Toon posts:

Domein + VPN . . . heb hulp nodig!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gister met windows 2000 server een domein aangemaakt.
Nu wil ik graag vanaf de zaak een vpn verbinding maken met mijn servertje.

Ik heb bij routing en remote acces "lan en demand dail routing aangezet".
Wat nu het geval is is dat mijn hele internet verbinding op mij clients wegvalt.
Ik heb ook geprobeerd om "remote acces server"aan te zetten maar dit haalde ook niets uit.
Ik heb ook iedere keer er tussenin opnieuw opgestart! :Z

Hebben jullie enig idee wat ik moet doen om mijn server als domein controller en vpn server tegelijk te laten dienen zodat ik nog internet op de clients heb ook? _/-\o_

Verwijderd

heb je bij je remote acces server ook Network Address Translation ingesteld??? dit zorgt namelijk voor de deling van je internet via RAS

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik daar precies instellen?

Ik zie remove tcp en udp mappings.

defaults en applications.

NAT staat wel geinstalleerd maar standaard instellingen.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 21:33 ]

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Als ik denk wat is wat je bedoeld: Je maakt een VPN verbinding aan en je hebt geen internet connectie meer.

Oplossing: Ga naar de eigenschappen van je VPN-inbelverbinding -> eigenschappen TCP/IP -> advanced -> "use default gateway on remote network" uitschakelen.

Xbox360 gamerprofile

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
sterke afrader om je bedrijfsdomain controller rechtstreeks op internet te hangen. zal je baas niet leuk vinden als hij hoort dat je zo'n bedrijfs kritieke machine rechtstreeks aan het net hangt. ik zou in jou geval voor een hardware vpn oplossing kiezen.
denk hierbij aan een oplossing van netscreen. op je werk een hardware firewall. en thuis clientsoftware die de tunnel opbouwt.

I wish I had a cool signature like everybody else

Verwijderd

Topicstarter
Gnimmel dat is niet wat ik bedoel,

misschien dat het wel dezelfde oorzaak is inderdaad.

Als je met "routing & remote acces" je internet deelt kan je namelijk niet op de normale manier een inkomende verbinding instellen maar moet dat ook via routing & remote acces.

Kevlar: het is geen bedrijfsdomein maar een domein thuis, en ik wil dus vanaf mijn werk een vpn verbinding maken met die domein server thuis (de clients en de server thuis verliest dus zijn internet verbinding)

nog andere sugesties?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 21:42 ]

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Dus het probleem is dus dat je niet weet hoe je je verbinding moet instellen in RRAS?

Xbox360 gamerprofile

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Sorry hoor, maar een beetje zoeken op de microsoft site of even zoeken in Google Newsgroups moet je er ook wel komen.

[ Voor 3% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 03-09-2003 23:05 . Reden: Ffies de url van de MS site veranderd van win2k3 naar win2k :P ]

Xbox360 gamerprofile

Pagina: 1