Toon posts:

Exchange 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
het volgende probleem doet zich voor.

Server:

P4 1700
512 MB SDRAM

Op de server draait dus ook Exchange 2003 Enterprise Edition, als ik in mijn browser het volgende in type <http://<IP nummer>/exchange> dan kom ik op mijn exchange server.

Hier log ik dus in met een administrator account, vervolgens kan ik ook gewoon web based emails versturen (met het administrator account, er is geen email adres aan de administrator account gekoppeld, dus ik kan alleen emails versturen en niet ontvangen). Het probleem wat ik nu wil doen, is via Outlook mijn POP3 email adres automatisch laten doorsturen naar mijn Exchange server zodat ik die via het internet kan bekijken en eventueel met dat POP3 adres ook gewoon de emails kan beantwoorden

kan iemand mij helpen, ik heb namelijk een online documentatie gedownload en helemaal doorgelezen maar dit komt daar niet in voor, terwijl het wel mogelijk is

alvast bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 21:34 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 10:15

FastBunny

Give it the Works !

Waarom laat je exchange niet je mail van je POP account ophalen en die in je Exchange postvak laten afleveren?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Dit heeft weinig met exchange te maken, maar meer met je internet provider. Als ik het namelijk goed heb begrepen, dan wil je een extern email adres (van je provider zelf?) naar je exchange laten gaan.
Dit kan doormiddel van de email door te laten sturen naar jou server. Dit kan echter op 2 manieren. Via batched SMTP of via een MX-record aanpassing.

Voor meer info daarover kun je beter bij je provider zijn en geen planet (*kuch*) hebben. Deze blokkeren namelijk poort 25 :P

Xbox360 gamerprofile

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
outlook 2000/xp/2003 gaan draaien en in hetzelfde profiel ook je exchange server configgen, vervolgens aangeven dat je je nieuwe post in je exchange 'postvak in' wilt hebben..

klaar is ie, echter dit werkt alleen via outlook, (je moet dus met de client de mail ophalen)

of je moet bij je huidige provider vragen of ze de mail willen forwarden naar het (internet) adres van je exchange doos

enterprise windows 2003, en enterprise exchange 2003... en dan voor deze config :D

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
het gaat erom dat ik al een email adres heb van vuurwerk.nl, om het maar even duidelijk te maken ;). Dat adres laat ik op mijn server binnenkomen.. en Outlook moet het dan doorsturen naar mijn exchange server.. zodat ik het kan bekijken op het internet :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees nu dat er programma's zijn, die pop3 emails lezen van je provider of iets dergelijks, en doorstuurt naar je exchange server.. ik ga dat maar even proberen

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-04 18:02

Equator

Crew Council

#whisky #barista

popbeamer is daar inderdaad een hele goede in...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Inderdaad popbeamer is daar het juiste woord voor.
Werkt tenminste ook gewoon op de serverkant, in plaats van dat je met je client moet gaan hannessen :P

Doe eens een search op popconnecter, popbeamer enzo ;)
Dit heeft verder weinig met PNS te maken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.