Netwerkkaart?? Welke???

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik wil een netwerkkaart kopen voor spelletjes tegen elkaar te spelen via een netwerk (oh??) Een vriend van mij heeft een 100Mbit HUB. Dus het wordt een 10/100Mbit kaart. Maar mijn vraag is zit er nog verschil tussen al die kaarten behalve de prijs??? Heb je zelf ervaringen ermee en welke zou je me dan willen adviseren???

Alvast bedankt.......The Champ

The "real" Champ will always be The Champ

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
ik heb een 3com en een paar ne2000 kaartjes. Ik merk geen verschil tussen die 2, behalve dat die 3com vroeger irritanter te installeren waren maar dat is niet meer zo. Ik zou gewoon een ne2000 kaartje kopen van 45 piek!...binnen 5 minuten geinstalleerd en werkt top :)

ps. mycom

RobbyNitroz

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

Verwijderd

Ik heb hier drie 10/100 Mbit WiseCom kaartjes in m'n PCs zitten, waren 3 tientjes per stuk en werken perfect.
10/100 autoswitching hubje erbij (ook wisecom) voor 169 piek en draaien als een trein. :)

Neem gewoon geen 3Com of andere dure kaarten, ze zijn hun meerprijs ECHT niet waard.

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

tenzij je ook andere OS'sen draait..BeOS herkent m'n Wisecom 10/100 (aka realtek 8139) niet dus :( alleen 3com 905TX

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-08 13:56
Diezelfde Wisecom draait anders prima onder Linux!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
hoe zit het eigenlijk met die 10/100mbit realtek? ik heb/had zelf 10mbit realtek kaarten maar die dingen komen er echt niet meer in bij /me :r ik had 3 isa en 3 pci kaarten en welgeteld één pci kan ik nog aan de praat krijgen. :( de rest doet vreemd onder windows (ze deden het onder dos wel) ik ben nu via via aan een zooitje 3com etherlink3's gekomen en die doen het wel lekker alleen ga ik over een weekje een nieuw netwerk opzetten en hierbij wil ik zoveel mogelijk 100mbit maken. zijn die digital chipsets nog te krijgen? goed compromis?? en how about a switch?? :P

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-08 13:56
Ik heb twee van die Realtek's (8139) 10/100 kaarten (PCI) en geen enkel probleem. Eentje zit in m'n linux bak, de ander in m'n win98 geval. Crosslink kabel ertussen en draaien maar. De kaarten die ik heb hebben alleen een UTP aansluiting. M'n plaatselijke PC-boer omschreef ze als "de hoer onder de netwerkkaarten"; doen het blijkbaar altijd en onder veel OS'sen (behalve BeOS zo te zien).

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb al 6 kaartjes gehad van van verschillende merken, in de prijsklasse 25/50 gulden... de goedkoopste dus.

Die dingen werken PERFECT, is er nog nooit ééntje geweest die het niet deed...

OK Ik gebruik alleen Windows...

Verwijderd

De meeste kaartjes doen het prima onder 9x of NT. Voor andere OS'en ben je afhankelijk van de beschikbare drivers.

Een tip: koop nooit, maar dan ook NOOIT netwerkkaarten van het merk SMC. Dit zijn erg dure krengen (vergelijk met 3Com), maar na 1 a 2 keer ombouwen doen ze het niet meer; ik denk dat ik er onderhand al een stuk of 15 ter ziele heb zien gaan, bij 3 verschillende bedrijven. Terwijl andere merken (zoals 3Com) niet kapot te krijgen zijn.

Prive gebruik ik Trust (kaartjes) en Target (hub). Nooit problemen gehad.

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-08 08:27
Ik heb ook 2 Mycom 100Mbit kaartjes, onder windows 98. Ervaringen met andere OS heb ik niet, maar dit werkt zeer goed. Ik toast zelfs CD's (4x) over het netwerk.

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Waarom heeft iedereen er al een stuk of wat gehad???? Ik koop er één en meer heb je er toch niet nodig (per computer)???
Of gaan ze zo stuk??

En merk je het verschil tussen 10Mbit en 100Mbit ook met spelletjes???

The "real" Champ will always be The Champ

• FatalError
  • Laatst online: 19:36
Valcon: Ik snap niet waarom jij zoveel problemen hebt met SMC. Ik heb hier een SMC EtherPowerII en 2 3Com 3C905B kaarten. De SMC is het makkelijkst te installeren, iets sneller dan de 3Com en heb ik na heel vaak verwisselen nog geen problemen mee gehad. Die 3Com's zijn zeker heel goed, maar ik vind de SMC toch echt iets beter.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• FatalError
  • Laatst online: 19:36
Met spelletjes maakt 10 of 100 mbit weinig uit, maar als je naast het spelen van spellen ook troep wil kopieren, dan moet je zeker voor de 100 mbit gaan.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

FatalError: kan natuurlijk toeval zijn, maar bij 3 bedrijven waar ik gewerkt heb, sneuvelden iedere keer de SMC-kaarten bij het ombouwen, ondanks dat de "opererende arts" netjes geaard was e.d.
Bij 1 bedrijf ben ik zelf systeembeheerder geweest en heb toen, als ze kapot gingen, de SMC's vervangen door 3Com's (3C509 ISA, destijds...). En die waren ook nog 's goedkoper!

Verwijderd

Er is nog een verschil wat de duurdere onderscheid van de goedkopere. De duurdere kaarten zijn meestal actief dwz minder processor belasting. Zelf vindt ik de prijs het niet waard.

Verwijderd

Ik heb realtec iets voor 50 gulden, werkt goed.

Verwijderd

Hi,

Ik gebruik compex rl2000 kaartjes, werken uitstekend, alleen kl*te dat ik altijd weer die drivers moet installeren.
En als hub een Level One (Realtek), werkt allemaal probleemloos.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Valcon, wel vaag... je wil niet weten waar ik mn smcŽtjes insteek, gebruik ze vaak als tijdelijk kaartje, ze slingeren door het hele kantoor, door mn auto etc... nooit problemen mee gehad :)
Gebruik zelf Intel 10/100 pro management in mn werkstation, heel weinig cpu belasting. SMC pci 10mb en DEC 10mb pci in mn server en die geven meer belasting bij grote kopieer acties. 1 van de 2 gaat er uit voor een 3com 10/100 (voor het interne netwerk om de cpu wat te ontlasten)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Maar wie kan mij vertellen dat het ene 100mbit kaartje 100piek kost en de ander 40piek?....er MOET dan toch wel verschil zijn?
Er werd mij vertelt dat de 3com een aparte chip op heeft zitten waardoor als je aan het data transferen bent je minder cpu gebruik krijgt....is dit waar?

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:33
Ja, dat klopt helemaal,
Dat komt omdat de kaarten van 3com (en mischien andere merken ook) aan busmastering doen, ofterwijl, de kaart heeft directe geheugen toegang zonder tussenkomst van processor, en volgens mij hebben de welbekende realtek kaarten dat niet..plus dat 3com levenslange garantie geeft..
Is gewoon 1 van de betere merken..
Heb zelf de 3com 905c TX en ben helemaal tevreden..(zit trouwens een flash rom al standaard op om te booten met een diskless pcŽtje in een netwerk)..

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Icm met windows 2000 wordt deze kaart nog eens extra geboost, dit omdat bepaalde encryptie technieken van win2k door de kaart zelf kunnen worden uitgevoerd, dit itt tot realtek kaarten e.d. die het software matig moeten doen.

De 3c 905 is meer een kaart voor bedrijfsomgeving. Voor een thuis netwerkje is het een beetje overkill.

Verwijderd

Ik HAD een 3Com, nu een realtek. Die Realtek 10Mbit is echt gewoon super, voor games is 10Mbit meer dan zat, als je 2 PC's hebt waarbij je veel MB's over en weer transfert (vaak transfer van 2GB ofzo) zou ik 100mbit nemen, doe ik misschien ook ooit nog weleens als ik daar zin in heb. Maar heeft weinig zin voor de P166 waar ik nu achter werk (3GB HDD, why big transfers?)

Verwijderd

ik heb zelf 2 100mbit netwerkkaarten een intel en een realtek.

Die intel is echt perfect doet het onder nt win98 beos en linux standaard dus zonder extra drivers en over die realtek ben ik minder te spreken mijn nt crashte steeds als ik een groot bestand kopieerde op het laaste deel van het bestand :( dus realtek vindt ik naar mijn mening prut.
Ik ga hem ook vervangen door een 3com of nog een intel.

Zo een intel kaartje is 2e hands bij www.abgcomputers.nl iets van 69 gulden met een 2 meter netwerkkabel erbij.
Pagina: 1