The "real" Champ will always be The Champ
ps. mycom
RobbyNitroz
altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)
Verwijderd
10/100 autoswitching hubje erbij (ook wisecom) voor 169 piek en draaien als een trein.
Neem gewoon geen 3Com of andere dure kaarten, ze zijn hun meerprijs ECHT niet waard.
"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek
Die dingen werken PERFECT, is er nog nooit ééntje geweest die het niet deed...
OK Ik gebruik alleen Windows...
Verwijderd
Een tip: koop nooit, maar dan ook NOOIT netwerkkaarten van het merk SMC. Dit zijn erg dure krengen (vergelijk met 3Com), maar na 1 a 2 keer ombouwen doen ze het niet meer; ik denk dat ik er onderhand al een stuk of 15 ter ziele heb zien gaan, bij 3 verschillende bedrijven. Terwijl andere merken (zoals 3Com) niet kapot te krijgen zijn.
Prive gebruik ik Trust (kaartjes) en Target (hub). Nooit problemen gehad.
Of gaan ze zo stuk??
En merk je het verschil tussen 10Mbit en 100Mbit ook met spelletjes???
The "real" Champ will always be The Champ
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Verwijderd
Bij 1 bedrijf ben ik zelf systeembeheerder geweest en heb toen, als ze kapot gingen, de SMC's vervangen door 3Com's (3C509 ISA, destijds...). En die waren ook nog 's goedkoper!
Verwijderd
Verwijderd
Ik gebruik compex rl2000 kaartjes, werken uitstekend, alleen kl*te dat ik altijd weer die drivers moet installeren.
En als hub een Level One (Realtek), werkt allemaal probleemloos.
Gebruik zelf Intel 10/100 pro management in mn werkstation, heel weinig cpu belasting. SMC pci 10mb en DEC 10mb pci in mn server en die geven meer belasting bij grote kopieer acties. 1 van de 2 gaat er uit voor een 3com 10/100 (voor het interne netwerk om de cpu wat te ontlasten)
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Verwijderd
Er werd mij vertelt dat de 3com een aparte chip op heeft zitten waardoor als je aan het data transferen bent je minder cpu gebruik krijgt....is dit waar?
Dat komt omdat de kaarten van 3com (en mischien andere merken ook) aan busmastering doen, ofterwijl, de kaart heeft directe geheugen toegang zonder tussenkomst van processor, en volgens mij hebben de welbekende realtek kaarten dat niet..plus dat 3com levenslange garantie geeft..
Is gewoon 1 van de betere merken..
Heb zelf de 3com 905c TX en ben helemaal tevreden..(zit trouwens een flash rom al standaard op om te booten met een diskless pcŽtje in een netwerk)..
De 3c 905 is meer een kaart voor bedrijfsomgeving. Voor een thuis netwerkje is het een beetje overkill.
Verwijderd
Verwijderd
Die intel is echt perfect doet het onder nt win98 beos en linux standaard dus zonder extra drivers en over die realtek ben ik minder te spreken mijn nt crashte steeds als ik een groot bestand kopieerde op het laaste deel van het bestand
Ik ga hem ook vervangen door een 3com of nog een intel.
Zo een intel kaartje is 2e hands bij www.abgcomputers.nl iets van 69 gulden met een 2 meter netwerkkabel erbij.