Hardwareconflict audigy/geforce.

Pagina: 1
Acties:

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 18:52
Het probleem doet zich voor als ik een game speel of aan het installeren ben.
De game sluit zichzelf af na een paar een paar minuten spelen of zelfs nog sneller.

Heb ik gezocht op google of met de GoT search?
- Ja, echter geen oplossing kunnen vinden.

Heb ik gekeken op de sites van de hardware fabrikant?
- Ja! Van asus.com naar nvidia.nl naar creative.com. Geen oplossing kunnen vinden.

Heb ik alle drivers up to date?
- Ja! Van de officiele sites gehaald.

Wat heb ik up to date?
- Videokaart. (ASUS V9560 TD, 256 MB)
- Geluidskaart. (Creative Sound Blaster Audigy II)
- Windows. (XP Home Edition NL)
- Bios. (Moederbord: ASUS A7V600-LAN)
- De games die ik speel heb ik ook up to date en heb het origineel.

Heb ik iets overgeklokt?
- Nee.

Verdere sysspecs?
- Western Digital WD200EB/AB, 20 GB
- 512 MB DDR SDRAM PC333/2700
- AMD Athlon XP 2600+, 333 MHz (oem)
- CoolerMaster HAC-V81-E1, X-Dream
- LG Electronics 773N, 17"

Heb ik de functie "reboot on failure" uit staan?
- Ja.

Welke foutmeldingen heb ik zoal gekregen?
- IRQL_DRIVER_NOT_LESS_OR_EQUAL
- PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA (1 keer gehad)
Heb ik hier al informatie over gezocht?
- Ja! Zowel via de windows site als via google als via de GoT search.
De resultaten zijn uiteenlopend. Voor die meldingen lijken vele oorzaken te zijn, maar weinig die op mijn systeem van toepassing lijken.

Dus nogmaals het probleem. Elke game die ik speel sluit zichzelf af na een bepaalde tijd varierend van 10 seconden tot een paar minuten. Soms kan ik een game niet installeren omdat het dan al uit zichzelf afsluit. Soms krijg ik een bsod met een melding zoals hierboven omschreven staat. De meeste die ik krijg is de irql driver not less or equal melding. Dat heeft te maken met drivers maar hoe kom ik erachter van welk stukkie hardware dat is? Zijn daar hulpmiddelen voor? Help me out please.

Alvast bedankt voor de moeite van het vele lezen en alvast bedankt voor de eventuele oplossingen. Ik zal ze allemaal proberen als ik ze niet al geprobeerd heb.

King for a day,... fool for a lifetime.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
heb je de geluids kaart direct onder je video kaart :?
Want het eerste pci slot deel zijn IRQ met het AGP slot.

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 20:56
Probeer anders via de 'Run' dxdiag.exe op te starten en bij display de Direct3d test doen. Als je machine daar op vastloopt of een error geeft is het hoogst waarschijnlijk DirectX dat dwars ligt. Heb namelijk hetzelfde gehad als wat jij omschrijft. Wat nij mij hielp? Format C en Re-install

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik zie nergens in de startpost wáárom je de combo Audigy/GeForce verdenkt? Werkt het allemaal soms wel wanneer je de Audigy eruit trekt?

Anyway, probeer inderdaad eens een kaartendans :) De genoemde foutmeldingen kunnen op hardwarematig vlak ook liggen aan een brakke voeding of een rotte harddisk. Héél zelden is cpu/mobo/geheugen hier de schuldige.

Voor de rest van de tips: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 01-09-2003 21:41 ]

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 23:45

wowi

Je geheugen al eens getest ??

• dwaas
geforce5_guy schreef op 01 September 2003 @ 21:35:
heb je de geluids kaart direct onder je video kaart :?
Want het eerste pci slot deel zijn IRQ met het AGP slot.
http://www.dwaas.cistron.nl/got/verdeling.JPG
Het zit niet onder elkaar. Had er al naar gekeken.
Demon_Eyez schreef op 01 September 2003 @ 21:40:
Probeer anders via de 'Run' dxdiag.exe op te starten en bij display de Direct3d test doen. Als je machine daar op vastloopt of een error geeft is het hoogst waarschijnlijk DirectX dat dwars ligt. Heb namelijk hetzelfde gehad als wat jij omschrijft. Wat nij mij hielp? Format C en Re-install
Formatteren heb ik al 2 keer gedaan. Hielp niet.
However dat dxdiag.exe geeft aan dat:
- nv4_disp.dll niet ondertekend is
Zou dat een mogelijke oorzaak van alles kunnen zijn?
BalusC schreef op 01 September 2003 @ 21:40:
Ik zie nergens in de startpost wáárom je de combo Audigy/GeForce verdenkt? Werkt het allemaal soms wel wanneer je de Audigy eruit trekt?

Anyway, probeer inderdaad eens een kaartendans :) De genoemde foutmeldingen kunnen op hardwarematig vlak ook liggen aan een brakke voeding of een rotte harddisk. Héél zelden is cpu/mobo/geheugen hier de schuldige.

Voor de rest van de tips: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen ;)
Ik verdenk die twee omdat dat het enige is wat er in zit. :) Softwarematig staat er amper iets op. Niet meer dan autocad en frontpage. Bedankt voor de tip, btw.
wowi schreef op 01 September 2003 @ 21:42:
Je geheugen al eens getest ??
Ja. Memtest86.. all tests passed.

• Laurent
  • Niet online
dwaas schreef op 01 september 2003 @ 22:19:
[...]

Formatteren heb ik al 2 keer gedaan. Hielp niet.
However dat dxdiag.exe geeft aan dat:
- nv4_disp.dll niet ondertekend is
Zou dat een mogelijke oorzaak van alles kunnen zijn?
Nee. :o Dit geeft aan dat de drivers die je gebruikt geen WHQL drivers zijn. Dat maakt opzich niet zo veel uit. Ook aangezien je ook al meerdere drivers hebt geprobeerd lijkt me dit niet echt het probleem.

Gebruik je toruwens je onboard geluid nog naast je Audigy2? Dus staat deze op disabled in de BIOS? Heb je het al eens geprobeerd met het onboard geluid? (Of zoals BalusC al zei, zonder geluid?)

[ Voor 4% gewijzigd door Laurent op 02-09-2003 00:28 ]

• dwaas
Aikeleer schreef op 02 September 2003 @ 00:27:
[...]

Nee. :o Dit geeft aan dat de drivers die je gebruikt geen WHQL drivers zijn. Dat maakt opzich niet zo veel uit. Ook aangezien je ook al meerdere drivers hebt geprobeerd lijkt me dit niet echt het probleem.

Gebruik je toruwens je onboard geluid nog naast je Audigy2? Dus staat deze op disabled in de BIOS? Heb je het al eens geprobeerd met het onboard geluid? (Of zoals BalusC al zei, zonder geluid?)
Stond aan. Heb het uitgezet en ik weet niet of het toeval is of dat een deel van het probleem daadwerkelijk daar aan lag, maar ik kon zowaar 10 minuten counter striken. Uiteindelijk sloeg het spel uit en ging het terug naar windows.

Ik zal morgen eens wat kaarten er uit gaan halen, misschien dat ik de kaarten over mijn computers kan verdelen. Zet ik de audigy op de oude computer en hou ik de videokaart op de nieuwe. (voor games)

To be continued.

• dwaas
Het bleef afsluiten.
In bios aangezet dat het aangeeft als er een error is.
Met als resultaat: http://www.dwaas.cistron.nl/got/error.JPG
Alleen waar die error vandaan komt mag Joost weten.
Ik ga nu weer door de 6 bootdiskettes heen om te formatteren en windows er weer op te gooien. Ik kreeg trouwens ook een melding van windows dat ik het serienummer te vaak gebruikt heb ofzo. Melding kreeg ik na het booten toen k de videokaart omgewisseld had. Toen kwam er een melding dat de hardware configuratie te sterk afwijkt van het moment dat windows geactiveerd werd. Na het terugzetten van de videokaart bleef de melding, helaas.
En ik heb een legale versie. Ik kreeg de cd bij het aanschaffen van mijn oude computer.

Again. To be continued.

• Laurent
  • Niet online
Waar dat o.a. door kan komen is een brakke voeding of hoge temperaturen. BalusC vermoedde al een brakke voeding, wat dus hier ook goed de boosdoener kan zijn. :) Zo'n videokaart trekt ook aardig wat stroom, en zodra je CPU gestressed wordt trekt deze ook meer stroom. Probeer anders even gewoon met een andere videokaart die wat minder stroom trekt, w.m.b. een simpel S3 ding ofzo.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
dwaas schreef op 02 September 2003 @ 20:57:
Het bleef afsluiten.
In bios aangezet dat het aangeeft als er een error is.
Met als resultaat: http://www.dwaas.cistron.nl/got/error.JPG
Alleen waar die error vandaan komt mag Joost weten.
Ik ga nu weer door de 6 bootdiskettes heen om te formatteren en windows er weer op te gooien. Ik kreeg trouwens ook een melding van windows dat ik het serienummer te vaak gebruikt heb ofzo. Melding kreeg ik na het booten toen k de videokaart omgewisseld had. Toen kwam er een melding dat de hardware configuratie te sterk afwijkt van het moment dat windows geactiveerd werd. Na het terugzetten van de videokaart bleef de melding, helaas.
En ik heb een legale versie. Ik kreeg de cd bij het aanschaffen van mijn oude computer.

Again. To be continued.
Die error geeft al aan waar je het probleem moet zoeken. Het lijkt er op dat de CPU en/of je voltage telaag/tehoog zijn.

• dwaas
Status:
Geformatteerd, XP geïnstalleerd, directx gedownload en geïnstalleerd, geen windows update gedaan, drivers van de geluidskaart geïnstalleerd, drivers van de videokaart geïnstalleerd.
En nu?
Nu ben ik halflife er op aan het zetten.
En dan maar even kijken of spellen dus nog steeds terug naar windows klappen.

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Zelf heb ik dit ook gehad, had een SB 128 op een k7s5a. Ging altijd goed, maar na het upgraden van de videokaart begonnen de problemen. Ook de irq less melding. Een SB live verholp het probleem. Dus ja, het kan zeker een conflict tussen beide zijn.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:31
Ik zou eerder je irq opstelling verdenken, stel zelf is handmatig je irq's in. En dan ACPI uit, misschien helpt het om , de audigy en geforce beiden op een aparte irq te zetten ?

• dwaas
Update:
Halflife kon ik niet installeren. (I/O error) Cyclische redundantiefout.
Volgens mij is m'n cd verrot. Zou flink zuigen want halflife kan je zo snel niet meer kopen dacht ik. Misschien ff de cd van m'n vriendin 'lenen'.
Vanmiddag nog even kijken of het met meerdere games zo is en anders weer ff verder prutsen.
Ik heb dat systeempje trouwens bij de mycom gehaald. Misschien dat er wat facts zijn over hun service, kwaliteit van producten, wanpraktijken, garantieregeling etc. Of dat ze natuurlijk een goede service hebben.
Let me know.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
dwaas schreef op 01 September 2003 @ 22:19:
[...]

http://www.dwaas.cistron.nl/got/verdeling.JPG
Het zit niet onder elkaar. Had er al naar gekeken.
Die pc is door mycom in elkaar gezet?! Of heb je hem zelf gebouwd, damn wat een troep! Al die kabels zitten bijna voor je cpu koeler.

Wat zijn je temperaturen? In het bios te zien en wat zijn de waardes bij je voeding?

Ik zie trouwens ook dat er een 'fan-aansluiting' los zit! Dat dingetje rechts naast je geluidskaart. Is die niet toevallig van de cpu fan, het is niet de aansluiting maar het dingetje om het aantal toeren p/m van je koeler te meten. Sluit die eens aan, dan zal waarschijnlijk je bios probleem over zijn...

• dwaas
Update:

Ik ben vandaag naar de mediamarkt geweest. Een reepje 512 ddr sdram pc333/2700 gehaald. In de computer gestopt en de andere er uit. Voila.. de game sluit niet meer zomaar af. (Game: Hitman 2) Als andere games nu ook goed gaan lag het aan het geheugen.
Via de site van mycom een telefoonnummer gevonden alleen die is in gesprek. Even uitleggen en dan een nieuw reepje ontvangen neem ik aan.

/edit: Net gebeld.. de snelste oplossing is om met de bon langs de winkel te gaan en het geheugenbankje mee te nemen dan krijg ik zo een nieuwe.

[ Voor 16% gewijzigd door dwaas op 03-09-2003 17:49 ]

• dwaas
*zucht*
Daarstraks naar het mycom filiaal aan de ceintuurbaan gegaan. Uitgelegd wat het probleem was. Fijn.. oude nemen ze in. en je krijgt een nieuw kaartje mee. Eenmaal thuis even counter strike gespeeld en er liep nog niets vast. Alles goed, dacht ik.
Nu krijg ik alleen op random tijden een bsod over win32k.sys, melding 0x0000008E en als ik daar op ga zoeken zie ik veel problemen en geen oplossingen. Zuigt.
Even kijken of ik het met driver updates kan verhelpen en anders nogmaals teruggaan alleen dit keer geld terug vragen. Dat is gelukkig ook een optie. :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:42

Outerspace

Admin General Chat
dwaas schreef op 04 September 2003 @ 12:46:
*zucht*
Bla.
Nu krijg ik alleen op random tijden een bsod over win32k.sys, melding 0x0000008E en als ik daar op ga zoeken zie ik veel problemen en geen oplossingen. Zuigt.
Even kijken of ik het met driver updates kan verhelpen en anders nogmaals teruggaan alleen dit keer geld terug vragen. Dat is gelukkig ook een optie. :)
Kijk hier eens, het is wel engels ;)
http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/t1031315908

of hier eigenlijk verkeerde forum :P ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 04-09-2003 14:06 ]

Wauw, een sig!

• dwaas
Ey thnx man! :)
Ik denk dat het ligt aan het geheugen in combinatie met het moederbord, geluidskaart of videokaart.

Ik heb nu de geheugenbankjes niet naast elkaar in de computer zitten maar 1 in de 1ste en 1 in de 3de en counter strike slaat niet af. Straks ook met een ander spel proberen en anders morgen het bankje terug brengen en een andere bij de media markt halen die wel geaccepteerd wordt.

Bedankt uw allen. :)

Pagina: 1