[W2K] Spontane reboot & Temp map zoek

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Vandaag begin avond wou ik ff Photoshoppen. Ben ff bezig met simpel gumwerkje.
Terwijl ik met Photoshop bezig ben, draait DVD brander ook ff door.
Word stond gewoon open met een briefje erin.

Plotseling reset de pc spontaan. Dat heb ik niet meegemaakt sinds de nieuwe videokaart. Wel weet ik dat pc al geruime tijd stabiel aanstaat.
De voeding is stevig genoeg, en dit is echt eerste keer zo tijdens photoshop reset.

Bij opnieuw opstarten draait windows schijfcontrole en ontdekt tientallen kleine clusters, ook zwevende fragmenten. Die heb ik maar gedeleted nadat Windows weer draait. Het zijn er wel veel cluster files. Stuk of 20 grote en kleine.

Maar Photoshop weigert op te starten en sluit zich af met program error.
Zelf beschadigd? Nee, Word doet het nog en haalt briefje half nog hersteld terug.
Maar CorelDRAW, Photopaint weigeren ook al. Die heb ik niet eens gebruikt.
InDesign geeft zelfs zeer vreemde foutmelding: need 15 GB voor programma? :o
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.mine.nu/indesign-bigroom.png

In Eudora krijg ik melding dat het tijdelijke bestanden niet kan aanmaken.
Nogmaals scannen hd op fouten helpt niet.
Ik denk dat wisselbestand kapot is. Ik verklein maar ff eerst. Lukt niet.
Ff andere partitie pakken en daarin wisselbestand zetten. Lukt niet.

Ik krijg zelfs vreemde melding als ik in Apparaatbeheer wil kijken. Ik krijg dan:
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.mine.nu/error-map.png
Ik vind het erg vervelend dat Windows van kaart is door spontane reboot.
Hoe kan ik Windows op juiste pad brengen met wat correcties?
Heeft iemand wat goede tips? Het is erg belangrijk, want zonder Photoshop en CorelDRAW kan ik geen opdrachten doen voor zaak. En ik heb weinig trek in om boel opnieuw te installeren.
Is gebruik Windows Setup Installatieherstel een goede oplossing? Wat moet ik dan opletten bij installatieherstel en welke moet ik aanvinken en welke niet? (ter voorkoming van teveel verlies van eigen gegevens en instellingen)

Alvast dank! Deze probleem is nieuw voor me en heb dus nog geen idee hoe ik moet aanpakken. De computer heeft ruimte zat op hd's en heeft dik genoeg SDRAM.

Verwijderd

tsja , ik neem aan dat je scandisk niet een zogenaamde 'undo' diskette hebt laten aanmaken toen je al die verloren clusters hebt gedelete? dan is er niet veel meer te doen ben ik bang behalve mischien tijdens je opstart op F8 drukken en dan kiezen voor de optie : Laatste bekende Juiste windows configuratie herstellen .(of iets dergelijks)
good luck

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

15360 Kb = 15 Mb

zit je hdd niet (te) vol?

Verwijderd

p.s.
if all else fails , Windows setup draaien (dit heeft geen gevolgen voor bestaande settings/data die al op je systeem staat) vanaf de Windows CD om alle beschadigingen te herstellen (gewoon ' eroverheen' installeren) . daarna waarschijnlijk hetzelfde doen met de beschadigde/niet lopende software(adobe enzo)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 20:27 ]

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Laatste bekende juiste windows config heeft geen nut, want ik heb maar 1 profiel in Windows. Errormelding blijf zelfde.

Wissen van cluster files is toch niet ernstig? 1 ding heb je wel gelijk, ik had ze eerst moeten bekijken welke files erin zitten. Dan weet ik wat er verwijderd is.
Ff maar terughalen met EasyRecovery en dan ff nog es kijken wat erin zit.

Verwijderd

zie boven(je bent sneller dan ik met m'n edit)

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
DoingK schreef op 01 september 2003 @ 20:24:
15360 Kb = 15 Mb

zit je hdd niet (te) vol?
Ruimte zat op hd, zei ik al. Dat is op C met 4,5 GB en op D met 11 GB free room.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Is je schijf nog wel goed?
Kijk hier eens hoe 'm te controleren: FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (31-08-2003)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik ben ff gaan kijken wat het probleem nou is. Alle problemen wijzen erop dat er wat mis is met temp. Even kijken of Temp directory wel bestaat...

HUH? Temp dir is er helemaal niet. Wel staat er 'temp' maar het is een bestand geworden. Waarschijnlijk door schijfcontrole omgezet. Ik besluit die ff te moven naar andere partitie en maak handmatig nieuwe Temp directory aan.

Resultaat? Hij doet het weer! Met opnieuw aangemaakte Temp dir (die bestand moet wel weg, want hij weigert nieuwe Temp dir aan te maken als bestand er nog staat) werken de programma's weer.

Tjonge, tjonge... wat een bende voor een temp probleem.
Mijn excuses voor ongemak hier en hartelijk dank voor de tips. ;)
Pagina: 1