Toon posts:

Geluid bij VCD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb nu een programmatje (Pictures to CD & DVD) dat een slide-show maakt van een aantal foto's welke later als (s)vcd gebrand kunnen worden. Hier kan je op de achtergrond ook een muziekje toevoegen.
Het programma slikt mp3 bestanden, maar zodra het zaakje als svcd wordt afgespeeld, is het geluid vervormd. Dus... Ik moet het mp3-tje converteren. Hoe moet ik doen? Is het genoeg om er een wav-je van te maken of moet ik een programma vinden waar de bit-rate ingesteld kan worden, of iets dergelijks?

Welk programma kan ik het beste hiervoor gebruiken en in welk formaat?

thx!

Verwijderd

tja, als het programma gewoon een uberslechte mp3 decoder heeft, moet je het gewoon maar inderdaad zelf decoden.
of moet ik een programma vinden waar de bit-rate ingesteld kan worden, of iets dergelijks?
Ja bestond dat maar, dan konden die brakke mp3's gefixed worden ;)

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mogelijk:
- Slechte mp3-encoder
- 'Trage' computer waar software niet goed is voor afgestelt.

Probeer eens:
- MP3toWAV (Freeware, <500KB downloadgrootte)
- Audiograbber (Shareware)
- www.download.com voor andere share en freeware tools die mischien ander ehandige convertor tooletjes hebben.

En probeer dus een een WAV-file aan te reiken (44.1Khz - Stereo - PCM formaat)

OF

Zoek naar de encoder (.DLL, .EXE) die je mp3's codeert/decodeert.
Als ie een exe (command line programma zou gebruiken) misschien eens Lame(.exe) in de plaats steken.

Suc6

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-08 23:19

rik

Met Winamp kan je prima MP3s omzetten naar WAV.