Toon posts:

[mplayer] geluid te laat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of ik dit hier wel mag posten, maar aangezien ze in een van de andere fora niet zoveel zullen weten over mplayer post ik het hier maar.

Het probleem: ik heb hier een video waarin de eerste 5 seconden van het geluid mist.
Hierdoor kan ik de hele video alleen bekijken met geluid dat steeds 5 seconden te laat wordt afgespeeld waardoor het lijkt alsof ik naar een Duits nagesynchroniseerde video zit te kijken (:+).

Het afgelopen uur heb ik de hele mplayer manual zitten doorlezen maar de enige bruikbare optie die ik kan vinden is de -delay optie, maar deze zorgt er alleen voor dat het geluid (nog) later wordt afgespeeld (volgens de manual zou het mogelijk moeten zijn om een - voor het aantal seconden te zetten maar dat helpt niets en zorgt er alleen voor dat de videobeelden zelf sneller worden afgespeeld in de aangegeven tijd).
Deze optie is er niet om de videobeelden zelf een paar seconden later te laten starten (:()

Om het allemaal nog wat duidelijker te maken:
code:
1
2
3
4
     | begin van de video ------ >>

[----------------- video -------------------- ]
[ --------------------- audio -------------------- ]

Het eerste stuk (~5 seconden) van de audio mist dus.

Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat mplayer de eerste 5 seconden van de film _niet_ afspeelt en vervolgens de film samen met het begin van het geluid afspeelt zodat video en audio gelijk lopen?

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

quote: man_mplayer
+ and - adjust audio delay by +/- 0.1 second
dusss.... 50x op - duwen tijdens het spelen :-)

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:23
Welk type (divx/mpeg2/xvid/etc.) is het filmbestand? Met TMPGEnc en GoldWave Sound Editor kun je de meeste types wel aanpassen. Lees deze manual maar eens door:
http://www.dvdrhelp.com/sync.htm

Verwijderd

Topicstarter
A_L schreef op 01 September 2003 @ 20:55:
[...]

Het lukt idd om het een *beetje* meer gelijk te laten lopen maar dan pas na 500x duwen ofzo :P
Niet echt een oplossing helaas :)
mitalp schreef op 01 September 2003 @ 21:09:
Welk type (divx/mpeg2/xvid/etc.) is het filmbestand? Met TMPGEnc en GoldWave Sound Editor kun je de meeste types wel aanpassen. Lees deze manual maar eens door:
http://www.dvdrhelp.com/sync.htm
Het gaat hier om mpeg2.

Maar zo te zien zijn TMPGEnc (site wil niet laden hier - verbinding is te sloom atm) en GoldWave (dat weet ik wel zeker) Windows programma's en ik draai geen Windows meer.. (zelfs niet ergens in een ver hoekje op een vergeten partitie).

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
mitalp: we zitten hier in NOS, windows-toepassingen worden hier dus niet op prijs gesteld.

Ontopic: waarom dump je je audiotrack niet met -ao pcm -aofile dumpje.wav Die dump kan je dan bewerken met audacity om er 5 secondjes stilte voor te plakken. Dan kan je met mplayer gewoon je ge-edite geluidsfile als bronbestand voor het geluid gebruiken: mplayer [opties van jezelf] -audiofile dumpje.wav filmpje.avi
Omslachtig, maar het werkt :+

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:23
Site is inderdaad sloom (zoals altijd, maar desondanks een bron van informatie!), gewoon geduld hebben.

Sorry, non-win inderdaad, Linux zo te zien?
Kijk dan eens of hier iets staat: http://www.dvdrhelp.com/forum/archive/f19.html

Verwijderd

Topicstarter
Bart Coppens schreef op 01 September 2003 @ 21:20:
waarom dump je je audiotrack niet met -ao pcm -aofile dumpje.wav Die dump kan je dan bewerken met audacity om er 5 secondjes stilte voor te plakken. Dan kan je met mplayer gewoon je ge-edite geluidsfile als bronbestand voor het geluid gebruiken: mplayer [opties van jezelf] -audiofile dumpje.wav filmpje.avi
Omslachtig, maar het werkt :+
Ik ga het meteen proberen, tnx :)
mitalp schreef op 01 september 2003 @ 21:24:
Site is inderdaad sloom (zoals altijd, maar desondanks een bron van informatie!), gewoon geduld hebben.
Ik zie het.. na 10 minuten komt er eindelijk wat meer tevoorschijn.
Sorry, non-win inderdaad, Linux zo te zien?
Kijk dan eens of hier iets staat: http://www.dvdrhelp.com/forum/archive/f19.html
Staat niet echt veel bij, maar dankzij die link weet ik nu wel dat MainActor tegenwoordig ook onder Linux draait :9 (erg leuk om te zien dat steeds meer windows programma's ook voor Linux te krijgen zijn)
Tnx :)

• hammerhead
  • Laatst online: 24-04 08:47
A_L schreef op 01 September 2003 @ 20:55:
[...]

Kun je het niet gewoon even makkelijker doen?
Ook uit de man mplayer:
-delay <sec>
Audio delay in seconds (may be +/- float value).
Hoef je iets minder vaak op - de duwen :)

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22
hammerhead schreef op 01 September 2003 @ 22:21:
Kun je het niet gewoon even makkelijker doen?
Ook uit de man mplayer:

[...]

Hoef je iets minder vaak op - de duwen :)
Dat werkt dus niet goed, zegt hij al in z'n openingspost. Waarom niet dat snap ik ook niet helemaal...moet je er misschien geen quotes omheen zetten, omdat 'ie het anders aanziet voor het streepje dat je gebruikt om een commando te geven :?

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
heb je een sound daemon als asound of esd draaien? Zoja kill deze is en probeer het dan nog es. Deze zijn erg goed in het verneuken van audio sync

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• Bart Coppens
  • Laatst online: 25-11-2021
cybermans schreef op 02 september 2003 @ 00:29:
heb je een sound daemon als asound of esd draaien? Zoja kill deze is en probeer het dan nog es. Deze zijn erg goed in het verneuken van audio sync
Als je de startpost volledig gelezen zou hebben dan zou je te weten gekomen zijn dat het probleem aan het videobestand zelf ligt, en niet aan het systeem :/

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
* cybermans is niet meer helemaal helder, mijn excuus

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Verwijderd

Topicstarter
/me heeft de video gezien en heeft een uur lang op de - toets zitten duwen om alles een beetje gelijk te laten gaan :P

(dat bewerken van de audio werkte ook niet omdat het hele audio gedeelte naar de <censuur> was)
Wilke schreef op 02 September 2003 @ 00:13:
[...]

Dat werkt dus niet goed, zegt hij al in z'n openingspost. Waarom niet dat snap ik ook niet helemaal...moet je er misschien geen quotes omheen zetten, omdat 'ie het anders aanziet voor het streepje dat je gebruikt om een commando te geven :?
Nee, hoeven geen aanhalingstekens omheen.
(met doet ie hetzelfde als zonder)

Maar goed, probleem is niet opgelost maar is niet meer nodig .. slotje dus :)
Pagina: 1