Toon posts:

nieuw ram geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk om 128 mb pc-133 in een compaq presario 4550 te plaatsen?

ergens op het internet las ik dat deze alleen 16mb en 32 mb aan kunnen maar qua aantal pinnen en formaat zou ik zeggen dat het gewoon moet passen.

zou het kwaad kunnen om het gewoon te proberen?

TP

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

maar qua aantal pinnen en formaat zou ik zeggen dat het gewoon moet passen
Da's inderdaad logisch :) Maar er is ook een máár: het chipset moet de geheugenchipjes op het reepje ook ondersteunen. Anders wordt het hele reepje maar voor de helft/kwart of zelfs helemaal niet benut. Zie voor meer informatie de FAQ van dit subforum onder "Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord prikken" :)

Overigens kun je via geheugenshop van Tweakers.net (http://shop.tweakers.net) heel makkelijk het juiste reepje uitkiezen en bestellen :Y)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Trek 'm eens open en kijk wat voor chipset er in zit. Ik kan het zo snel niet vinden met google (alleen dat er een Socket 7 AMD K6 in zit). Kijk vervolgens even op BalusC' server voor de specs van die chipset waar ook de geheugenondersteuning bij staat :) Ik geef je overigens weinig kans, zie de 4550 niet terug in de mem configurator van T.net/Dane-Elec, Crucial en Kingston.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
maar zou het dan ook kwaad kunnen om het gewoon te proberen?

TP

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Nee, kan geen kwaad, gaat dan alleen niet werken.

Eventueel heb ik hier nog wel een aantal 64 mb - 100 sdram chipjes voor je liggen

(overigens; dit is te lezen @ internet

Compaq Presario 4550 Memory
Maximum Memory 48MB
Memory Slots 1 (1 bank of 1)
non-removable base memory 16MB

dus die 32 MB is een los bankje. Dus echt veel kans van slagen geef ik je niet.)

[ Voor 147% gewijzigd door avon op 02-09-2003 10:02 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien dat ie ermee overweg kan, na een bios-update ofzo?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Precies wat voor chipset hierin zit is niet makkelijk online te achterhalen, maar alles wijst erop dat hij max 16Mb chips aankan, dus dat 32MB de max is aan RAM dat erbij kan, waardoor je dus 48MB max kunt hebben :'(

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1