Toon posts:

[VPN] krijg het niet aan de praat(route)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een w2k3 bak, die een NAT machine is voor internet. Op deze machine worden de porten 1701/1723 doorgestuurd naar een VPN server. Deze VPN server is een w2k bak. Ik port ze allebij door omdat ik straks van PPTP af wil en IPSec gebruiken. Maar eerst wil ik PPTP aan de praat krijgen.

De VPN server is ingesteld om de clients een IP te geven die ge-relayed wordt van de normale DHCP server(alles blijft in hetzelfde subnet).

Nu kan ik thuis vandaan inloggen, werkt allemaal perfect. Maar, ik kan met geen mogelijkheid pingen naar een machine in dat netwerk... Nouja, wel naar de VPN server, die heeft 2 ip adressen eentje waar hij de VPN's op accepteert, en eentje voor het netwerk (zelfde subnet).

Ik doe dus iets fout met routen op die VPN bak, maar ik kan het niet echt vinden, heeft iemand de golden tip?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al, op de VPN netwerk kaart, stonden inbound/outbound filters aan, die hielden alles tegen wat het netwerk inwilde. Die filters worden kennelink standaard geinstalleerd ofzo...

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
wat je moet doen in bij de gebruiker die inbeld instellen dat ie een static route krijgt naar jou VPN netwerk. Dus als je in de range 192.168.0.x zit, dan moet je dus 192.168.0.0 gebruiken.

Als die gebruiker dan inbeld, dan krijgt hij automatisch een static route naar de rest van je netwerk toe.

Xbox360 gamerprofile