Verwijderd

Topicstarter
Na een jaar studeren heb ik een gigantische stapel aantekeningen en opgaven op papier staan. Het is alleen een zooitje. Ik wil mijn aantekeningen digitaal hebben, zonder alles te hoeven inscannen en te OCR-en.

Ik het al een tijdje lopen zoeken op google en de search. Maar vaak zijn de apparaten of te simpel (een agenda), of te complex/duur: Hele PC met (3D)spellen.

Ik kwam op het web langs een perfect alternatief: Een optische pen. Maar die wekr net als HP: veel geld kwijt aan papier, en inkt, en een slechte OCR functie.

http://www.thinkgeek.com/computing/accessories/5c38/

Ik heb ook wel eens een palmtopje gezien, waarmee je met een pennetje in een vakje kon schrijven, en het gelijk omvormde tot een asci-karakter.

Ik wil dat het vlot en makkelijk schrijft (vgl met papier) en zon groot mogelijk scherm heeft A3-A4. Kleur, agenda, spellen, internet, fotos en MP3s heb ik niet nodig.

Een tablet PC is te duur €1500. Zijn er leuke palmtops geschikt voor mijn wensen?

Verwijderd

Je wil een palmtop en een scherm van A3 formaat? Volgens mij bestaan zo'n joekels niet...

Verwijderd

Topicstarter
okok... geen A3? dan moet ik naar een A2 alternatief... wel een beetje priegelen, maar als het mijn aantekeningen digitaal opslaat ben ik tevreden :D Ik zie op ebay al een hoop pda's die cheapo zijn http://cgi.ebay.com/ws/eB...3044384414&category=38331

en dat terwijl ik al die onzinnige functies als een toetsenboord, draaibaar, camera etc niet nodig heb :-)

Verwijderd

A2? Das posterformaat!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 20:43:
okok... geen A3? dan moet ik naar een A2 alternatief... wel een beetje priegelen, maar als het mijn aantekeningen digitaal opslaat ben ik tevreden :D Ik zie op ebay al een hoop pda's die cheapo zijn http://cgi.ebay.com/ws/eB...3044384414&category=38331

en dat terwijl ik al die onzinnige functies als een toetsenboord, draaibaar, camera etc niet nodig heb :-)
Even tussendoor, A2 is nog groter !!! Dus het moet A4 zijn

Verwijderd

Topicstarter
ow LOL, ik zit helemaal naar de verkeerde kant te rekenen ^_^ GAAAAAAAAAAAP eerste schooldag vermoeiend:

dus: EDIT Ik zoek een apparaatje ter grootte van A5-A4... en als het niet anders kan A6

LOL ik = 8)7 8)7 }:O :O :r :r |:( |:(

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

gwoon een ipaq nemen oid, lekker licht, en makkelijk schrijven ed :)

• Caerbannog
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Caerbannog

Let's make better things.

idd een ipaq :) Heb hier een ipaq 1915 liggen, zit gewoon een kladblokje ingebouwd. Werkt (bijna) perfect. Als je een beetje oefent kan je er bijna net zo snel mee schrijven als met normale pen.
/me Caerbannog kan met de ipaq net zo snel als pen en papier ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Caerbannog op 01-09-2003 21:33 ]

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Toch zou ik persoonlijk zelf voor een pda gaan met qwerty, want volgens mij tik ik echt velen malen sneller als dat ik kan schrijven (zo het een tweaker behoord ;) )

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:13

Boss

+1 Overgewaardeerd

Wat jij zoekt bestaat niet. Een PDA kan voorlopig nog niet goed pen en papier vervangen.

Op een IPaq (of Palm, of wat dan ook) kan je natuurlijk best tekeningetjes maken in een tekenprogje en dat als notities gebruiken. Echter, de resolutie van zowel het scherm als het touch-screen zijn bij lange na niet voldoende om papier te kunnen vervangen. Zeker als je voor je studie veel met formules moet werken etc.

Je zou dan wel kunnen typen, maar ook dan heb je problemen met het schetsen van een plaatje of een formule.

Een PDA is een agenda, telefoonboek en simpel notitieblokje en kan een hoop meer (spelletjes, beeld, geluid) Maar het is voorlopig geen vervanging voor een klad- of schetsblok.

Ik heb het ook al een paar keer geprobeerd met mn Palm, maar het lukt gewoon niet.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de Tip, Boss. Ik heb niet veel formules te maken, maar soms wil ik wel iets onderlijnen of een opsomming maken. Pijltjes vind ik ook altijd fijn om te gebruiken.

Denk je, dat een tabletPC, pen en papier beter kan vervangen?

Misschien wil ik een tweedehansje kopen, voor onder de €100. Op marktplaats staan er boemveel te koop. En ik wil NIET met een blinkend, blits gangsta-poya-apparaatje aan komen zetten. Ik wil best €600 voor een PDA betalen, maar als het pen en papier niet minstens evenaard, dan niet. Doet het maken van notities van een oudje veel onder ivgl met de nieuwe palms? Dus reageerd hij langzamer, of is er geen verschil. En is het betrouwbaarder dan de oudjes, of doen die ook nog hun werk?
En hebben de oudjes genoeg ruimte? Ik wil er wel minimaal 15.000 woorden op kunnen slaan, voordat ik hem leeg moet maken (lijkt mij geen prob met 8Mb intern ;-)).

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02 09:19
Kan je niet een psion apparaatje nemen? Volgens mij zat daar - voor de grootte van zo'n apparaat - best een riant toetsenbordje in. Het is dan geen schrijven maar dan hoef je ook niet te zoeken naar betere tekstherkenning dan die van standaard PocketPC of PalmOS...

De herkenning op PalmOS is BTW best goed, mits je kan wennen aan graffity...

Verwijderd

Topicstarter
Kijk eens aan dit is wat ik zocht:
klik
nu eens zoeken naar het prijskaartje

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 08:44 ]

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 08:43:
Kijk eens aan dit is wat ik zocht:
klik
nu eens zoeken naar het prijskaartje
Dat prijskaartje ligt hoog :) Tiss een tablet pc met win xp, dus een van de nieuwe versies, en die zijn duur dacht ik zo..

En als je denkt dat tablet pc's nieuw zijn, en alle 2e hands dus nog aardig nieuw zijn, dan heb je het mis, want tablet pc's bestaan echt al JAAARREN :)

Verwijderd

Een wacom teken tablet ernaast, misschien?

• john_bruin
  • Laatst online: 31-05-2021
Niels, de goedkoopste, lichtste en kleinste Tablet PC voor jou is de Acer C102Ti
1173 euro ex. BTW in de prijswatch.
Ik heb deze zelf ook. Let er wel op dat deze niet zomaar Nederlands handschrift herkent zonder extra software.
Verder een erg fijn apparaatje die je ook gewoon open kunt klappen en gebruiken als normale laptop.
Succes met je zoektocht!

Verwijderd

Dat is een redelijk prijzig item. Bestaan er ook goedkopere oplossingen ???

• john_bruin
  • Laatst online: 31-05-2021
Met alle eisen van de topicstarter bestaat er (nog) geen goedkopere oplossing, vrees ik...
Bovendien heeft hij zelf aan dat dit is wat hij zocht.
Op een natuurlijke manier notities maken op een PDA is nog niet te doen. Het scherm en de resolutie zijn daar niet geschikt voor.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02 13:09
Op de iPaq kun je in Notes schrijven wat je wilt. Dan doe je Tools -. Recognize en wordt het omgezet naar tekst. Dit werkt helaas alleen goed op talen zoials frans, duits en engels. Nederlands wordt niet ondersteund :(

Verwijderd

Tja, dan zit er denk ik niets anders op dan toch een Tablet PC te kopen !! Pfff 1200 euro voor een veredelde kladblok !!!

Verwijderd

Topicstarter
1200 is iets te veel voor mij. Ik ga denk ik toch de PDA's verder onderzoeken. Het systeem van Palm, de grafiti staat me wel aan, maar hoeveel letters zou je ongeveer per minuut kunnen creeren? Het schrijven gaat even snel als op papier, maar kan het palmtopje die letter ook in een fractie registreren, zodat je als het ware door kan schrijven (nadat je je pen hebt opgetild). Als de palm 500ms moet 'rekenen' over de letter die je net hebt geproduceerd schiet het niet op.

De grootte en de extra functies van een palm lijken me ook handig, al denk ik niet dat je er een opstel in kunt schrijven. Tijdens colleges schrijf ik nu meestal kernwoorden op, of korte zinnen.

Omdat je elke letter op dezelfde plek zeet, lijkt me ook dat je na een paar maanden oefenen blind kan schrijven. Net zoals typen. schrijven moet je altijd naar het papier kijken of je wel op de lijn schrijft (ik dan ;-))

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Maar een psion (dus met een toetsenbordje) is nix voor jou?

Voor niet veel geld heb je een psion revo 2dehands d8 ik zo namelijk

Verwijderd

Topicstarter
Een psion is ook wel een optie, maar ik typ liever niet op school :/ dan kan ik net zo goed mijn laptop meezeulen.

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ow is jou laptop net zo klein ;)

Anders koop je een Powerbook (van Apple).. Zijn extreem klein uitgevoerde laptops (nee, lange na niet zo klein als een pda uiteraard) en toch heel snel.. Maarjah, dan kun je er meteen wel een nieuwe auto bijkopen (ofwel: is nutteloze opmerking want voor minder geld heb je een tablet pc :P )

STEL dat je toch voor een pda gaat, met windows CE erop, dan kun je voor de Acer N10 gaan, die is namelijk niet zo duur (op pdashop.nl 289 euro).

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:53
kwam deze tegen op marktplaats. is dat niet wat ?

Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/hardware/notebooks/93186.jpg

http://www.marktplaats.nl/markt/hardware/notebooks/93186.htm

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Je wil echt wel een tablet, de volgende generatie op basis van Centrino komt eraan, NL handschriftherkenning binnen een half jaar.
Verder ga je dan OneNote willen gebruiken, daarmee kan je al je handmatige aantekeningen fantastisch filen, je moet het een keer getest hebben voor een paar dagen om er aan te wennen, daarna wil je niet meer terug.

check:
http://www.microsoft.com/office/preview/onenote/default.asp

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:41

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 18:44:
Een psion is ook wel een optie, maar ik typ liever niet op school :/ dan kan ik net zo goed mijn laptop meezeulen.
Met een laptop heb je al snel enkele kilo's, doe je slechts 2 uur met je batterij en heb je dus ook een adapter en losse muis nodig.

Een Psion PDA is veel, en veel kleiner, doet minstens 10 uur met een stel penlites en met het toetsenbord haal je met een beetje oefening > 100 aanslagen per minuut. Je kunt ook eens kijken naar de Dana alphasmart, dat is een soort mobiele/digitale typmachine, een PDA speciaal bedoeld voor mensen die veel tekst invoeren.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Er bestaan ook schrijfblokken die werken met een pda en een "gewone" pen. Ik heb er ooit een verkocht. Het idee is simpel. Je hebt aan de rechterkant een kladblok van gewoon papier (kan je je aantekeningen delen ofzo) met een digitale pen die precies weet waar je schrijft. In de pen zelf zit ook inkt zodat je kladblok echt tekst bevat zodat het prettiger schrijft. Die pda zit links en die "map" zet alle data digitaal om zodat je ook een digitale kopie heb. Informatie werd geloof ik via Infrarood overgestuurd naar je pda.

Als ik er nog achter kom hoe het heet zal ik het melden. Was toen echt het nieuwste van het nieuwste...(vele maanden geleden)

• |orion
Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 22:27:
Er bestaan ook schrijfblokken die werken met een pda en een "gewone" pen. Ik heb er ooit een verkocht. Het idee is simpel. Je hebt aan de rechterkant een kladblok van gewoon papier (kan je je aantekeningen delen ofzo) met een digitale pen die precies weet waar je schrijft. In de pen zelf zit ook inkt zodat je kladblok echt tekst bevat zodat het prettiger schrijft. Die pda zit links en die "map" zet alle data digitaal om zodat je ook een digitale kopie heb. Informatie werd geloof ik via Infrarood overgestuurd naar je pda.

Als ik er nog achter kom hoe het heet zal ik het melden. Was toen echt het nieuwste van het nieuwste...(vele maanden geleden)
Om je op weg te helpen (of compleet de verkeerde kant op als ik het mis heb O-)): Volgens mij had Seiko zo'n map.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:53
soort van IBM transnote idee ?

• garage
  • Laatst online: 06-04-2023
Tja ik weet wat je bedoelt.

Ik heb zelf ongeveer 2 jaar geleden met een notitieblok van IBM getest. Rechts een normaal kladblok met pen en een touchpanel daaronder. Kan je gewoon met een pen of potlood op papier de aantekeningen maken. Vervolgens met 1 druk op een knop rechts 'stuur' je de notities naar de 'laptop'.

Deze laptop zit links, met een A5 scherm wat je kan draaien zodat de persoon tegenover je kan meekijken.

Maar ik weet niet meer dan dat het van IBM was/is.

Het geheel is ingepakt niet groter dan een schrijfmap op A4 formaat, en zeker niet heel zwaar. Kon ook nog aardig lang op een accu werken.

De link naar het product in het bericht hieronder is exact wat ik bedoel. Ik heb het zelf in actie gezien met een kleine IBM laptop. Werkte lokaal goed, was onder citrix helaas niet te gebruiken. (geschreven bericht wordt niet over het netwerk aan een applikatie doorgegeven)

[ Voor 36% gewijzigd door garage op 03-09-2003 08:50 ]

Koop een taart en ga het vieren!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 september 2003 @ 22:27:
Er bestaan ook schrijfblokken die werken met een pda en een "gewone" pen.
WOW dat is ECHT tof!!! ff googlen :D

edit: http://www.siibusinessproducts.com/press/prinklink.html

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 23:33 . Reden: google ]

Verwijderd

Dat is precies het product dat ik bedoelde. Ik weet niet of het prettig werkt, maar gewoon schrijven gaat meestal beter dan schrijven op een pda zelf. (alhoewel een keyboard vaak veel sneller gaat)

Bedankt voor het zoeken :)..anders had ik er weer uren overna zitten denken :P

Verwijderd

Wat moet zo'n ding kosten ???

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

Caerbannog schreef op 01 September 2003 @ 21:33:
/me Caerbannog kan met de ipaq net zo snel als pen en papier ;)
Wow, dan heb je cker veel geoefend. Mijn tekentjes herkent ie zoizo kut... beter gewoon een pda met goed toetsenbord ;)

Gregor van Egdom Krekr

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Deze of deze wat?

• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022

coramoor

pyoro!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:38
mwa een tabled met paint ofzo, geen handschriftherkenning nodig. gewoon met de pen op je scherm met de pentool painten :) en zo ook weer uit te printen eventueel.,simpel .. de psion is daar redelijk goed voor, dan wel de series7 (laptopformaat)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:33
Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 20:35:
Na een jaar studeren heb ik een gigantische stapel aantekeningen en opgaven op papier staan. Het is alleen een zooitje. Ik wil mijn aantekeningen digitaal hebben, zonder alles te hoeven inscannen en te OCR-en.
Bestaande aantekeningen zijn toch vrij eenvoudig te digitaliseren? Ik bedoel op mijn werk hebben we al 3 sharp kopieerapparaten staan met scan functie.
Gewoon je stapel A4 in de sheetfeeder leggen en je documentjes worden per ftp geupload.

Tja en digitaal aantekeningen maken tijdens colleges is vrij lastig. Typen is misschien nog het snelst op pen & papier na.
Ondanks dat ik een palm m130 en een laptop heb, gebruik ik toch het meest pen & papier voor snelle aantekeningen tijdes colleges....

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Klinkt goed ! Wat kost zo'n auto feed om te scannen ?

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, ik wil nog wat dingetjes weten over het schrijven op een PDA. Het grafitti van palm ziet er het beste uit. Is dit ok mogelijk op een PPC? En hoe goed is het handschriftherkennen op een PPC? Ik kan hierover helemaal NIETS vinden op het inet, zelfs geen screenshot. Het enige wat ik zie zijn PPC's met een toetsenbord op het scherm :-/

Ik zit zelf te denken aan de ipaq 1915, de acer n10 en de asus 620. Kunnen deze allemaal schrijven met een pennetje? En welk(e) programma(s) is/zijn hiervoor? zijn ze meegeleverd of moet er gedownload/tweaked worden?

tja, ik kan ook gewoon een palm kopen, maar die zijn een stuk duurder. En ik hou erg van microsoft-producten!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 23:49:
Hmz, ik wil nog wat dingetjes weten over het schrijven op een PDA. Het grafitti van palm ziet er het beste uit. Is dit ok mogelijk op een PPC? En hoe goed is het handschriftherkennen op een PPC? Ik kan hierover helemaal NIETS vinden op het inet, zelfs geen screenshot. Het enige wat ik zie zijn PPC's met een toetsenbord op het scherm :-/
Block recognizer:
Afbeeldingslocatie: http://www.palmoslove.com/work/feature/e310/e310-18.jpg
Werkt erg goed imho, veel sneller dan een on-screen toetsenbord en veel beter dan die idiote "handschriftherkenning" waar je lettertjes op de lijntjes moet schrijven. Met block recognizer a.k.a. grafitti kun je gewoon schrijven terwijl je bv. naar het bord kijkt (omdat je steeds op dezelfde plek kunt blijven met je pen), en daar heb je echt geen maanden oefening voor nodig.
tja, ik kan ook gewoon een palm kopen, maar die zijn een stuk duurder. En ik hou erg van microsoft-producten!
Huh, dat lijkt me een beetje vreemde opmerking. Voor wat jij wilt kun je makkelijk een goedkopere Palm vinden dan een PPC... met een langere batterijtijd bovendien.

Zoef

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

maar de Acer N10 is toch niet zo duur (260 euro) en dan heb je zelfs pocket pc 2003 OS.

Verwijderd

Topicstarter
Dankje zpottr, je reactie heeft me veel duidelijkheid gegeven!

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
voor 90 eypo heb je een palm zire (pricewatch)
en zo'n visor handspring is ook ni al te duur meen ik...

een palm is dus wel degelijk goedkoper dan een ppc (ipaq 1915 kost zo'n €200, en dat is de goedkoopste)

met een hamer past alles

Verwijderd

Topicstarter
Punksmurf schreef op 04 September 2003 @ 08:54:
voor 90 eypo heb je een palm zire (pricewatch)
en zo'n visor handspring is ook ni al te duur meen ik...

een palm is dus wel degelijk goedkoper dan een ppc (ipaq 1915 kost zo'n €200, en dat is de goedkoopste)
offtopic:
Leuk dat je ook iepo zegt ^_^ dat wordt nog een fenomeen :D Hadden ze het maar niet in het grieks moeten vertalen, wordt erger als turkije ook in de eu komt

Die zire is dus 100x nix. Monogroom klein schermpje, 16 mhz 2mb ram...

Ik ga niet op een houtje zitten bijten.
Ik ben vandaag naar mycom gegaan, en heb de ipaq 1915 bekeken, en hij is ZEEER sweetie. Volgens mij issie kleiner dan mijn OVkaart. Ze konden hem alleen niet demonstreren vanwege een stroomstoring in arnhem :( :( :( :( Ik moet nog beslissen tussen deze en de Acer n10, wat echt een dillema is :-(

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
Voordat je die iPAQ 1915 gaat kopen, moet je je wel realiseren dat hij maar 3 uur batterijlevensduur heeft. De Acer n10 is al iets beter: 12 uur zonder backlight. Palm-based PDA's zijn daar over het algemeen wat beter in... kijk eens naar de Visor Neo voor 99 euro: PDAshop. Bijna gratis, maar wél een groter scherm, infrarood, cradle, uitbreidingsmogelijkheid.

Aan de andere kant, wil je ook de mogelijkheid voor TomTom Navigator 2 (of net zo cool: Worms World Party) openhouden, MP3's kunnen afspelen en mocht je een helder kleurenscherm prefereren, dan moet je toch gaan kijken naar b.v. een iPAQ 2210.

• |orion
Ik zou trouwens me niet zo verkijken op dat een palm 'maar' 16 of 33 Mhz heeft, voor een palm is dit echt dik snel! Mijn Vx draaide dacht ik op 33 Mhz en ik heb daar echt nooit last van gehad. Behalve toen ik datebk5 probeerde maar dat was zowiezo al een veel te zwaar programma.

De tungsten T draait dacht ik op 140 Mhz en heeft een apparte (2e) proc. van ongeveer 200 Mhz voor de multimedia taken. Dit heeft dus als voordeel dat je, als je muziek speelt, geen performance verlies ondervind als je ook bezig bent in je agenda. Op een PocketPC heb je dit probleem al sneller omdat alles op 1 proc. moet werken...

• Punksmurf
nielsbothof, ik vind die zire ook 3x nix hoor, maar ik vermelde dat ivm de opmerking dat palms duur zijn... je hebt ook een betere palm voor minder dan de goedkoopste ppc. ik ben echt niet gek op palms (nofi, tnx) hoewel ze vaak wel lekker klein zijn. de zire is wel echt lekker klein, dat is wel weer een groot voordeel.

ik ben zelf ook aan het twijfelen tussen de n10 en de 1915 (we komen meer overeen dan eypo en het feit dat we niels heten (jij in je nick, ik irl) :P )

eigenlijk heb ik al gekozen voor de n10, en dan voornamelijk omdat de 1915 geen compact flash slot heeft. ik vind dat persoonlijk een flinke misser.

de imho belangrijkste verschillen die ik weet:

item n10 1915
grootte 130mm x 78mm x 17.0mm 113,3mm x 69,8mm x 12,8mm
gewicht 165g 120g
processor Intel 300 MHz PXA255 Intel 200 MHz PXA250
bussnelheid 200MHz 100MHz
battery life* 10 uur 3 uur, maar verwisselbaar
uitbreiding CF II, SD/MMC SD/MMC
prijs €259 €196

*acer site geeft 10 uur, geen 12. 3 uur van de 1915 van wat iemand hier zei.

de 1915 is dus wel beduidend kleiner en lichter, een stuk goedkoper en ziet er zéker mooier uit, maar ik vind de rest toch wel wat minder.

succes met kiezen!

met een hamer past alles

• |orion
Punksmurf schreef op 05 september 2003 @ 17:09:...
*acer site geeft 10 uur, geen 12. 3 uur van de 1915 van wat iemand hier zei.
...
Ik zou me ook niet teveel focussen op deze tijden. Mijn Asus Mypal A620 zou volgens de website ook 19 uur moeten kunnen werken en toch zegt ie na een uurtje MP3's spelen (met beeldscherm uit) dat er al 15-20% uit m'n batterij weg is.

Ik geloof dat deze tijden alleen maar wat betekenen als je je PDA op de allerlaagste snelheid laat clocken en dan alleen maar licht werk gaat uitvoeren zoals staren naar je today scherm...

• actieman
  • Laatst online: 30-01 16:33
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 16:19:
Klinkt goed ! Wat kost zo'n auto feed om te scannen ?
geen idee zat standaard bij die copiers ;)

maar denk dat je wel bij een copyshop o.i.d. het nodige kunt digitaliseren?
Veel faculteiten zullen wel zo'n apparaat hebben, waar je dat voor een redelijke prijs kunt (laten) doen?

I’m not like the OTTERS

• Punksmurf
|orion schreef op 05 September 2003 @ 18:06:
[...]

Ik geloof dat deze tijden alleen maar wat betekenen als je je PDA op de allerlaagste snelheid laat clocken en dan alleen maar licht werk gaat uitvoeren zoals staren naar je today scherm...
mja dat is zo, maar er is geen officiele indicatie van de 1915 te vinden :( dus je kan t zo heel slecht vergelijken

in deze review op www.pocketpcclub.nl staat:
Met normaal gebruik (en ik heb dit getest) zou je zo een 10 uur de Pocket PC kunnen gebruiken voordat de batterij leeg is. Dit blijkt in de praktijk ook inderdaad haalbaar mits je niet hele zware applicatie zoals bijvoorbeeld video gaat gebruiken.
(obviously gaat dit over de n10)

ik heb van de reviews daar persoonlijk niet het idee dat ze gesponsord worden

en het is natuurlijk logisch dattie gaat zuipen als je zware apps gaat draaien zoals mp3 of video, zoals hun ook aangeven... als jij een koetje op je desktop zet wordt hij ook intensiever gebruikt (wat je dan niet echt merkt aan stroomverbruik, maar wel aan je temps..)

met een hamer past alles

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-02 21:07

BCM

Ik weet dat het een beetje late reactie is maar voor notitie's. Kijk hier eens naar:
http://marktplaats.nl/mar...lmtops/32652.htm?zoek=map

Cedo Nulli

• |orion
Punksmurf schreef op 05 September 2003 @ 21:53:
[...]

mja dat is zo, maar er is geen officiele indicatie van de 1915 te vinden :( dus je kan t zo heel slecht vergelijken

in deze review op www.pocketpcclub.nl staat:

[...]

(obviously gaat dit over de n10)

ik heb van de reviews daar persoonlijk niet het idee dat ze gesponsord worden

en het is natuurlijk logisch dattie gaat zuipen als je zware apps gaat draaien zoals mp3 of video, zoals hun ook aangeven... als jij een koetje op je desktop zet wordt hij ook intensiever gebruikt (wat je dan niet echt merkt aan stroomverbruik, maar wel aan je temps..)
Ik begrijp eigenlijk ook nog niet zo goed wat nou onder 'normaal gebruik' valt, kan je dan eens in de 10 seconden ergens klikken of mag je em inderdaad alleen maar aanzetten, 5 seconden naar today staren en dan weer uitzetten...

Ik geloof de pocketpcclub aan de andere kant ook wel weer, ik had alleen met mijn A620 niet de luxe van een review van hun, ik moest afgaan op items die google vond en de asus website :(

edit: Dit is best offtopic, als we moeten kappen zeggen jullie het maar :P

[ Voor 4% gewijzigd door |orion op 06-09-2003 00:09 ]

• Punksmurf
mja, idd... wat is normaal gebruik? voor mij zou dat zijn agenda bijwerken, notitie schrijven, msn, beetje internetten, spelletje doen, mss wat langere stukken (code) schrijven maar ik verwacht daar niet zoveel van op een ppc... (en die ce-machientjes met een toetsenbord(je) zijn zo verrekte duur :( )
en de helft van de tijd muziek aan...

dat zal hij dan toch wel een uurtje of 4 volhouden? dan zou ie mss elke 2 dagen aan de lader moeten, dat is goed genoeg voor mij.

met een hamer past alles

• |orion
Opzich moet dit wel lukken, als de fabrikant 10 uur opgeeft dan lijkt het mij wel dat je de helft zou moeten halen :)

• Punksmurf
maar nou hebben we nog steeds geen officiele tijd van de 1915 :/
ik ga even zoeken .. als ik t vind edit ik m'n post wel even (tenzij er 10 onder staan =P maar dat zal wel niet)

edit: dat is dus écht níét te vinden :/ stom.. alleen 'lange levensduur van de batterijen' en dergelijke opmerkingen... NIET nuttig. imho geeft dat aan dat de batterijen gewoon dusdanig zuigen dat ze het niet op durven te geven...

ze zouden eigenlijk een standaard moeten hebben met batterijlevensduur bij continue 10% belasting of wat dan ook normaal moet zijn...

[ Voor 52% gewijzigd door Punksmurf op 06-09-2003 14:46 ]

met een hamer past alles

• |orion
Punksmurf schreef op 06 September 2003 @ 14:17:
maar nou hebben we nog steeds geen officiele tijd van de 1915 :/
ik ga even zoeken .. als ik t vind edit ik m'n post wel even (tenzij er 10 onder staan =P maar dat zal wel niet)

edit: dat is dus écht níét te vinden :/ stom.. alleen 'lange levensduur van de batterijen' en dergelijke opmerkingen... NIET nuttig. imho geeft dat aan dat de batterijen gewoon dusdanig zuigen dat ze het niet op durven te geven...

ze zouden eigenlijk een standaard moeten hebben met batterijlevensduur bij continue 10% belasting of wat dan ook normaal moet zijn...
Het lastige is dat 10% ook relatief is, er zijn immers verschillende processorsnelheden. Ook een nadeel is dat bij een bepaald percentage (zeg 10%) de pocketpc niet meer aan wil (is in te stellen dacht ik) omdat anders je ram leeg raakt. In princiepe kan je dus slechts 90% van je batterij gebruiken :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen vrijdag gekozen voor de 1915. Waarom? omdat hij voor mij zon 80€ goedkoper is, en kleiner zou zijn.

Over de battarijduur weet ik nog niets af, maar voor mij zal het niet uitmaken. Je kan hem namelijk direct uitzetten, en direct weer aanzetten (duurt nog geen halve seconde). Dat ben ik niet gewend van windowsdingen ;-). Daarnaast wordt het scherm bijna zwart na 30 seconden niet gebruik (soort screensaver). Ik stond hiervan versteld ^_^.

Met geluid ben ik ook tevreden. De 1915 is een kleine ghettoblaster. In de trein is het zeker geluidsoverlast als je hem op zijn hardst zet. Kwaliteit is goed (als je de bassen buiten beschouwing laat). Ook het opnemen van geluid is bijzonder goed (ik heb een memo recorder, en een mic op mijn pc die het minder goed doen), wat mij verraste. Mischien ga ik colleges maar recorden ipv op te schrijven ;-).

Een vierde verassing voor mij waren de snelee en goede en gevarieerde textherkenning. Er zijn 4 manieren om te schrijven: block; letter recognition; keyboard; handschrift. Alle vier werken bijzonder prettig (na 15 minuten oefenen).

Het mooieste aan de 1900 is dattie zo klein is (kleiner dan mijn mobieltje (kwa inhoud hxbxl)). Ik ga hem gewoon in een middel-grote portomonnee meenemen.

Ik denk dat het meer en beter is dan wat ik zocht! Een heel college aantekeningen maken zal heerlijk worden (wel ff geluid uitzetten). Daarnaast heb ik al een medisch woordenboek gedownload (voor de studie). Mijn rooster er in gezet, college bijlages geupload etc. Ik haat mezelf voor het niet eerder aanschaffen van zoiets handigs. Voor ellenlange opstellen lijkt papier me makkelijker, maarja, daar moet je ook jaren aan wennen (schrijfles op de basisschool). Dus als ik dezelfde training neem voor de handheld, denk ik dat het op alle fronten superieur zal zijn aan papier, behalve het gemis van "propje maken" en "basketballen" en "vliegtuigje vouwen". ;-)

De wowfactor is een nadeel :-( ik loop liever niet zo te koop met dure zaken, alle andere mensen gebruiken nog pen en papier (Nijmegen).

Als je meer wil weten, vraag maar raak ;-)

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Tja ik zou er ook graag een willen kopen, maar .1 heb net mp3 speler en telefoon gekocht, opzich geen probleem, maar dan had ik die mp3 speler beter niet kunnen kopen en gewoon 256/512 mb erbij moeten kopen (ik was voor de n10 gegaan btw) en dan gewoon dat als mp3 speler gebruiken.

groot nadeel: volgens mij word je dan meteen voor nerd aangezien :) Zit gewoon op middelbare school dus dan is dat allemaal niet zo "high-tec" :)

Verwijderd

Topicstarter
wdekreij schreef op 06 september 2003 @ 19:09:groot nadeel: volgens mij word je dan meteen voor nerd aangezien :) Zit gewoon op middelbare school dus dan is dat allemaal niet zo "high-tec" :)
Nerd and proud of it :D ^_^

btw: "binnenkortwaterkoeling!!" in de ontkenningsfase? ;)

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 19:55:
[...]

Nerd and proud of it :D ^_^

btw: "binnenkortwaterkoeling!!" in de ontkenningsfase? ;)
ja steeds geen tijd voor die wc, echt alles ligt al klaar, zelfs de anti korosie ed.. maja komt nog wel

en nee niet in ontkenningsfase (ik ontken namelijk nix) maar niet iedereen hoeft het te weten he :)

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 13:44

sjaakaq

It might get loud

Tja zit nu op 6VWO. Nu is het vrij nerd om zo'n ding te hebben, ik wordt al vreemd aangekeken als ik mijn memory pen gebruik....

Maar als ik over 1 jaar Geschiedenis doe p de KUN...wie weet!

Moet je zo'n ding gewoon opladen?? En hoe lang duurt dat?? En kun je er op internetten (wifi oid)

Leo

leoaq.fm // Jeune Loop

• Punksmurf
tja, was bij ons ook wel, ook op het HBO maar minder gelukkig
ik liep op de basisschool al met een verre voorloper electronisch adressenboek/memoding rond :P (had m'n pa ooit es als relatiegeschenk gehad, was vrij useless maar k vonnet leuk speelgoed)

edit: kijk :9

Afbeeldingslocatie: http://www.punksmurf.nl/got_images/abb.jpg

ach, ik vinnet handig die dingen tegenwoordig... en als ik niets te doen heb kan ik me er goed mee vermaken, helaas is mijn HP700lx overleden
maar eind deze week komt er een N10 mijn kant uit ;)

edit: hmm maar wat ik dus eigenlijk wilde zeggen, je moet je er gewoon nix van aantrekken, na twee weken zijn mensen eraan gewend dat je altijd aantekeningen maakt op je laptop (in mijn geval) of pda of wat dan ook...
ze gaan vanzelf vragen of je het voor hun ook even uit wil printen... zo zijn ze dan ook weer :P

[ Voor 31% gewijzigd door Punksmurf op 07-09-2003 12:07 ]

met een hamer past alles

• |orion
Inderdaad ja, toen ik destijds in de 1e (HBO dan wel) ineens met een palm rondliep kreeg ik ook wel gekke gezichten, maar toen was ik ineens een van de weinige in m'n klas/projectgroep die z'n afspraken echt onthield en nog geen 1.5 maand later liep er ineens nog eentje met een palm rond :)

• Punksmurf
jup, een gast bij me in de klas had zijn laptop mee, ik vond dat gewoon handig dus ik begon de mijne ook mee te nemen. niet veel later hadden er nog 3 laptops mee... :P

gewoon scheit aan hebben, hoe nerd je ook bent, je kunt altijd een trend setten :P

met een hamer past alles

Pagina: 1