We love the smell of innovation in the morning!
ow je bedoelt de sync van het geluid ten opzichte van het beeld.
Ik begeep dat de TopField de Sat. Stream direct op disk zet, zonder decodering.
[ Voor 91% gewijzigd door NoE op 01-09-2003 23:17 ]
Iets wat niet lipsync is, is bere irritant. Dan komt de stem net na dat de mond de beweging van de klank heeft gemaakt.
Te laat.
[ Voor 9% gewijzigd door GaMeOvEr op 01-09-2003 23:18 ]
Aannames zijn fataal.
En van lipsync heb ik met mijn Topfield nog geen last gehad. (heb hem nu bijna een jaar)
Ik heb pas geleden de opnamekwaliteit van een Philips DVD-recorder gezien, maar doordat het analoge signaal van de kabel eerst moet worden omgezet naar digitaal, is er al verlies aan scherpte zichtbaar, zelfs in de hoogste kwaliteitsstand (M1, 120 minuten). Dit zal niet anders zijn dan HDD-videorecorders voor de kabel van o.a. Philips en JVC. Ik wil i.i.g. nooit meer terug naar de kabel. Ben veel te veel verwend met de digitale kwaliteit van de satelliet..
Ik zie alleen maar een USB2.0 poort in de specs staan, of zitten ze er beide op?
800 Euro ben ik ook niet echt van plan om uit te geven, die van 600 komt al aardig in de buurt.
maar kan dit bv een oud type (revisie) zijn met alleen een usb2.0 aansluiting?
Het viel mij ook op dat alleen de 3 en 4000 gepositioneerd worden door de importeur, voor de 5000 moest ik echt graven op de site. (topfield.nl)
Eentje met alleen CI schacht moet je dus hebben anders kun je geen ned1 etc kijken. Canal+ zendt uit in Seca codering. Dus tel 90 euro op bij je Topfield.
[ Voor 9% gewijzigd door vinz98 op 03-09-2003 18:07 ]
ik heb hem nu door (denk ik).
smartkaart > cam > ci > receiver > 2 tuners > 2 kabels > schotel (60cm) > twin lnb
ik zag nu ook dat je weer een zooi verschillende cams
Mij werd de magic module geadviseerd door de lokale sat boer daar deze zowel canaaldigitaal en diverse andere mogelijkheden biedt.
best dure grap
[ Voor 10% gewijzigd door NoE op 03-09-2003 18:37 ]
ik zal eens kijken of ik het topfield 5000 topic eens weer nieuw leven in kan pompen.Ik heb mij zaterdag een topfield 5000 besteld uit duitsland, er zit dus een ingebouwde hardeschijf in van samsung 80 gb. Nu is eigenlijk mijn videorecorder overbodig.
Alleen zit ik nog met een stapel orginele videobanden, die ik toch wil bewaren.
Mijn vraag is nu, weet iemand of het mogelijk is om de videobanden op de hardeschijf te krijgen van topfield, zodat ik ze via de usb naar mijn pc kan sturen en kan branden op dvd.
en weet iemand misschien ook of het mogelijk is om een videocamera op de topfield aan te sluiten, zodat ik ook die videofilms kan digitaliseren.
groeten maurits
Verwijderd
Wat jij wilt kun je niet doen op de Topfield, er zit geen converter op van analoog naar digitaal. Dat zul je dus op de PC moeten doen met een videokaart die TV/video in heeft.maurits187 schreef op 14 september 2004 @ 09:44:
Mijn vraag is nu, weet iemand of het mogelijk is om de videobanden op de hardeschijf te krijgen van topfield, zodat ik ze via de usb naar mijn pc kan sturen en kan branden op dvd.
en weet iemand misschien ook of het mogelijk is om een videocamera op de topfield aan te sluiten, zodat ik ook die videofilms kan digitaliseren.
groeten maurits
Verwijderd
yep, tenminste als je bedoel 1 zender gedecodeert bekijken, en de andere gecodeerd opnemen. en die gecodeerde opname, moet je dus later weer decoderen. Allemaal erg omslachtig. De opentel kan het wel trouwens( gedecodeerd opnemen en tegelijkertijd gedecodeerd kijken, alleen heeft de opentel weer geen usb. en volgens mij ondersteunt hij ook geen canal digitaalVerwijderd schreef op 14 september 2004 @ 22:44:
Heeft die PVR 5000 hetzelfde irritante probleem mbt tot encrypted recorden als de PVR 4000? Want dat is best irritant heb ik gehoord...
Verwijderd
Ik heb gehoord dat het zo was dat als je een gecodeerde opname van je harddisk wil bekijken, na een lange tijd (bv 3-4 maanden), de ontvanger de kaart gaat beschrijven met de 'oude' code, die toen toepasbaar was om het encrypted gedeelte van de HD af te kunnen spelen. Maar het daarna niet meer terugzet, dus je met een waardeloze kaart zit op dat moment. Kan je dat bevestigen?maurits187 schreef op 15 september 2004 @ 00:42:
[...]
yep, tenminste als je bedoel 1 zender gedecodeert bekijken, en de andere gecodeerd opnemen. en die gecodeerde opname, moet je dus later weer decoderen. Allemaal erg omslachtig. De opentel kan het wel trouwens( gedecodeerd opnemen en tegelijkertijd gedecodeerd kijken, alleen heeft de opentel weer geen usb. en volgens mij ondersteunt hij ook geen canal digitaal
kan nog niet uit ervaring praten want mijn topfield 5000 krijg ik deze week binnen. Een ding is zeker, je zit niet met een waardeloze kaart. Je kan hem wel weer terugzetten. Lijkt mij dat je dan ff een belletje moet plegen naar canal+. Dat lijkt mij de snelste oplossing.
Verwijderd
Zelf ben ik regelmatig bezoeker van het sat4all forum en daar kun je echt alles over deze topfields terug vinden zoals dat de TF 5000 in het begin zeer veel software matige problemen had,hoe dat nu inmiddels is weet ik niet.
Er zijn nu ook weer nieuwe Topfield modellen uit dus mischien dat die ook een optie zijn,maar als de ontvangers langere tijd op de markt zijn is de software inmiddels stabieler dan bij de nieuwe ontvangers met kinderziektes want de software moet vaak door de fabrikanten worden aangepast i.v.m de nieuwe coderingen van de diverse providers.
Om nog even terug te komen op die gecodeerde opnames,die kun je als je ze weer kopiert(dan is de codering weg) gewoon naar je PC sluizen en op DVD fikken.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 11:40 ]
of ff omzetten naar mpeg, en daarna naar divx, heb je gelijkt de ondertiteling erin gebakken. Helemaal ideaal als een dvdspeler hebt die divx ondersteunt.Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 11:33:
Om nog even terug te komen op die gecodeerde opnames,die kun je als je ze weer kopiert(dan is de codering weg) gewoon naar je PC sluizen en op DVD fikken.