Toon posts:

PC start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een kennis van mij heeft een pc (beetje oudje maar goed). Deze pc begon zo sloom te worden dat ik laatst software matig het een en ander heb gedaan (145 spywere eraf gegooit enz). Deze week heb ik ff gekeken naar het ram geheugen en dat was nog best lastig om bij te komen in deze compaq machine maar ook dat is me uit eindelijk wel gelukt.

Het probleem is ff dat na dat ik gekeken heb wat voor ram geheugen erin zat (niets veranderd dus) kon ik de pc nog normaal opstarten maar de volgende dag toen ik weer thuis was kreeg ik een telefoontje dat ze de pc niet meer aan kregen. het enige wat er gebeurde is dat er een zwart scherm kwam met de letters COMPAQ en daarna een scherm met allerlei onleesbare tekens. het enige wat wel leesbaar was was "C:\windows\boot.ini". Ik heb echt geen idee wat er nou mis kan zijn vooral omdat ie het de avond ervoor nog wel deed.

Samen met een vriend van mij zijn wij wel vaker bezig met het rommelen met pc's en repareren en dat is verder altijd zonder problemen verlopen. Ook dit probleem heb ik nog ff met mijn vriend overlegt en volgens hem is er waarschijnlijk stof op de harde schijf gekomen.

Ik weet wel wat dat voor effect heeft maar de harde schijf is echt te oud om nog te laten repareren (een nieuwe kopen is goedkoper) maar ik wil eigenlijk toch wat meer zekerheid over wat er nou mee aan de hand is.

Heeft iemand een idee??

Alvast bedankt,

TrancePower

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:24

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Misschien toch even kijken of het geheugen niet verrot is met Memtest

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 01-09-2003 20:52 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Als de pc, nadat je aan het geheugen hebt gezeten, nog opstart, wil dat meestal zeggen dat het geheugen nog goed is. check het voor de zekerheid toch maar even.

waarschijnlijk is windows gaar (win98 neem ik aan?) (of heel misschien ME?)

probeer een reïnstall van windows. (kun je er ook overheen installeren)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Topicstarter
dat wil ik best bekijken maar het lijkt me niet echt logisch dat het daar aan ligt. Omdat het ram geheugen er gewoon al in zat en er alleen heel ff uit is geweest om te kijken wat voor soort het was en (toen ff schoongemaakt) daarna gewoon weer terug gezet maar er zat erg veel stof in de pc (was nog nooit open geweest) en als dat misschien perongeluk door een stootje op de harde schijf zou zijn gekomen dan is de harde schijf natuurlijk niet meer leesbaar. maar ook de memtest zal ik wel ff uitvoeren.

Alvast bedankt voor je reactie

TrancePower

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-03 15:46
Hmm.. compaq.. tis al een best oude zei je.. nou.. ik had ook een compaq en die had maar een 95 Watt voeding... dat was wel heel weinig... die stopte er dus ook snel mee.. misschien dat het daar nog aan kan liggen...

Verwijderd

Topicstarter
ik zal alles ff bekijken en ik verwacht idd dat de voeding niet al te veel levert en het is ook idd win 98 wat er op staat.
het zou beter zijn als ze die kast gewoon uit het raam gooien en een nieuwe bestellen maar goed. ik doe ook maar ff of ik dit leuk vind (is ook deels wel zo :P)

Bedankt voor de reacties

TrancePower
Pagina: 1