ping veroorzaken lag?

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-02 00:25

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hoi,

Ik hoor hier vaak over maar toch wil ik het eens duidelijk weten.

Veroorzaken mensen met een hoge ping (zeg 150) tijdens een potje gamen, waar de meeste een ping rond de 50 of lager hebben lag voor de rest van de server?

Hier ben ik nou nog steeds niet uit.....

Hoe zit dit nou?
Wie-o-wie heeft het verlossende antwoord?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Nee. Maar die gasten laggen zelf wel waardoor het hele spel -lijkt- te laggen. Immers, sommige objecten bewegen vertraagd door deze speler(s).

Forget your fears...
...and want to know more...

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Als je op een vrij langzame server speelt kun je er, volgens mij, last van hebben ja.

Ja doe maar.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
nou, het gaat om Battlefield 1942

Specs:
2.4Ghz
1GB DDR PC2700
100Mbit conn in Amersterdam
24 spelers.

De server is dus wel snel

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

snowking
nee die kunnen op die server geen lag geven.
ik ben zelf admin geweest voor gameservers.net en waren genoeg mensen die een ping van 1000 hadden... en dat mensen hun de schuld gaven van lag...
maar de lag komt meestal door de netcode.... of als er op de zelfde server (kan ander ip adres zijn) een map change is.
ook als je eigen pc niet goed is kan het komen doordat er veel in de buurd is ook lag kan krijgen.

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
ok, dat wilde ik nou horen!

ik heb nu mijn eigen server co-located en soms klagen mensen over lag....
Dikke 100Mbit conn en genoeg HW power, dus dat vroeg ik me af!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ja kan dus wel. Bij cs heb ik hier iig wel last van. Kick je zo'n persoon daalt de ping van vrijwel iedereen met 10 :)

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
yups het kan wel, maar ligt aan de game ook, bij cs gemakkelijk problemen er mee hebben maar dat ligt aan valve's programmeer kunsten :)

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
reddevil schreef op 02 September 2003 @ 08:56:
yups het kan wel, maar ligt aan de game ook, bij cs gemakkelijk problemen er mee hebben maar dat ligt aan valve's programmeer kunsten :)
Doch, ik twijfel niet aan d programeerkunsten van valve (8>

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

Als het om Battlefield gaat ligt het in mijn ogen ook vaak aan de users zelf, kazaa in de achtergrond of andere progsels in de achtergrond die cpu vragen of de PC is uit zichzelf al niet goed genoeg om Battlefield te spelen, kortom hardware lag dat puur aan de user ligt.

Ow ja er bestaat ook nog een 'lag' als je verliest (te vaak d00d gaat of niet bovenaan staat e.d. ) :+

En jouw server is goed genoeg snow :P met 24 man heb ik iig totaal geen last van lag.
Pagina: 1