Toon posts:

HDD probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb onlangs dus een nieuwe HDD gehaald , en ook geinstalleerd aan mijn pc maar toen ik een OS erop wou instaleren blijft hij hangen bij het opstart scherm,toen had ik die OS maar bij een maat zn pc geinstaleerd maar nu blijft hij nog steeds hangen :? waar kan dit aan liggen,ik heb echt alles geprobeerd,ook emt de jumper gesleuteld :) maar ik kom er dus echt niet uit.Weten jullie mischien een oplossing hierop?(BTW Mijn pc is een Packard bell )

greetz mcdonalds :)

Verwijderd

Zitten de jumpers wel goed op Master/Slave? Heb je de HDD wel geformatteerd en welk OS gebruik je. Als je XP gebruikt is het aan te raden hem op NTFS te formatteren !

Verwijderd

Topicstarter
de jumpers zitten op master,want ik ben van plan die oude weg te doen dus ik wil werken op 1 HDD,er is WIN ME erop geinstalleerd bij mijn maat,dus daar werkt hij gewoon perfect behalve op mijn eigen pc.

Verwijderd

Heb je de ide drivers wel goed geinstalleerd? Zitten de IDE kabels wel goed aangesloten? Heb je de juiste HDD instellingen staan in je BIOS?

Verwijderd

Topicstarter
hmm sorry ik begrijp het niet de drivers? de kabels zitten goed :D en bij bios kan ik niet komen omdat hij daarvoor al blijft hangen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

toen ik een OS erop wou instaleren blijft hij hangen bij het opstart scherm
Wanneer precies? BIOS? IDE detect? PnP list? Floppy/CDROM boot? IDE boot? Laden van Windows? Wát had je al gedaan? Wát moet je nog doen? Wees duidelijk en specifiek :)

Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) ;)

Anders loopt dit topic weer op niks uit net als je vorige topic ..

[ Voor 33% gewijzigd door BalusC op 01-09-2003 20:46 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Wat voor hdd heb je?
Geef eens wat meer informatie...

En packerd bell machines staan bekend om problemen m.b.t. het vervangen van harde schijven.. Kijk maar eens via de search :)

Verwijderd

Ja McDonald's je moet wel wat specifieker zijn in je omschrijving van het probleem !! Omschrijf wat je hebt aan apparatuur, en waar je spullen bliijven hangen !!

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 01 september 2003 @ 20:44:
[...]
Wanneer precies? BIOS? IDE detect? PnP list? Floppy/CDROM boot? IDE boot? Laden van Windows? Wát had je al gedaan? Wát moet je nog doen? Wees duidelijk en specifiek :)

Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) ;)

Anders loopt dit topic weer op niks uit net als je vorige topic ..
oja sorry laat het me beter uitleggen ,als ik mijn pc aanzet komt er dus eerst een packard bell logo en dan blijft hij hangen,ik heb alles al gedaan dus alles zit al op de HDD en nu probeer ik hem alleen nog aante zetten

Verwijderd

zet je jumpers op het moederbord JBAT eens even om van 1-2 naar 2-3 en dan weer terug !! Zet de PC wel uit, en zet hem pas aan, als je hem weer terug hebt veranderd naar 1-2 setting !! Daarmee reset je je BIOS !!

Verwijderd

Heb je toevallig ergens op je moederbord een jumper zitten die ervoor zorgt dat veranderingen in hardware niet toegestaan worden? In Compaq-destop machines zaten die er nog wel eens in, misschien in de jouwe ook wel. Kijk es op de kap van je kast, of daar een tekening met uitleg op staat, of anders in de handleiding van je pc/moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 20:51:
Heb je toevallig ergens op je moederbord een jumper zitten die ervoor zorgt dat veranderingen in hardware niet toegestaan worden? In Compaq-destop machines zaten die er nog wel eens in, misschien in de jouwe ook wel. Kijk es op de kap van je kast, of daar een tekening met uitleg op staat, of anders in de handleiding van je pc/moederbord?
volgens mij ligt het ook daaraan want op de pc van mij maat werkt hij gewoon normaal(een zelfgebouwde pc),maar op mijn moederbord i geen jumper te vinden,sorry

Verwijderd

Oude HDD er in, snuffelen in je BIOS, en dan (met e.v.t. gewijzigde instellingen) weer de nieuwe d'r in..?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik heb al wat in me bios ''gesnuffeld'' en volgens mij blijft hij hangen bij mijn floppy drive ,maar als ik em uitzet gebeurt er helemaal niks,maar ik zal nog wel proberen het een en ander proberen te veranderen.Alle mensen alvast bedankt en suggesties zijn nog altijd welkom

greetz mcdonalds :)

Verwijderd

Je start tog niet op vanaf een floppy he?? voor de installatie mot je gewoon cd erin doe, pc restarten en booten vanaf cd. (dit moet wel aanstaan in je bios)

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen,

ik ben achter meer gekomen,namelijk dta het aan mijn bios ligt ,hijs bogal oud.Ik wil graag een bios upgrade maar ik heb echt geen idee welke moederbord er op mijn pc ligt ,is er een proggie die dat kan zien :?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat gaat nu compleet offtopic. Voor dat probleem kun je terecht op Processors, Mobo's & Geheugen. Maar zoals je vast wel weet, dien je éérst de FAQ/policy van een subforum door te nemen eer je aldaar een topic gaat neerplanten. Welnu, in de FAQ van PMG staat duidelijk uitgelegd hoe je kunt achterkomen wat voor een moederbord in je PC zit :)

Maargoed, dat is in dit geval niet nodig .. Waarom niet dan :? Simpel, je bent in het bezit van zo'n gare kant-en-klaar computer ipv een lekkere zelfbouw bak. De BIOS dien je dus van de website van de OEM fabrikant (in dit geval dus Packard Bell) te downloaden B)

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry laatste vraag offtopic: op die site staat alles in categorien dus bij mijn categorie staan er bios upgrades voor verschillende soorten moederborden dus ik weet echt neit welke ik nodig heb :(

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Even typenummer opzoeken en dan bellen met Packard Bell support .. ?
Pagina: 1