Toon posts:

spook-icoon in tray

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleempje. hoewel het me (nog) geen last berokkend, zou ik toch graag weten wat gedaan/wat het is.

in m'n tray staat af en toe dit icoontje:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/birkleech/t_net/vraag_icoon.jpg

als ik er met mijn muis over ga, verdwijnt dit icoontje! Ik kan dus niet zien of er eigenschappen zijn, of instellingen die ik kan bekijken, en zo achterhalen wat het is. Als het icoontje dan weggeweest is (doordat ik erover gegeaan ben) komt het spontaan weer terug (dus niet afhangkelijk van een reboot)

Wat ik gedaan/nagekeken heb:
gekeken of er processen zijn die niet hoeven te draaien -> lijkt me niet
ad-aware 6 gedraaid, aantal dingen gevonden, zoals gewoonlijk, deze verwijderd, en gereboot -> geen oplossing
om te googelen of ergens anders te zoeken, kon ik geen trefwoorden vinden (hoe omschrijf je nu zoiets???)

wat mss nog handig kan zijn:
Win2k, sp4, alle updates
norton antivirus (staat aan)/internet security (staat uit, zit achter een linux router+firewall)
ad-aware 6
verdere systemspecs zijn niet relevant denk ik...

Wie kent dit icoon? en nog beter, hoe krijg ik het weg?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Even denken. Volgens mij is dit een icoon van Creative-drivers, zou dat kunnen? Zo ja, gooi je Creative-drivers er eens af, en installeer de laatste versie er meteen even van.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat is een icoontje van een audio-codec. Komt waarschinlijk tevoorschijn als je een filmpje opent. Niks om zorgen over te maken iig :)

[ Voor 16% gewijzigd door Gardocki op 01-09-2003 20:30 ]

They made me do it.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Nevermind :|
Dat was de oplossing.

[ Voor 89% gewijzigd door _the_crow_ op 01-09-2003 20:31 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Da_Jackal
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 17:15
Anders kijk je eens met de task manager naar welk proces erbij/eraf gaat als je eroverheen gaat/met rust laat.

Verwijderd

Topicstarter
@genghis Khan: dat zou echt wel straf zijn, ik heb niets van creative in men pc, en zeker daar geen drivers voor geïnstalleerd.

@Tom S. : als het dat maar is ben ik gerust gesteld... maar waarom gaat het dan weg als ik er mijn muis overheenbeweeg? heeft die codec dan iets voor me te verberegn? :) (indien ja: stoute codec!!!)

thx to all!!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 20:34:
@Tom S. : als het dat maar is ben ik gerust gesteld... maar waarom gaat het dan weg als ik er mijn muis overheenbeweeg? heeft die codec dan iets voor me te verberegn? :) (indien ja: stoute codec!!!)

thx to all!!
Mja, dat is zo'n Windows bug (of misschien van het progje zelf). Ik heb ook weleens icoontjes die blijven staan en als ik erover ga dat ze weggaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Gardocki op 01-09-2003 20:36 ]

They made me do it.

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:42
Is geen audio codec, maar TFM Audio directshow Filter.
Hier zit een bug in, want hij wordt niet automatisch uit de tray verwijderd, zodra hij niet meer gebruikt wordt.
Ik heb er zelf ook last van.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Dit zie je ook als een programma met tray-icon crashed (MSN Messenger bijvoorbeeld). Het programma draait niet meer, maar het 'spook' icon blijft staan. Pas als je er met je muis overheen gaat beseft Windows dat het icoon wegmoet en gebeurt dat ;)

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 15:53

Dommel

Professioneel Software Sloper

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 20:28:
Ik kan dus niet zien of er eigenschappen zijn, of instellingen die ik kan bekijken, en zo achterhalen wat het is.
Het geen wat je te zien krijgt als je het wel lukt om het te laten staan is het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/christian.lunenburg/got/tfm_audio_filter.jpg

Hoe het weg te krijgen is wil ik op zich ook wel eens weten want ik heb al verschillende dingen gedaan, zoals hardhandig uit het register gooien, en nog blijft het terugkomen :(

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:42
Kijk eens in het startmenu onder "TFM"->"Audio Filter"->"Unregister Filter".

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
is onderdeel van kazaa(lite) als ik me niet vergis

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Robbedoeske schreef op 01 september 2003 @ 20:45:
is onderdeel van kazaa(lite) als ik me niet vergis
Kazaa Lite lijkt me niet. Het is mij iig nooit opgevallen bij dat progsel.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zit ook standaard in "nimo code-pack"

Iperf

Pagina: 1